Se Škodou Fabia je to v posledních měsících jako na houpačce. Na začátku března jsme informovali o tom, že české zastoupení značky  vyřadilo z nabídky kombinaci silnějšího litrového TSI a manuální převodovky , což nám pár dnů poté v rozhovoru na ženevském autosalonu potvrdil také Luboš Vlček, šéf Škody Auto ČR.

Se Škodou Fabia je to v posledních měsících jako na houpačce. Na začátku března jsme informovali o tom, že české zastoupení značky vyřadilo z nabídky kombinaci silnějšího litrového TSI a manuální převodovky, což nám pár dnů poté v rozhovoru na ženevském autosalonu potvrdil také Luboš Vlček, šéf Škody Auto ČR.

Podle Vlčka byla důvodem redukce komplexity s tím, že pokud je z globálního hlediska zástavbovost té či oné verze nižší než 10 procent, řeší se, zda má cenu ji nadále udržovat při životě.

Podle Vlčka byla důvodem redukce komplexity s tím, že pokud je z globálního hlediska zástavbovost té či oné verze nižší než 10 procent, řeší se, zda má cenu ji nadále udržovat při životě.

Tehdy nám to jako vysvětlení stačilo. Škoda nepůsobí pouze na našem trhu a je dost dobře možné, že třeba v Německu, kde jsou odlišné platové podmínky než u nás, jdou zákazníci raději rovnou do automatu, s nímž motor 1.0 TSI/81 kW vydržel i na českém trhu. Jenže ne na dlouho.

Tehdy nám to jako vysvětlení stačilo. Škoda nepůsobí pouze na našem trhu a je dost dobře možné, že třeba v Německu, kde jsou odlišné platové podmínky než u nás, jdou zákazníci raději rovnou do automatu, s nímž motor 1.0 TSI/81 kW vydržel i na českém trhu. Jenže ne na dlouho.

Na začátku června jsme si v konfigurátoru všimli, že z nabídky Fabie vypadla i tato verze. Podle našich informací dokonce měli dealeři v interním systému uvedeno  „ukončeno bez náhrady" . Variantě kombi zůstal pouze jediný motor (1.0 TSI/70 kW), protože vedle nejsilnějšího TSI Škoda zařízla i tříválec MPI o výkonu 55 kW a zachovala pouze jeho slabší verzi.

Na začátku června jsme si v konfigurátoru všimli, že z nabídky Fabie vypadla i tato verze. Podle našich informací dokonce měli dealeři v interním systému uvedeno „ukončeno bez náhrady". Variantě kombi zůstal pouze jediný motor (1.0 TSI/70 kW), protože vedle nejsilnějšího TSI Škoda zařízla i tříválec MPI o výkonu 55 kW a zachovala pouze jeho slabší verzi.

Fabia s nejsilnější verzí motoru TSI totiž měla v základu i kotoučové brzdy s předními kotouči o průměru 288 mm a tvrdšími destičkami (u 70 kW verze jen 256 mm), které kolegům ze Světa motorů vydržely u dlouhodobě testovaného Rapidu více než 100.000 km. Poté byl Rapid  rozebrán do šroubku a podroben zkoumání všech mechanických dílů .

Fabia s nejsilnější verzí motoru TSI totiž měla v základu i kotoučové brzdy s předními kotouči o průměru 288 mm a tvrdšími destičkami (u 70 kW verze jen 256 mm), které kolegům ze Světa motorů vydržely u dlouhodobě testovaného Rapidu více než 100.000 km. Poté byl Rapid rozebrán do šroubku a podroben zkoumání všech mechanických dílů.

Těžko říct, co stálo za změnou rozhodnutí Škody, tříválec TSI/81 kW s manuálem se však alespoň podle aktuálního stavu konfigurátoru vrátil do nabídky. V ceníku ke stažení změna zaznamenána není, protože je z února letošního roku, kdy byla v nabídce zase pouze verze s DSG, která naopak v aktuálním konfigurátoru chybí. Foto: Ondřej Lilling, Auto.cz

Těžko říct, co stálo za změnou rozhodnutí Škody, tříválec TSI/81 kW s manuálem se však alespoň podle aktuálního stavu konfigurátoru vrátil do nabídky. V ceníku ke stažení změna zaznamenána není, protože je z února letošního roku, kdy byla v nabídce zase pouze verze s DSG, která naopak v aktuálním konfigurátoru chybí. | Foto: Ondřej Lilling, Auto.cz

Tříválec 1.0 TSI/81 kW je dostupný ve všech výbavách s výjimkou  derivátů Scoutline Ambition a Scoutline Style . V případě základní linie Active hovoříme o cenách od 320.900 Kč. Příplatek oproti 70kW verzi činí 16.000 Kč, není však pouze o samotném motoru. Ve standardu jsou totiž i zadní kotoučové brzdy. Foto: Ondřej Lilling, Auto.cz

Tříválec 1.0 TSI/81 kW je dostupný ve všech výbavách s výjimkou derivátů Scoutline Ambition a Scoutline Style. V případě základní linie Active hovoříme o cenách od 320.900 Kč. Příplatek oproti 70kW verzi činí 16.000 Kč, není však pouze o samotném motoru. Ve standardu jsou totiž i zadní kotoučové brzdy. | Foto: Ondřej Lilling, Auto.cz

Škoda Fabia III 2018 facelift

Škoda Fabia III 2018 facelift

Škoda Fabia III 2018 facelift

Škoda Fabia III 2018 facelift

Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Monte Carlo Foto: Ondřej Lilling

Škoda Fabia 1.0 TSI/81 kW Monte Carlo | Foto: Ondřej Lilling

Podle Vlčka byla důvodem redukce komplexity s tím, že pokud je z globálního hlediska zástavbovost té či oné verze nižší než 10 procent, řeší se, zda má cenu ji nadále udržovat při životě.
Tehdy nám to jako vysvětlení stačilo. Škoda nepůsobí pouze na našem trhu a je dost dobře možné, že třeba v Německu, kde jsou odlišné platové podmínky než u nás, jdou zákazníci raději rovnou do automatu, s nímž motor 1.0 TSI/81 kW vydržel i na českém trhu. Jenže ne na dlouho.
Na začátku června jsme si v konfigurátoru všimli, že z nabídky Fabie vypadla i tato verze. Podle našich informací dokonce měli dealeři v interním systému uvedeno  „ukončeno bez náhrady" . Variantě kombi zůstal pouze jediný motor (1.0 TSI/70 kW), protože vedle nejsilnějšího TSI Škoda zařízla i tříválec MPI o výkonu 55 kW a zachovala pouze jeho slabší verzi.
Fabia s nejsilnější verzí motoru TSI totiž měla v základu i kotoučové brzdy s předními kotouči o průměru 288 mm a tvrdšími destičkami (u 70 kW verze jen 256 mm), které kolegům ze Světa motorů vydržely u dlouhodobě testovaného Rapidu více než 100.000 km. Poté byl Rapid  rozebrán do šroubku a podroben zkoumání všech mechanických dílů .
10
Fotogalerie

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

S Fabií je to v poslední době jako na houpačce. Na začátku března jsme informovali o tom, že české zastoupení značky vyřadilo z nabídky kombinaci silnějšího litrového TSI a manuální převodovky, což pár dnů poté v rozhovoru na ženevském autosalonu potvrdil také Luboš Vlček, šéf Škody Auto ČR. Podle Vlčka byla důvodem redukce komplexity s tím, že pokud je z globálního hlediska zástavbovost té či oné verze nižší než 10 %, řeší se, zda má cenu ji nadále udržovat při životě.

Tehdy nám to jako vysvětlení stačilo. Škoda nepůsobí pouze na našem trhu a je dost dobře možné, že třeba v Německu, kde jsou odlišné platové podmínky než u nás, jdou zákazníci raději rovnou do automatu DSG, s nímž motor 1.0 TSI/81 kW vydržel i na českém trhu. Jenže ne na dlouho.

Na začátku června jsme si v konfigurátoru všimli, že z nabídky Fabie vypadla i verze s DSG. Podle našich informací měli i dealeři v interním systému uvedeno „ukončeno bez náhrady". Kombíku proto zůstal pouze jeden motor (1.0 TSI/70 kW 5MT), protože vedle nejsilnějšího TSI Škoda zařízla i tříválec MPI/55 kW a zachovala jen jeho slabší verzi o výkonu 44 kW. Jenže tu kombi nikdy nemělo.

Pod článkem, který o změnách informoval, se rozjela živá diskuse. Ale nejenom tam – dokonce i u nás v redakci. Fabia s motorem 1.0 TSI/81 kW, bez ohledu na převodovku, totiž měla v základu i výkonnější kotoučové brzdy s předními kotouči o průměru 288 mm a tvrdšími destičkami (u 70 kW jen 256 mm, zadní kotouče za příplatek), které kolegům ze Světa motorů vydržely u dlouhodobě testovaného Rapidu více než 100.000 km. Poté byl Rapid rozebrán do šroubku a podroben zkoumání všech mechanických dílů.

Těžko říct, co stálo za změnou rozhodnutí Škody, tříválec 1.0 TSI/81 kW s manuálem se však alespoň podle aktuálního stavu konfigurátoru vrátil do nabídky. V ceníku ke stažení změna zaznamenána není, protože je z února letošního roku, kdy byla v nabídce zase pouze verze s DSG, která naopak v aktuálním konfigurátoru chybí.

Tříválec 1.0 TSI/81 kW je dostupný ve všech výbavách s výjimkou derivátů Scoutline Ambition a Scoutline Style. V případě linie Active hovoříme o cenách od 320.900 Kč. Příplatek oproti 70kW verzi činí 16.000 Kč, není však pouze o samotném motoru. Ve standardu jsou totiž i zadní kotoučové brzdy.

Škoda Fabia hatchback: Motory a ceny platné od června 2019
Motor 1.0 MPI/44 kW 5MT 1.0 TSI/70 kW 5MT 1.0 TSI/81 kW 6MT
Active 269.900 Kč 304.900 Kč 320.900 Kč
Ambition 289.900 Kč 324.900 Kč 340.900 Kč
Style - 354.900 Kč 370.900 Kč
Monte Carlo - 386.900 Kč  
Škoda Fabia Combi: Motory a ceny platné od června 2019
Motor 1.0 MPI/44 kW 5MT 1.0 TSI/70 kW 5MT 1.0 TSI/81 kW 6MT
Active - 318.900 Kč 334.900 Kč
Ambition - 338.900 Kč 354.900 Kč
Style - 368.900 Kč 384.900 Kč
Monte Carlo - 400.900 Kč 419.900 Kč
Scoutline Ambition [Kč] - 387.900 Kč -
Scoutline Style [Kč] - 415.900 Kč -
*ceny uvedeny v oficiálním konfigurátoru Škoda 

 

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud