199
Fotogalerie

BMW 640d xDrive přijíždí, poslední tabu padá (+ 68x foto)

Málo na tom, že v kupé BMW 6 již najdeme vznětový motor, nyní se „těšme“ i na pohon všech kol s tradičním označením xDrive.

Kapitoly článku:


Zastánci tradičních hodnot klasických vozů značky BMW (přesněji řečeno alespoň těch, co se nám ještě nevykouřily z hlavy…) zřejmě nad touto informací nezaplesají: v Mnichově se rozhodli deklasovat pověst svého kupé/kabrioletu řady 6 nejen instalací dieselagregátu, ale  nejnověji také „čtyřkolku“ xDrive. Pravdou zůstává, že svoji dieselovou verzi měla již předchozí „šestka“ (635d).

BMW 640d xDrive (16).jpgBMW 640d xDrive (22).jpgBMW 640d xDrive (17).jpg
BMW 640d xDrive: naftová čtyřkolka se představuje

Zákazník má alespoň stále možnost vybrat si i benzínové verze 640i a 650i s pohonem zadních kol, který jaksi přirozeně „sluší“ dvoudveřovému BMW i sportovnímu vozu jako takovému.

Na druhou stranu, převodovky s manuálním řazením se u podobných aut již bohužel ztratily v hlubinách propadliště dějin, takže všechny „šestky“ jsou standardně dodávány výhradně s osmistupňovými rychlostními skříněmi Steptronic s automatickým řazením.

BMW 640d xDrive (61).jpgBMW 640d xDrive (36).jpgBMW 640d xDrive (37).jpg
Motor, převodovka i prakticky vše ostatní byly převzaty z modelu 640d, "čtyřkolku" poznáme tedy jen podle decentního nápisu xDrive na zádi vozu. Kdo by se také něčím podobným nějak okázale chlubil... 
 

Ale zpět k novince, která se veřejnosti představí na nadcházejícím autosalonu v Ženevě a jejíž prodeje mají být zahájeny ihned po premiéře. Model BMW 640d xDrive vychází ze standardní „zadokolky“ BMW 640d, která je na trhu svojí cenou zařazena mezi benzínové typy 640i a 650i.

Oproti ní se nová 640d xDrive liší prakticky pouze známým způsobem pohonu všech kol xDrive, jenž má být dodáván formou příplatkové výbavy s cenou stanovenou v přepočtu na zhruba 90 000 Kč.

Soustava xDrive pracuje v součinnosti se stabilizačním systémem DSC a za běžných provozních podmínek posílá 60 % točivého momentu ke kolům zadní nápravy. Všechny podrobnosti zatím neznáme a k dispozici máme jen sadu fotografií BMW 640d xDrive s karoserií Coupe, nicméně je takřka jisté, že bude k mání také jako kabriolet.

BMW 640d xDrive (49).jpgBMW 640d xDrive (5).jpgBMW 640d xDrive (38).jpg
BMW 640d xDrive

Pohonná jednotka byla pro typ 640d xDrive převzata beze změn. Pod přední kapotou tedy najdeme vznětový šestiválec s objemem 3,0 l, který díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 313 koní (230 kW) při 4 400 ot./min. a točivého momentu vrcholícího hodnotou 630 Nm dostupnou v rozmezí od 1 500 do 2 500 ot./min.

V níže připojené tabulce najdete srovnání základních parametrů modelu 640d Coupe s pohonem všech kol a bez něj. Jak je z ní patrné, zlepšená trakce nepatrně zkrátila čas potřebný pro zrychlení z 0 na 100 km/h, přičemž papírová spotřeba dle očekávání naopak mírně vzrostla. Připomínám ještě, že v následujících kapitolách tohoto dokumentu najdete několik příslušných fotogalerií.
 

Porovnání klíčových údajů (Coupe)BMW 640dBMW 640d xDrive
Nejvyšší rychlost250 km/h250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h5,5 s5,2 s
Průměrná spotřeba paliva5,4 - 5,5 l/100 km5,7 - 5,8 l/100 km
Emise CO2143 - 145 kg149 - 153 g/km

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud