Potenciální kupci nových vozů čerpají informace jinak než dříve, a ukazují, jak moderní trendy v marketingu ovlivňují chování spotřebitelů. Kdysi dominantní účinná forma reklamy v televizi začíná být výrazněji nahrazována propagací v digitálním prostoru, což ještě více platí pro zájemce o elektrické vozy. Zdroj: Teads

Potenciální kupci nových vozů čerpají informace jinak než dříve, a ukazují, jak moderní trendy v marketingu ovlivňují chování spotřebitelů. Kdysi dominantní účinná forma reklamy v televizi začíná být výrazněji nahrazována propagací v digitálním prostoru, což ještě více platí pro zájemce o elektrické vozy. | Zdroj: Teads

Globální průzkum: 85 % potenciálních kupců aut se rozhoduje podle reklamy na internetu

Nová studie zpovídala téměř dva tisíce potenciálních zájemců (nejen) o elektroauta. Ukazuje významné změny v přístupu k jejich koupi i informacím před nákupem.

Výzkum provedla globální mediální platforma Teads ve spolupráci se společností Kantar. Výsledky jsou velmi zajímavé a naznačují, že potenciální kupci nových vozů čerpají informace jinak než dříve, a ukazují, jak moderní trendy v marketingu ovlivňují chování spotřebitelů.

Kdysi dominantní účinná forma reklamy v televizi začíná být výrazněji nahrazována propagací v digitálním prostoru, což ještě více platí pro zájemce o elektrické vozy. Polovina lidí zvažujících pořízení elektromobilu by kupříkladu celý proces nákupu nejraději provedla online, u zájemců o auta se spalovacím motorem jde o 35 %. Pro kupce elektromobilů jsou internetová média při získávaní informací 1,6krát důležitější, než sociální média. Nejoblíbenější formou reklamy je krátké, relevantní a přeskočitelné video.

Právě reklamy v digitálním prostoru se ukazují jako nejúčinnější kanál – 85 % potenciálních kupců aut na jejich shlédnutí zareaguje a u zájemců u elektroauta jde dokonce o 90 %. Nejčastější následnou aktivitou je návštěva oficiálních webových stránek výrobce, kterou volí 40 % dotázaných, 21 % pak přímo klikne na reklamu. Pro 49 % zájemců o elektromobil je prvním klíčovým bodem kontaktu se značkou návštěva oficiálních stránek, pouhých 28 % volí osobní návštěvu dealerství.

Zajímavé je, že obecně jsou dle průzkumu v současné době pro kupce jakéhokoliv nového auta nejdůležitějšími zprávami míra technického pokroku a „novost“ – klasická automobilová témata typu jízdních vlastností a tak dále ustupují do pozadí. Co je ale ještě více kuriózní: téměř 90 % dotázaných ví, že existuje nedostatek čipů pro automobilový průmysl, přičemž 31 % tvrdí, že tento fakt ovlivní jejich plány na koupi nového vozu, 14 % se poohlédne po ojetinách a 8 % odloží nákup auta na pozdější dobu.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud