TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC Foto: Ondřej Kroutil
43
Fotogalerie

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

Radosti
Nízká základní cena
Skvělá spotřeba
Prostor v interiéru
Starosti
Kvalita interiéru
Nekomunikativní řízení
Nevýrazný vnější charakter
8  /10

Pojďme si na začátek něco definovat. Malé auto by mělo být levné, praktické, mělo by se snadno parkovat, otočit na pětníku, pokud možno by s ním měla být zábava a měl by z něj vyzařovat charakter. Na výbornou tohle vždy uměl a umí Fiat 500. A přesvědčila mě o tom i poslední generace Toyoty Aygo.

Jenže jsou malá auta a malá auta. Výše zmíněné vozy totiž cílí spíše na mladé. Jsou cool a chic, mají šmrnc a studentky s nimi jezdí v létě na koupaliště. Pak je tu ale ta druhá stránka. Ta, do které patří třeba Škoda Citigo. Jsou to nenáročné, malé a levné vozy, které jsou určeny spíš pro starší občany.

A než mě začnete pranýřovat za to, že až moc škatulkuji, věřte, že prodejní statistiky má slova jen potvrzují. Mitsubishi Space Star u nás mají v oblibě především starší občané. Dnes tedy máme v testu auto, které stojí v nejvyšší výbavě „astronomických“ tři sta tisíc. Vyplatí se o něm uvažovat?

Starý, ale nový

Designéři se při navrhování nového Space Staru očividně drželi lehce stranou. Auto je to poměrně hezké, ale trochu sterilní. Zastaralejší vzhled se váže k faktu, že se vůz vyrábí už od roku 2012. Tehdy se ale na našem trhu ještě neprodával. Dostal se sem až s faceliftem, ke kterému došlo před dvěma lety.

Na druhou stranu je fajn, že si vzhled tohoto vozu můžete trochu vyladit. V ceníku totiž najdete chromované koncovky výfuku, ozdobné lišty nebo chromované rámečky, přesně jako v případě testovaného vozu. Jsou to tisícové položky, které vzhled trochu omladí. A výsledek pak vypadá moc dobře.

Posaďte se, strejdo

Interiér Mitsubishi Space Star bych popsal jedním slovem - vzdušný. Je to samozřejmě dáno i většími vnějšími rozměry. Sem se nebude problém naskládat ani s trojicí kamarádů. Místa na hlavu a lokty je překvapivě dostatek na všech sedadlech.

Problémy jsem měl s vysoko ukotveným sedákem a opravdu minimální boční oporou sedadla hlavně v oblasti ramen. Zase ale uvnitř máte dostatek odkládacích prostor s šikovným uspořádáním, praktickou stránku tedy Space Star plní na výbornou.

Ovládání je naprosto jednoduché a interiér ani není zbytečně přeplácaný. Připomíná mi levné vozy z devadesátých let. A to doslova. Všudypřítomné šedé plasty jsou jednou ze stinných stránek a nelze ji eliminovat jakoukoli individualizací, berme ale v potaz, že se dnes bavíme o jednom z nejdostupnějších aut na českém trhu.

Za necelých třicet tisíc korun si můžete mít infotainment s úhlopříčkou 6,5 palce, který je vybavený opravdu skvělou navigací TomTom. Jen ovládání mi přišlo zprvu chaotické, protože mě navigace první dva dny někam naváděla a já nevěděl kam. Po intenzivní anabázi ale bylo všechno v pořádku.

Za pátými dveřmi se skrývá skromný zavazadlový prostor o objemu 175 litrů. Má však dvojité dno, kde objevíte řadu praktických přihrádek. Po jejich odejmutí lze navýšit prostor na 235 litrů. S větším nákupem či se stěhováním části knihovny pak pomohou sklopná zadní opěradla dělená v poměru 60:40.

Pokračování 2 / 3

Pod kapotou tradice

Pod kapotou malého hatchbacku dřímá dvanáctistovka s variabilním časováním ventilů MIVEC. Systém si vyvinulo Mitsubishi již v roce 1992 a umí ho vyrobit pro vidlicový šestiválec i testovanou tříválcovou jednotku o objemu 1,2 litru. Maximální výkon 59 kW (80 koní) je dostupný od 6000 otáček za minutu a točivý moment 106 N.m nastoupí při 4000 otáčkách.

Hodnoty to nejsou dechberoucí, ale na 980 kg vážící auto naprosto dostačující. Stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 13,5 sekundy a maximální rychlost 173 km/h. Motoru nechybí pružnost a gradace ve vysokých otáčkách. Jakmile se dostanete nad čtyři tisíce, ukáže se typická charakteristika japonského motoru a auto se hezky pružně žene za plynem.

Zábavu vám ale brzo srazí skříň CVT. Bezestupňová převodovka totiž není stavěná na rychlou jízdu. Nejlépe jí je při popojíždění po městě nebo klidném tempu na periferii. Spolupráce s motorem je ale naprosto příkladná. Necuká, neškube a dopomáhá k plynulé a nerušené jízdě. Při prudké akceleraci se však dostaví onen hlučný vysavačový efekt, který je pro vozy s touto převodovkou typický.

Nutno také dodat, že automatická převodovka, jejíž volba je pro část zájemců o městské auto stěžejní, je k mání pouze v kombinaci s testovaným motorem jako alternativa k pětistupňovému manuálu. Příplatek činí 22.000 Kč. V nabídce najdete i slabší litrovou jednotku, která si ale musí vystačit pouze s pětistupňovým manuálem.

Hlavně v klidu

Space Star si na sportovce nehraje. Řízení není komunikativní, při utáhnutí zatáčky se brzy ukáže nedotáčivost a téměř okamžitý zásah stabilizačního systému. Kvůli malému bočnímu vedení předních sedadel a velmi měkkému setupu tlumičů navíc budete při takovém stylu jízdy doslova létat po interiéru, podobně jako nezajištěné zavazadlo.

To mu ale nemůžete zazlívat, na tento styl jízdy prostě není stavěný. Pod posádkou probíhá spolupráce předního zavěšení McPherson, zadní vlečené nápravy a velmi měkkých tlumičů, která slouží jako perfektní parťák pro české silnice. Japonský hatchback důstojně vyžehlí i větší nerovnosti, což je velké plus.

Určitě vás také potěší, že si s pumpaři začnete opět vykat. Spotřebu není problém dostat pod pět litrů na sto kilometrů. Na dálnici se vám pak při konstantní rychlosti 120 km/h ukáže hodnota 5,9 l, což je naprosto skvělé. Space Star je zkrátka dostupné, překvapivě prostorné, komfortní a úsporné auto hlavně do města. Takovou kombinaci budete v budoucnu hledat jenom těžko!

Pokračování 3 / 3

Cena a konkurenti

Základní cena Mitsubishi Space Star ve vstupní výbavě Entry činí 239.850 Kč. Námi testovaná nejvyšší výbava Invite vyjde bez příplatků na 299.850 Kč včetně automatické převodovky CVT, respektive 277.850 Kč za verzi pětistupňovým manuálem. K nejvyšší výbavě se váže například multifunkční volant obšitý kůží, dešťový senzor a senzor automatického rozsvěcení světel, tempomat nebo příjem digitálního rádiového signálu DAB, za který se u mnohých aut stále připlácí. 

V rámci příplatkové výbavy najdete již zmínění infotainment s navigačním systémem za 29.900 Kč nebo nejrůznější doplňky karoserie. Příplatek 16.890 Kč se pak váže k 15palcovým diskům, které na voze vypadají asi nejlépe. Ve výsledku tak testovaný vůz vyšel na více než 370.000 Kč, za prvky nad rámec bohaté standardní výbavy si však pochopitelně připlácet nemusíte.

Závěr

Mitsubishi Space Star není jediným autem, které má tento pohled na svůj segment. Stejně je na tom třeba Hyundai i10, který startuje na téměř stejné ceně, nebo taktéž japonský a z mého pohledu hezčí Nissan Micra. Tyto vozy také narážejí na fakt, že pokud chce někdo v Česku pohodlné a praktické auto za pár korun, sahá po Dacii Sandero, která startuje hluboko pod metou dvou set tisíc.

To, že nedokáže rozesmát svého řidiče a spíše ho v pohodlí odveze na určené místo s minimální spotřebou, je věc charakteru, který je mu vlastní. Na nic si nehraje. Odveze vás na nákup a pak za tetou do Volyně. Nenáročné auto pro nenáročného zákazníka. To je to správné přirovnání.

Je pro lidi, kterých když se zeptáte, proč si tento vůz koupili, řeknou prostě a jednoduše: Vždyť mně to stačí. Připomíná mi třeba Chevrolet Spark. Ten také nestál majlant, byl absolutně nenáročný a vydržel léta bez vážných problémů.

Pokud chcete jenom malé auto, nevidím důvod, proč Mitsubishi Space Star nezařadit do svého užšího výběru. Potěší vás vynikající spotřebou, úžasně komfortním podvozkem a nečekanou pružností při akceleraci.

Mitsubishi Space Star - souhrn cen
Základní cena vozu                    239.850 Kč (1.0 MIVEC Entry/55 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 299.850 Kč (1.2 MIVEC CVT Invite/59 kW)
Cena testovaného vozu  371.737 Kč (1.2 MIVEC CVT Invite/59 kW)

Technické údaje: Mitsubishi Space Star

Rok • stupeň výbavy
2018 • Invite
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
3/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 193 cm3
Vrtání • zdvih
75,0 mm • 90,0 mm
Stupeň komprese
11,0:1
Nejvyšší výkon
59 kW (80 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
106 Nm při 4 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
13,5 s
Nejvyšší rychlost
173 km/h
Převodovka: způsob řazení
bezstupňová
Zákl. objem zavazadlového prostoru
235 l
Objem palivové nádrže
35 l
Hmotnost: provozní • celková
980 kg • 1 370 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
5,4 • 4,8 • 5,0 l/100 km
Rozvor náprav
2 450 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 430 mm • 1 415 mm
Rozměr pneumatik
165/65 R14
Rozměry: délka × šířka × výška
3 795 × 1 665 × 1 505 mm

Základní výbava: denní LED svícení, kliky dveří a nárazníky v barvě vozu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken, rádio s CD a MP3, USB a čtyřmi reproduktory, sada na opravu pneumatik a další.

Volitelná výbava: zadní parkovací senzory (7.033 Kč), přední mlhová světla (4.884 Kč), vestavěná navigace s 6,5” displejem (29.900 Kč), 15” litá kola (16.980 Kč), lak modrá Mica Cerulean (13.000 Kč).

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud