9
Fotogalerie

Porsche 911 Cabriolet S v agresivním ladění Gemballa

Nyní můžeme znovu zmínit jméno ladičské společnosti Gemballa, jež přišla po delší dpobě s opravdu zajímavou stavbou. Jde o vylepšené provedení nejnovější generace modelu Porsche 911 Cabriolet S (991).

Majitel stejnojmenné firmy Uwe Gemballa byl před dvěmi lety nalezen mrtev v Jižní Africe a už se zdálo, že s ohledem na značné dluhy této společnosti Gemballa končí. Naštěstí se tento vyhlášený specialista na prvotřídní přestavby automobilů značky Porsche zvedl z popela a ještě před nalezením těla Uweho a potvrzení jeho úmrtí vrátila do hry.

Porsche 911 Cabriolet S Gemballa (5).jpgPorsche 911 Cabriolet S Gemballa (2).jpgPorsche 911 Cabriolet S Gemballa (4).jpg
Úpravy se omezily prakticky jen na zevnějšek vozu

Připomeňme, že jedním z posledních strojů „původní éry“ byla na počátku roku 2010 „soukromá stíhačka“ Gemballa MIG-U1 vycházející, pro Gemballu poněkud nezvykle, z italského supersportu Ferrari Enzo. Nyní se ale Gemballa vrací k vozům ze Stuttgartu a představuje svoji novou stavbu na základě automobilu Porsche.

Porsche 911 Cabriolet S Gemballa (6).jpgPorsche 911 Cabriolet S Gemballa (7).jpgPorsche 911 Cabriolet S Gemballa (8).jpg
Za pozornost stojí především nové nárazníky a brzdy Brembo

Tímto základem se stal teprve na letošním autosalonu v Ženevě představený otevřený model Porsche 911 Cabriolet (991), resp. jeho výkonnější provedení S. Zásahy pánů z Gembally se tentokrát omezily především na sadu nových aerodynamických doplňků, nové lité ráfky a posílenou brzdovou soustavu.

Jádrem této přestavby jsou právě nové části karoserie, jejichž seznam sestává z nového předního nárazníku s poněkud agresivněji tvarovanými otvory pro přívod chladicího vzduchu, nových prahových obkladů a zcela přepracovaného zadního nárazníku s difuzorem, z jehož okrajů vystupují pro Gemballu celkem typické dvě trojice koncovek výfuků.

Porsche 911 Cabriolet S Gemballa.jpgPorsche 911 Cabriolet S Gemballa (1).jpgPorsche 911 Cabriolet S Gemballa (3).jpg
Připlatit si lze také za tužší podvozek, technika i interiér se obešly beze změn

Po stránce pohonného ústrojí zůstalo vše při starém, přičemž 400 koní (294 kW) standardní verze S bude zřejmě většině uživatelů postačovat. U Gembally si však lze připlatit třeba za posílenou brzdovou soustavu Brembo, sportovně odladěné pérování nebo nabídku nových ráfků s průměry 20 a 21 palců. Cena optické sady (nárazníky + spoilery) činí v přepočtu necelého půl milionu Kč, a to včetně lakování a instalace.
 

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud