Alpine oznamuje, že od roku 2024 nasadí své vozy v kategorii LMDh (Le Mans Daytona h), která nahrazuje třídu Daytona Prototype International. Zdroj: Alpine

Alpine oznamuje, že od roku 2024 nasadí své vozy v kategorii LMDh (Le Mans Daytona h), která nahrazuje třídu Daytona Prototype International. | Zdroj: Alpine

LMDh vyžaduje hmotnost 1030 kilogramů, maximální kombinovaný výkon spalovacího motoru a zhruba padesátikoňového elektromotoru na 500 kW a komponenty od předem daných dodavatelů. Zdroj: Alpine

LMDh vyžaduje hmotnost 1030 kilogramů, maximální kombinovaný výkon spalovacího motoru a zhruba padesátikoňového elektromotoru na 500 kW a komponenty od předem daných dodavatelů. | Zdroj: Alpine

Alpine si pro svůj vůz vybralo šasi Oreca, na mohlo sáhnout i k řešení společností Dallara, Ligier a Multimatic. Zdroj: Alpine

Alpine si pro svůj vůz vybralo šasi Oreca, na mohlo sáhnout i k řešení společností Dallara, Ligier a Multimatic. | Zdroj: Alpine

Motor bude vyvinut ve Viry-Chatillon a má těžit ze zkušeností z Formule 1. Zdroj: Alpine

Motor bude vyvinut ve Viry-Chatillon a má těžit ze zkušeností z Formule 1. | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine

Alpine na WEC Monza 6h | Zdroj: Alpine

LMDh vyžaduje hmotnost 1030 kilogramů, maximální kombinovaný výkon spalovacího motoru a zhruba padesátikoňového elektromotoru na 500 kW a komponenty od předem daných dodavatelů. Zdroj: Alpine
Alpine si pro svůj vůz vybralo šasi Oreca, na mohlo sáhnout i k řešení společností Dallara, Ligier a Multimatic. Zdroj: Alpine
Motor bude vyvinut ve Viry-Chatillon a má těžit ze zkušeností z Formule 1. Zdroj: Alpine
Alpine na WEC Monza 6h Zdroj: Alpine
17
Fotogalerie

Alpine bude pokračovat ve vytrvalostních závodech. Nastoupí v kategorii LMDh

Závodní program francouzské značky nekončí. Na úspěchy nejen v Le Mans naváže ve zcela nové třídě.

Značka Alpine se vrátila do světa vytrvalostních závodů v roce 2013 ve spolupráci s týmem Signatech. Zvítězila v letech 2013 a 2014 v šampionátu ELMS, další dva tituly získala ve FIA WEC a dařilo se také v kategorii LMP2. Nyní Alpine oznamuje, že od roku 2024 nasadí své vozy v kategorii LMDh (Le Mans Daytona h), která nahrazuje třídu Daytona Prototype International.

LMDh vyžaduje hmotnost 1030 kilogramů, maximální kombinovaný výkon spalovacího motoru a zhruba padesátikoňového elektromotoru na 500 kW a komponenty od předem daných dodavatelů: převodovku Xtrac, motor generátor od Bosch a baterie od Williams Advance Engineering. Alpine si pro svůj vůz vybralo šasi Oreca, na mohlo sáhnout i k řešení společností Dallara, Ligier a Multimatic. Motor bude vyvinut ve Viry-Chatillon a má těžit ze zkušeností z Formule 1.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud