Na zádi dominuje mohutné křídlo /Porsche 911 GT3 RS

Na zádi dominuje mohutné křídlo /Porsche 911 GT3 RS

Uvnitř jsou skořepinové sedačky /Porsche 911 GT3 RS

Uvnitř jsou skořepinové sedačky /Porsche 911 GT3 RS

Jedná se o Porsche, které je ze všech modelů značky nejvíce vhodné na okruhy /Porsche 911 GT3 RS

Jedná se o Porsche, které je ze všech modelů značky nejvíce vhodné na okruhy /Porsche 911 GT3 RS

Tlustý věnec volantu potěší /Porsche 911 GT3 RS

Tlustý věnec volantu potěší /Porsche 911 GT3 RS

Také zadní nárazník prošel úpravou /Porsche 911 GT3 RS

Také zadní nárazník prošel úpravou /Porsche 911 GT3 RS

Už jsme zvědavi na časy, které tohle auto zvládne /Porsche 911 GT3 RS

Už jsme zvědavi na časy, které tohle auto zvládne /Porsche 911 GT3 RS

Jedovatá zelená autu sluší /Porsche 911 GT3 RS

Jedovatá zelená autu sluší /Porsche 911 GT3 RS

/Porsche 911 GT3 RS

/Porsche 911 GT3 RS

/Porsche 911 GT3 RS

/Porsche 911 GT3 RS

/Porsche 911 GT3 RS

/Porsche 911 GT3 RS

Uvnitř jsou skořepinové sedačky /Porsche 911 GT3 RS
Jedná se o Porsche, které je ze všech modelů značky nejvíce vhodné na okruhy /Porsche 911 GT3 RS
Tlustý věnec volantu potěší /Porsche 911 GT3 RS
Také zadní nárazník prošel úpravou /Porsche 911 GT3 RS
10
Fotogalerie

Porsche 911 GT3 RS oficiálně: Atmosférických 520 koní za 4,9 milionu Kč

Rozloučením se současnou generací kultovní devětsetjedenáctky je okruhově zaměřené GT3 RS.

Porsche přiveze do Ženevy také novou generaci ultimativního modelu 911 GT3 RS. Tento okruhově zaměřený vůz je labutí písní současné generace klasického sporťáku.

Současně se možná jedná o poslední takto výkonný vůz stuttgartské automobilky, který pohání výhradně atmosféricky plněný motor. Výkon tohoto čtyřlitrového plochého šestiválce se už posunul na hodnotu 383 kW (520 koní). Vrchol výkonové křivky nastává v devíti tisících otáčkách.

Motor spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou PDK, která pro GT3 RS dostala speciální kalibraci. Na řiditelnou zadní nápravu se montují jednadvacetipalcová kola s pneumatikami 325/30. Vpředu jsou pro změnu dvacetipalcová kola, na která se obouvají pláště 265/35.

Odborníci na aerodynamiku vyvinuli pro 911 GT3 RS speciální nárazníky. Přítlak zvyšuje také masivní zadní křídlo. Vůz rovněž podstoupil odlehčovací kúru. Ubralo se například na materiálech, jejichž účelem je redukovat hluk, sedačky jsou z uhlíkových vláken a lehčí jsou rovněž výplně dveří.

Kdo by chtěl ještě více, může si zvolit příplatkový balíček, v jeho rámci se tradiční materiály mění za ty z uhlíkových kompozitů na více místech. Pak se hmotnost dostane na hodnotu pouze 1430 kilogramů. Možný je také paket Clubsport, který je pro zájemce o skutečné okruhové ježdění k mání zdarma. Poté je 911 GT3 RS vybaveno hasicím přístrojem, šestibodovými pásy a přípravou pro odpojení akumulátoru.

Porsche již na vůz může přijímat objednávky. Cena totiž byla stanovena na 195.137 eur (v přepočtu 4.937.000 Kč).

Sloni v blátě: V Německu se v únoru sjiždějí motorkáři na zvláštní sraz

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud