Designéři modelu Lightyear 0 došli až na samotnou hranici fyzikálních možností. Výsledkem je elektromobil s nejlepší aerodynamikou mezi sériovými vozy.
Aerodynamický tvar automobilu hrál vždy velkou roli, ale s příchodem elektromobilů jsou inženýři nuceni posunout se na hranici svých možností. Práce vozu s obtékajícím vzduchem je klíčová pro dlouhý dojezd a úsporu energie.
Mercedes-Benz začátkem roku dosáhl nového milníku, když s konceptem EQXX ujel 1008 kilometrů na jedno nabití. Následně tento rekord ještě navýšil na 1202 kilometrů. Vedle neuvěřitelně pokrokové technologie na tom měla podíl právě precizně navržená aerodynamika. Nakonec, koeficient odporu vzduchu 0,17 nastavuje obecně nové měřítko v automobilovém průmyslu.
Zatímco Mercedes tohoto výsledku dosáhl s prototypem, Lightyear hodlá neuvěřitelné hodnoty přenést do reálného světa sériových vozů. Lightyear 0 se tak stane králem současných elektromobilů s koeficientem odporu vzduchu pouhých 0,175 Cd. Asi nejbližším současným konkurentem je GM EV1 s hodnotou 0,19 Cd. To je ale údaj před finální testovací procedurou WLTP a úpravami v Německu, takže aktuálně na tom bude lépe.
Při vývoji modelu 0 začal Lightyear doslova na zelené louce s prázdným papírem. Nyní dosahuje dojezdu kolem 1000 kilometrů na jedno nabití 60kWh baterie. Průměrná spotřeba byla měřena na 50kilometrovém úseku v Holandsku za letního počasí, takže hranice se bude v závislosti na počasí během roku měnit. Výhodu budou mít majitelé ve slunných oblastech, jelikož 0 má kapotu a střechu pokrytou solárními panely. Dohromady to vytváří plochu 5m2 a vůz z ní dokáže vyrobit energii pro ujetí 70 kilometrů. Během celého roku tak mohou majitelé ujet 6 až 11 tisíc kilometrů jen ze sluneční energie.