Výběr je u nového Focusu široký hed od začátku. Na český trh v plné parádě dorazí v červenci.
Bývá zvykem, že po světové premiéře nového modelu si na české ceny ještě dobrých pár měsíců počkáme. V případě čtvrté generace Fordu Focus, který jsme si teprve včera představili, to však neplatí. Známe tak ceny hatchbacku a kombi v šesti výbavách a sedmi motorizacích. Uvedené ceny v tabulce zážehových motorů jsou po zaváděcí slevě 50 tisíc korun, která tlačí cenu "již od" na 359.990 korun.
K mání je v šesti výbavových stupních, a to ještě chybí verze Active, terénní varianta s vyšší světlou výškou, oplastováním, ale třeba i jinými těhlicemi na přední nápravě. Základ v podobě výbavy Trend rozhodně není žádným holobytem. Nabídne manuální klimatizaci, palubní počítač, LED denní svícení, asistent pro jízdu v pruzích a rozjezd do kopce, tříramenný volant a hlavici řadicí páky v kůži, 16palcová ocelová kola a elektricky ovládaná přední a zadní okénka.
Ford Focus IV. generace - technická data a české ceny benzinových motorů |
Motor |
1.0 EcoBoost |
1.0 EcoBoost |
1.5 EcoBoost |
1.5 EcoBoost |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
999 |
1497 |
1497 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
Točivý moment [N.m/min] |
170/1400-4000 |
170/1400-4500 |
1600-4000 |
1600-5000 |
Největší výkon [kW/min] |
74/4500-6000 |
92/6000 |
110/6000 |
134/6000 |
Max. rychlost [km/h] |
186 |
200 |
- |
- |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
12,1 |
10 |
- |
- |
Cena Trend [Kč] |
359.990 |
389.990 |
- |
- |
Cena Trend Edition [Kč] |
404.990 |
429.990 |
- |
- |
Cena Trend Edition Plus |
- |
463.990 |
- |
- |
Cena Titanium [Kč] |
- |
489.990 |
514.990 |
- |
Cena ST-Line [Kč] |
- |
- |
- |
539.990 |
Cena Vignale [Kč] |
- |
- |
716.990* |
638.990 |
* pouze automat, příplatek za automat činí 53.000 Kč, příplatek za kombi činí kombi 25.000 Kč |
Výbava Trend se dělí na dvě části - Edition a Edition Plus. Ta levnější varianta za 404.990 korun již zahrnuje přední mlhovky s přisvícením do zatáčky, systémem SYNC 3 s bezdrátovým připojením chytrého telefonu, elektronickou parkovací brzdou, středovou konzolou s loketní opěrkou, sportovně tvarovanými sedačkami vpředu a 16palcovým obutím z lehkých slitin. Dražší plus vylučuje základní motorizaci a navíc má ve standardu palubní počítač s větším 4,2palcovým displejem, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, integrovaný navigační systém či elektricky sklopná zrcátka.
Pokud netoužíte po speciálních verzích a chcete nový Focus přesto "v plné polní", zvolte již tradiční výbavu Titanium. Pořídíte ji ještě i s litrovým tříválcem v silnější specifikaci od 489.990 korun. V ceně zahrnuje automatickou dvouzónovou klimatizací, bezklíčové odemykání a startování, dešťový senzor, měkké opěrky kolen na středové konzole, stropní konzolu s držákem na brýle, osvětlení interiéru LED diodami a 16palcová kola z lehkých slitin.
Ford Focus IV. generace - technická data a české ceny vznětových motorů |
Motor |
1.5 EcoBlue |
1.5 EcoBlue |
2.0 EcoBlue |
Zdvihový objem [cm3] |
1499 |
1499 |
1996 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Točivý moment [N.m/min] |
300/1750-2000 |
300/1750-2250 |
370/2000-2500 |
Největší výkon [kW/min] |
70/3600 |
88/3600 |
110/3500 |
Max. rychlost [km/h] |
183 |
196 |
- |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
11,4 |
10 |
- |
Cena Trend [Kč] |
461.990 |
- |
- |
Cena Trend Edition [Kč] |
- |
526.990 |
- |
Cena Trend Edition Plus [Kč] |
- |
560.990 |
- |
Cena Titanium [Kč] |
- |
596.990 |
626.990 |
Cena ST-Line [Kč] |
- |
596.990 |
- |
Cena Vignale [Kč] |
- |
- |
725.990 |
Příplatek za kombi činí 35.000 Kč |
Jak již bylo zmíněno, na cenu verzi Active si ještě počkáme, zatím lze ze speciálně zaměřených výbav vybírat mezi luxusní Vignale a sportovnější ST-Line. Jak už bývá u nových Fordů zvykem, nejde jen o odlišné dekory a designové příkrasy.
Tyto vozy jsou odlišně naladěny a například ST Line má o 15 mm nižší světlou výšku a tužší naladění odpružení. Krom toho zahrnuje sportovní kožený volant nastavitelný ve čtyřech směrech, sportovní odpružení, černé čalounění stropu, LED přední mlhovky, hliníkové pedály, sportovní ozdobné prvky a sedmnáctipalcové obutí. Vignale naopak ve standardu nabídne aktivní parkovací asistent, head-up displej, přední LED světlomety či prémiovou kůži.
Paleta motorů je již uzpůsobena novému měřícímu cyklu a emisní normě Euro 6d. U zážehových motorů jde o dvojici tříválců. Patnáctistovka totiž s předchozí 1,5 Ecoboost nemá nic společného a nyní patří do rodiny tříválců k menšímu litrovému agregátu. EcoBoost o objemu 1,0 litru bude k dispozici ve dvou výkonových variantách se 74 a 92 kW, patnáctistovka pak s výkony 110 a 134 kW. Jako první tříválce na světě dokážou také odpojit jeden válec při částečném zatížení.
Zcela nová je i dieselová patnáctistovka EcoBlue s 70 a 88 kW, v obou případech s točivým momentem 300 Nm. Dieselovým vrcholem je známý, ale přepracovaný dvoulitr se 110 kW. Přesazena byla například poloha klikového hřídele. Ke všem jednotkám, krom základního litru, je k dispozici také nová osmistupňová převodovka s měničem momentu, ovládaná netradičním kruhovým voličem. Alternativou je přepracovaný šestistupňový manuál.
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost