BMW již oficiálně představuje nejvýkonnější varianty svých SUV X5 a X6. Hromady koní pod kapotami jim samozřejmě nechybí.
Plnohodnotných „emkových“ verzí se již dočkaly i poslední generace BMW X5 a X6. Technika obou absurdně výkonných, cca 2,3tunových mastodontů je dle předpokladů identická. Po vzoru ostatních moderních vozů divize M pak i tato SUV přijíždí ve dvou úrovních naladění. Rovněž X5 M a X6 M tak bude možné pořídit ve verzích Competition.
Hlavním tahákem obou SUV je samozřejmě motor. Přesněji 4,4litrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec s osmistupňovým automatem, který najdete třeba v supersedanu M5 nebo ostrém kupé M8. Standardně zde produkuje 441 kW (600 koní) a 750 N.m točivého momentu. Sáhněte však po silnějších variantách Competition a dočkáte se u obou modelů výkonu 460 kW (625 koní). Hodnota točivého momentu pak zůstává beze změny.
Neskutečně schopná jsou obě auta také v akceleraci z nuly na 100 km/h, kterou zvládnou za 3,9 vteřiny. U Competition verzí se čas zkracuje na 3,8 vteřiny. Maximální rychlost je ve všech případech omezena na 250 km/h. S volitelným M Driver's paketem lze však maximální rychlost posunout až na 290 km/h.
Pochopitelnou standardní výbavou Competiton modelů je i nový výfukový systém s aktivními klapkami. I „slabší“ verze se ale neobejdou bez sportovního systému pohonu všech kol, aktivního diferenciálu na zadní nápravě nebo variabilního posilovače řízení. Přitvrzeno bylo klasicky nastavení adaptivního podvozku a nová „emka“ se vyznačují i řadou dodatečných výztuh a vzpěr pro zlepšení torzní tuhosti.
Pod standardně 21palcovými koly se pak nachází vpředu brzdy s šestipístkovými třmeny a vnitřně chlazenými kotouči o průměru 394 mm, vzadu jsou jednopístkové plovoucí třmeny a 380mm kotouče. Verze Competiton jsou nicméně standardně vybavena 21palcovými koly vpředu a většími 22palcovými vzadu.
Design X5 M a X6 M je klasicky okořeněn agresivními bodykity, Competiton modely dostávají navíc některé části karoserie lakované v černě lesklém odstínu. Kryty motoru jsou částečně z karbonu a za příplatek je k mání i karbonové zadní křídlo. Interiér je ve stylu vrcholné výbavy se sportovním koženým volantem a sedačkami, čalouněním Alcantarou (u Competiton) a dalšími nutnostmi.
Nová BMW X5 M a X6 M (včetně verzí Competiton) budou na trh uvedena v dubnu 2020. Již nyní ale české zastoupení odhaluje základní cenovky – X5 M se bude prodávat od 3.320.200 Kč, kdežto X6 M od 3.395.600 Kč.