Technologie snímání vozovky před autem se dostává poprvé i do nižší střední třídy.
Že jednou bude i běžný hatchback nižší střední třídy skenovat vozovku před vámi a připravovat odpružení na nerovnosti, zní ještě dnes docela futuristicky, ale stává se realitou. Ford do nového Focusu v rámci příplatkové výbavy takový systém nabídne.
I přes náročný úkol funguje docela jednoduše. Soustava dvanácti senzorů v milisekundách snímá vozovku před jedoucím autem. Počítač je schopen vypočítat, kdy a na jaké kolo daná nerovnost o určité hloubce a tvaru připadá. Na ten moment v případě opravdu velké nerovnosti nastaví adaptivní tlumiče na nejvyšší možnou tuhost.
To se možná zná kontraproduktivní, ale právě díky tomu by díru na silnici mělo kolo přeletět a nezapadnout do ni. Navíc tuhý tlumič nedovolí kolu vzlétnout a mlátit do dorazu. Ford tvrdí, že ještě lépe to bude fungovat na zadní nápravě, kde má systém více času na přípravu. Zlepšit by se tím měl komfort, stabilita i odolnost podvozku, pneumatik a disků kol.
Nápad proaktivně připravit kolo na blížící se nerovnost jako první v sériové podobě připravil Citroën s hydropneumatickým odpružením Hydractive třetí generace. Zde ovšem jako senzor sloužilo přední kolo, které okamžitě posílalo údaje o projeté dráze na kolo za sebou. Pomocí senzorů pak poprvé vozovku před sebou začala snímat současná třída S od Mercedesu díky Road Active Scan v rámci systému Magic Body Control využívající vzduchové odpružení. S adaptivními tlumiči řešení na tomto principu Fordu už na západních trzích využívá DS7 Crossback.