Zpravodajství přímo ze ženevského autosalonu vykopneme novinkou od společnosti Polestar. Nový model 2 je v podstatě převlečené kompaktní Volvo, ale vadí to snad někomu?
Zatímco první vůz společnosti Polestar, model 1, je nádherné kupé s hybridní technikou a výkonem 600 koní, model 2 je liftback a razí cestu elektrické budoucnosti. Bylo to nevyhnutelné, ostatně už samotné Volvo se nechalo slyšet, že všechny své modely v blízké budoucnosti elektrifikuje, potřebuje však mít „vlajkovou loď“ i mezi elektrickými vozy. A něco mi říká, že „dvojka“ bude v této roli fungovat naprosto dokonale.
První oficiální snímky Polestaru 2 jsme viděli koncem února a mně osobně se na nich vůz docela líbil. Vliv Volva nezamaskuje, mám ale pocit, že se o to ani nesnaží. Naživo působí kompaktně, což ostatně i dává smysl, vezmu-li v potaz, že používá platformu CMA určenou pro kompaktní Volva. Vyjíždí na ní třeba SUV XC40. Jenže než začnete odhadovat, že uvnitř nebude místa nazbyt, zadržte a znova si uvědomte, že se jedná o elektrické auto, u kterého se pracuje s prostorem úplně jinak.
Polestar 2 je vybaven dvojicí elektromotorů (jeden na každé nápravě), které samy o sobě nezabírají téměř žádné místo. A to mají souhrnný výkon 300 kW, díky kterému má vůz zrychlit z nuly na stovku za méně než 5 sekund. Akumulátor o kapacitě 78 kWh je v podlaze, ale nemáte pocit „sendviče“ jako u prvního Mercedesu A a sedíte až překvapivě nízko. Skoro bych se ani nebál říct, že je to takový švédský bavorák, protože pozice za volantem by tomu odpovídala.
Přístrojovka je subtilní a vybraná ve správných místech tak, abyste se mohli posunout co nejvíce dopředu, ale absolutně nic vás neomezovalo v oblasti kolen. Poznávám spoustu dílů z Volva, volantem počínaje, tlačítky pro ovládání oken a klikami dveří konče. Bílý vystavený kousek (opodál stál i sytě šedý) se navíc nesl na vlně veganských materiálů a kůži byste u něj našli snad jenom na volantu. Působí to hezky, ale možná až moc recyklovaně.
Velice slušně se sedí i vzadu, byť sedáky by mohly být o něco delší. Jejich sklon je však fajn, pod přední sedadlo pohodlně složíte i dlouhá chodidla a před koleny mi zbývalo asi 5 centimetrů místa. A to měřím 190 centimetrů a sednul jsem si sám za sebe. Problém bych neviděl ani s místem nad hlavou, a to měl vůz panoramatickou střechu. Ta není vybavena clonou a mně se moc nechce věřit tvrzení pána z Polestaru, že jde o natolik geniální materiál, že se uvnitř v parných dnech neuvaříte. Uvnitř bylo totiž docela horko už na výstavním stánku.
Okno neokno, Polestar 2 se mi zatím hodně líbí. Vyrábět se bude v Číně, s čímž už má ale Volvo zkušenosti, protože tam vzniká sedan S90 určený také pro náš trh. A bude za super peníze. Základní cena totiž byla stanovena na 39.900 eur, tedy zhruba milion korun, výbavou naložená verze prodávaná během prvního roku produkce vyjde asi na 1,5 milionu. A to je za prostorný a praktický liftback s pořádným výkonem slušná cena.