Nové BMW Z4 se stává stále více diskutovaným vozem. To je dáno nejen pokročilým stádiem jeho vývoje, ale také rozhodnutím automobilky nadělit sporťáku pevnou skládací střechu (kterou má nově zachycený vůz konečně složenou). To samozřejmě nese jak výhody v podobě lepší zvukové izolace a hezčího vzhledu, tak i nevýhody plynoucí z větší hmotnosti a složitosti celého mechanizmu.
Další viditelnou změnou oproti současné generaci bude změna délky i šířky vozu, samozřejmě k vyšším hodnotám. Z4 již zřejmě nebude tím kompaktním a mrštným sporťákem, ale očekávají se kilogramy navíc, na které jsme si zvykli již i u trojkové řady. O dynamiku se ovšem postarají nové agregáty, tedy alespoň pod kapotou tohoto modelu. Půjde o známý přeplňovaný zážehový třílitr biturbo z modelu 335i, dále pak osmiválec 4,0 l pro verzi Z4 M a ránu pod pás příznivcům automobilky zřejmě udělí umístění prvního dieselu pod kapotu tohoto roadsteru.
Tip: Mrkněte na špionážní video z testů BMW Z4 na Nordschleife.
Ani nová generace Z4 se nevyhne technologii Efficient Dynamics, která snižuje spotřebu paliva a emise. Na druhou stranu je zvláštní, když vůz pro zábavu bude na každé křižovatce vypínat motor pro úsporu pár deci benzínu. Co se týká výroby vozu, ta bude podle dosavadních informací probíhat s německé fabrice Regensburg a sériová produkce bude zahájena koncem příštího roku.
Foto © Automedia
Posledním úlovkem se stala testovací Z4 na Nordschleife
Foto © Automedia
Z4 konečně v plné parádě s otevřenou střechou
Foto © Automedia
BMW Z4: dejte sbohem plátěné střeše