Ve vývojovém středisku Mercedesu je v posledních měsících mimořádně rušno. Konstruktéři v Affalterbachu pracují na nové generaci GT Coupe ale potenciál současného modelu ještě není vyčerpán. Zdroj: Mercedes-AMG

Ve vývojovém středisku Mercedesu je v posledních měsících mimořádně rušno. Konstruktéři v Affalterbachu pracují na nové generaci GT Coupe ale potenciál současného modelu ještě není vyčerpán. | Zdroj: Mercedes-AMG

Na jeho základech vyvíjejí konstruktéři v sousedních studiích nový okruhový speciál GT2 s cílem dodat profesionální techniku soukromým závodníkům. Zdroj: Mercedes-AMG

Na jeho základech vyvíjejí konstruktéři v sousedních studiích nový okruhový speciál GT2 s cílem dodat profesionální techniku soukromým závodníkům. | Zdroj: Mercedes-AMG

Vnější karoserii tvoří z velké části díly z karbonu a vůz prošel celkovým odstrojením, aby se hmotností dostal pod 1400 kilogramů. Zdroj: Mercedes-AMG

Vnější karoserii tvoří z velké části díly z karbonu a vůz prošel celkovým odstrojením, aby se hmotností dostal pod 1400 kilogramů. | Zdroj: Mercedes-AMG

Vůz obléká speciálně navržený bodykit se zadním křídlem na „labutích krcích“. Zdroj: Mercedes-AMG

Vůz obléká speciálně navržený bodykit se zadním křídlem na „labutích krcích“. | Zdroj: Mercedes-AMG

To bylo navrženo speciálně pro GT2 a je polohovatelné pro lepší přizpůsobení vozu danému okruhu. Zdroj: Mercedes-AMG

To bylo navrženo speciálně pro GT2 a je polohovatelné pro lepší přizpůsobení vozu danému okruhu. | Zdroj: Mercedes-AMG

Specifické je rovněž dvojité lichoběžníkové zavěšení z hliníku na obou nápravách osazené nastavitelnými stabilizátory i tlumiči. Zdroj: Mercedes-AMG

Specifické je rovněž dvojité lichoběžníkové zavěšení z hliníku na obou nápravách osazené nastavitelnými stabilizátory i tlumiči. | Zdroj: Mercedes-AMG

Po vozu ostatních členů závodní rodiny GT byla vybrána 18palcová kovaná kola s centrální maticí, obutá do pneumatik o rozměrech 325/660 vpředu a 325/705 vzadu. Zdroj: Mercedes-AMG

Po vozu ostatních členů závodní rodiny GT byla vybrána 18palcová kovaná kola s centrální maticí, obutá do pneumatik o rozměrech 325/660 vpředu a 325/705 vzadu. | Zdroj: Mercedes-AMG

Pro pohodlí řidiče zůstala na palubě klimatizace. Zdroj: Mercedes-AMG

Pro pohodlí řidiče zůstala na palubě klimatizace. | Zdroj: Mercedes-AMG

Než se Mercedes-AMG GT2 dostane do rukou zákazníků, absolvuje ještě náročné finální zkoušky v rámci nadcházející sezóny evropského šampionátu vozů GT2, jehož součástí budou i vytrvalostní testy. Zdroj: Mercedes-AMG

Než se Mercedes-AMG GT2 dostane do rukou zákazníků, absolvuje ještě náročné finální zkoušky v rámci nadcházející sezóny evropského šampionátu vozů GT2, jehož součástí budou i vytrvalostní testy. | Zdroj: Mercedes-AMG

Na jeho základech vyvíjejí konstruktéři v sousedních studiích nový okruhový speciál GT2 s cílem dodat profesionální techniku soukromým závodníkům. Zdroj: Mercedes-AMG
Vnější karoserii tvoří z velké části díly z karbonu a vůz prošel celkovým odstrojením, aby se hmotností dostal pod 1400 kilogramů. Zdroj: Mercedes-AMG
Vůz obléká speciálně navržený bodykit se zadním křídlem na „labutích krcích“. Zdroj: Mercedes-AMG
To bylo navrženo speciálně pro GT2 a je polohovatelné pro lepší přizpůsobení vozu danému okruhu. Zdroj: Mercedes-AMG
9
Fotogalerie

Mercedes-AMG představuje speciál s výkonem 520 kW pro kategorii GT2. Rozdá si to i s Maserati

Mercedes-AMG chce soukromým závodníkům nabídnout možnost vlastnit profesionální okruhový vůz. Novinka projde náročnými testy v reálném závodním režimu.

Ve vývojovém středisku Mercedesu je v posledních měsících mimořádně rušno. Konstruktéři v Affalterbachu pracují na nové generaci GT Coupe, ale potenciál současného modelu ještě není vyčerpán. Na jeho základech vyvíjejí konstruktéři v sousedních studiích nový okruhový speciál GT2 s cílem dodat profesionální techniku soukromým závodníkům.

GT2 nejen že doplní současné modely GT3 a GT4, ale zároveň má být konkurencí Maserati MC20 GT2. Klíčem k úspěchu je nově naladěný vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním o objemu 4.0 litru. Koncepce s plochou klikovou hřídelí napovídá, že motor vychází ze silniční verze Black Series. V okruhové hračce potvrdily zkoušky na brzdě výkon přes 520 kW s 800 N.m točivého momentu. Soustava je spojená se sekvenční šestistupňovou závodní převodovkou a nastavitelným samosvorným diferenciálem. Řazení rychlostí zajišťují citlivá pádla pod volantem.

Vnější karoserii tvoří z velké části díly z karbonu a vůz prošel celkovým odstrojením, aby se hmotností dostal pod 1400 kilogramů. Pro pohodlí řidiče zůstala na palubě klimatizace. Vůz obléká speciálně navržený bodykit se zadním křídlem na „labutích krcích“. To bylo navrženo speciálně pro GT2 a je polohovatelné pro lepší přizpůsobení vozu danému okruhu. Specifické je rovněž dvojité lichoběžníkové zavěšení z hliníku na obou nápravách osazené nastavitelnými stabilizátory i tlumiči.

Po vzoru ostatních členů závodní rodiny GT byla vybrána 18palcová kovaná kola s centrální maticí, obutá do pneumatik o rozměrech 325/660 vpředu a 325/705 vzadu. Karbonová nádrž na 120 litrů slibuje solidní dojezd v okruhovém tempu. Než se Mercedes-AMG GT2 dostane do rukou zákazníků, absolvuje ještě náročné finální zkoušky v rámci nadcházející sezóny evropského šampionátu vozů GT2, jehož součástí budou i vytrvalostní testy. Přesné datum, kdy se v roce 2023 dočkají klienti svých vozů, není zatím známo.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud