| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Foto: Petr Homolka

| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka
| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka
| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka
| Dacia Duster 1.0 TCe LPG Foto: Petr Homolka
36
Fotogalerie

Dacia Duster přes noc přišla o cenovou výhodu. Její pozici v Česku to ale nemění

Nová Dacia Duster za 220 tisíc je minulostí. Nejlevnější provedení s litrovým motorem nyní vychází o 50.000 Kč dráž, i tak si ale vůz drží pozici nejlevnějšího SUV na českém trhu.

V polovině dubna se českému zastoupení automobilky Dacia povedl zajímavý kousek – ceny modelu Duster stlačilo nejníže v historii, dokonce pod úroveň celé řady malých městských vozů (segment B). Nejnižší ceny 219.900 Kč bylo docíleno slevou ve výši 20.000 Kč a zvýhodněním 30.000 Kč v případě, že jste při nákupu využili značkové financování Premium, a navíc platila pouze pro skladové vozy s litrovým motorem TCe. Takových vozů bylo zhruba sedm set.

České zastoupení Dacie neudělalo chybu v objednávce, ale naopak si dobře spočítalo, že takový počet dusterů mu pomůže udržet průměrné emise CO2 na požadované hodnotě, což bylo ale podle všeho jen dočasné řešení. Podle informací, které se minulý týden objevily na facebooku RNews.cz, stránce pro fanoušky Renaultů a Dacií, přijde duster o motor 1.3 TCe, který výrazně překračuje průměrných 95 gramů emisí COa „bohužel“ je o něj zájem. Případné pokuty se totiž počítají z reálně prodaných vozů.

Motor 1.3 TCe je zatím v nejnovějším ceníku (platí od 1. července) k dohledání, ale až zmizí, zůstane v nabídce pouze jediná čtyřkolka, a sice s motorem 1.5 dCi o výkonu 85 kW. Dle aktuálního ceníku se tak bavíme o autě za nejméně 443.900 Kč, což ale oproti výkonově slabší verzi motoru 1.3 TCe (96 kW) není o tolik více (začíná na 439.900 Kč). Nicméně možnost pro ty, kteří chtějí benzinového dustera s pohonem 4x4, zřejmě zmizí.

Už na konci června byly podle našich informací zvýhodněné litrové dustery téměř pryč a nový ceník to jenom dokládá. Dacia v Česku ukončila akci na skladové vozy a duster s litrovým motorem tak stojí nejméně 269.900 Kč. Zároveň zůstává minimální příplatek za LPG u motoru 1.0 TCe/74 kW. Oproti verzi spalující pouze benzin stojí o 10.000 Kč více.

Navzdory ukončení akce na litrové skladovky zůstává Dacia Duster nejlevnějším SUV na českém trhu. A sice s náskokem téměř třicet tisíc korun na druhé Suzuki Ignis, které po faceliftu zdražilo z původních 252.900 Kč. Jak vypadá a jakou má nejlevnější duster na našem trhu výbavu, jsme si ukázali koncem června, kdy ještě platil zvýhodněný ceník. Vůz má v podstatě jen to nejnutnější, v Česku se ale stále evidentně najdou zákazníci, kteří ho ocení.

Dacia Duster

Rumunské SUV Dacia Duster přesvědčuje jednoduchou, ale robustní technikou, pohonem všech kol z Nissanu X-Trail a především vstřícnou cenovou politikou. Nejlevnější verze mají pohon pouze předních kol.

Ceny • Dacia Duster na LPG • Minitest Dacia Duster 1.0 TCe • Jak se vyrábí Dacia Duster • Test Dacia Duster 1.0 TCe LPG

Doporučujeme

Články odjinud