Seat představuje nový Leon se slovy o pilíři modelové řady a bestselleru, kterého španělská značka v rámci dosavadních tří generací prodala už přes 2,2 milionu kusů. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Seat představuje nový Leon se slovy o pilíři modelové řady a bestselleru, kterého španělská značka v rámci dosavadních tří generací prodala už přes 2,2 milionu kusů. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Právě na tento úspěch chce v každém ohledu modernější novinka navázat. Můžeme začít u designu, který ve velkém navazuje na prvky uvedené na  SUV Tarraco  a jeho změnou se podařilo snížit součinitel odporu vzduchu o 8 %. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Právě na tento úspěch chce v každém ohledu modernější novinka navázat. Můžeme začít u designu, který ve velkém navazuje na prvky uvedené na SUV Tarraco a jeho změnou se podařilo snížit součinitel odporu vzduchu o 8 %. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Příbuzný nového  Volkswagenu Golf  a  Škody Octavia  využívá stejnou platformu MQB Evo a po stránce vnějších rozměrů je především delší než předchůdce, jelikož prodloužen byl o 50 mm i rozvor. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Příbuzný nového Volkswagenu Golf a Škody Octavia využívá stejnou platformu MQB Evo a po stránce vnějších rozměrů je především delší než předchůdce, jelikož prodloužen byl o 50 mm i rozvor. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Na druhou stranu je Leon o pár milimetrů užší a nižší, což se týká jak pětidveřového hatchbacku, tak kombi Sportstourer. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Na druhou stranu je Leon o pár milimetrů užší a nižší, což se týká jak pětidveřového hatchbacku, tak kombi Sportstourer. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Na nové palubní desce hrají velkou roli displeje. Před řidičem je konfigurovatelný digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce, zatímco infotainment má obrazovku o 10 palcích (standardní výbava dostane 8 palcový displej). | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Na nové palubní desce hrají velkou roli displeje. Před řidičem je konfigurovatelný digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce, zatímco infotainment má obrazovku o 10 palcích (standardní výbava dostane 8 palcový displej). | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Systém s větší obrazovkou umí pracovat s rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, lze ovládat hlasem a gesty a zahrnuje 3D navigaci se síťovým propojením. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Systém s větší obrazovkou umí pracovat s rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, lze ovládat hlasem a gesty a zahrnuje 3D navigaci se síťovým propojením. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Nový Leon je totiž dalším autem, které umí být neustále připojeno k internetu díky integrované eSIM kartě. Infotainment tedy zvládá v rámci některých funkcí využívat informace z cloudu v reálném čase, průběžně aktualizovat požívané aplikace a rovněž poskytuje službu eCall, která v případě nehody automaticky přivolá záchranné služby. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Nový Leon je totiž dalším autem, které umí být neustále připojeno k internetu díky integrované eSIM kartě. Infotainment tedy zvládá v rámci některých funkcí využívat informace z cloudu v reálném čase, průběžně aktualizovat požívané aplikace a rovněž poskytuje službu eCall, která v případě nehody automaticky přivolá záchranné služby. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Na palubní desce a středovém panelu si všimnete sníženého počtu fyzických tlačítek, která podobně jako v Golfu nahradily dotykové plochy. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Na palubní desce a středovém panelu si všimnete sníženého počtu fyzických tlačítek, která podobně jako v Golfu nahradily dotykové plochy. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Ve výbavě Leonu pak najdete i přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu, ambientní osvětlení s nastavitelným odstínem (a pruhem světla kolem celé palubní desky, zasahujícím až do předních dveří) a objevují se i zbytečnosti jako vnější zrcátka s funkcí promítání pozdravu „Hola!“ na vozovku.| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Ve výbavě Leonu pak najdete i přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu, ambientní osvětlení s nastavitelným odstínem (a pruhem světla kolem celé palubní desky, zasahujícím až do předních dveří) a objevují se i zbytečnosti jako vnější zrcátka s funkcí promítání pozdravu „Hola!“ na vozovku.| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Seat mimochodem označuje nový Leon za své vůbec nejbezpečnější auto, takže přirozeně nechybí armáda posledních asistenčních a bezpečnostních systémů. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Seat mimochodem označuje nový Leon za své vůbec nejbezpečnější auto, takže přirozeně nechybí armáda posledních asistenčních a bezpečnostních systémů. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Ani nabídkou motorizací se Leon od Golfu příliš nevzdálí. Předvídatelně se tak spolehne na tříválce 1.0 TSI (66 kW/90 k nebo 81 kW/110 k), větší čtyřválce 1.5 TSI (96 kW/130 k nebo 110 kW/150 k), přičemž na vrcholu nabídky bude čtyřválec 2.0 TSI (140 kW/190 k) s automatem DSG. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Ani nabídkou motorizací se Leon od Golfu příliš nevzdálí. Předvídatelně se tak spolehne na tříválce 1.0 TSI (66 kW/90 k nebo 81 kW/110 k), větší čtyřválce 1.5 TSI (96 kW/130 k nebo 110 kW/150 k), přičemž na vrcholu nabídky bude čtyřválec 2.0 TSI (140 kW/190 k) s automatem DSG. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Nafta zůstává ve formě 2.0 TDI ve třech úrovních naladění (od 85 kW/115 k do 110 kW/150 k). A přijde také jednotka 1.5 TGI na CNG (96 kW/130 k). | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Nafta zůstává ve formě 2.0 TDI ve třech úrovních naladění (od 85 kW/115 k do 110 kW/150 k). A přijde také jednotka 1.5 TGI na CNG (96 kW/130 k). | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Hlavní novinkou Leonu je zavedení mild-hybridních jednotek eTSI využívajících 48V palubní síť – nový tříválec 1.0 eTSI (81 kW/110 k) a čtyřválec 1.5 eTSI (110 kW/150 k), výhradně v kombinaci s automatem DSG. Stejně naladěné verze těchto motorů s manuální převodovkou (uvedené výše) nemají 48V síť a nejsou tedy mild-hybridní. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Hlavní novinkou Leonu je zavedení mild-hybridních jednotek eTSI využívajících 48V palubní síť – nový tříválec 1.0 eTSI (81 kW/110 k) a čtyřválec 1.5 eTSI (110 kW/150 k), výhradně v kombinaci s automatem DSG. Stejně naladěné verze těchto motorů s manuální převodovkou (uvedené výše) nemají 48V síť a nejsou tedy mild-hybridní. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Nakonec ani Seat nevynechává u nového Leonu plug-in hybridní pohon (eHybrid), který jako u koncernových sourozenců kombinuje zážehový motor 1.4 TSI s elektromotorem, lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 13 kWh a šestistupňovým DSG. Kombinovaný výkon činí 150 kW (204 koní) a dojezd v čistě elektrickém režimu je udáván na cca 60 km (WLTP).| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Nakonec ani Seat nevynechává u nového Leonu plug-in hybridní pohon (eHybrid), který jako u koncernových sourozenců kombinuje zážehový motor 1.4 TSI s elektromotorem, lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 13 kWh a šestistupňovým DSG. Kombinovaný výkon činí 150 kW (204 koní) a dojezd v čistě elektrickém režimu je udáván na cca 60 km (WLTP).| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Předprodej nové generace Seatu Leon v provedení hatchback a kombi bude na českém trhu zahájen v březnu. Kombi ale fyzicky dorazí až v létě společně s plug-in hybridní verzí. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Předprodej nové generace Seatu Leon v provedení hatchback a kombi bude na českém trhu zahájen v březnu. Kombi ale fyzicky dorazí až v létě společně s plug-in hybridní verzí. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Cenovky zatím neznáme. Pod křídly sportovní značky Cupra se poté samozřejmě ukáže i ostrá verze Leonu, která dle všeho  rovněž využije plug-in hybridní techniku . | Seat Leon IV. generace Foto: Seat

Cenovky zatím neznáme. Pod křídly sportovní značky Cupra se poté samozřejmě ukáže i ostrá verze Leonu, která dle všeho rovněž využije plug-in hybridní techniku. | Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace Foto: Seat

| Seat Leon IV. generace | Foto: Seat

Právě na tento úspěch chce v každém ohledu modernější novinka navázat. Můžeme začít u designu, který ve velkém navazuje na prvky uvedené na  SUV Tarraco  a jeho změnou se podařilo snížit součinitel odporu vzduchu o 8 %. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat
Příbuzný nového  Volkswagenu Golf  a  Škody Octavia  využívá stejnou platformu MQB Evo a po stránce vnějších rozměrů je především delší než předchůdce, jelikož prodloužen byl o 50 mm i rozvor. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat
Na druhou stranu je Leon o pár milimetrů užší a nižší, což se týká jak pětidveřového hatchbacku, tak kombi Sportstourer. | Seat Leon IV. generace Foto: Seat
Na nové palubní desce hrají velkou roli displeje. Před řidičem je konfigurovatelný digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce, zatímco infotainment má obrazovku o 10 palcích (standardní výbava dostane 8 palcový displej). | Seat Leon IV. generace Foto: Seat
33
Fotogalerie

Nový Seat Leon oficiálně: Hezčí brácha VW Golf je větší, stále on-line i hybridní

Čtvrtá generace Seatu Leon se ukazuje světu a dodržuje všechny zavedené trendy, které byste u španělského sourozence Volkswagenu Golf čekali.

Seat představuje nový Leon se slovy o pilíři modelové řady a bestselleru, kterého španělská značka v rámci dosavadních tří generací prodala už přes 2,2 milionu kusů. Právě na tento úspěch chce v každém ohledu modernější novinka navázat. Můžeme začít u designu, který ve velkém navazuje na prvky uvedené na SUV Tarraco a jeho změnou se podařilo snížit součinitel odporu vzduchu o 8 %.

Příbuzný nového Volkswagenu Golf a Škody Octavia využívá stejnou platformu MQB Evo a po stránce vnějších rozměrů je především delší než předchůdce, jelikož prodloužen byl o 50 mm i rozvor. Na druhou stranu je Leon o pár milimetrů užší a nižší, což se týká jak pětidveřového hatchbacku, tak kombi Sportstourer.

Seat Leon 4. generace vs. 3 generace – porovnání rozměrů
Karoserie 5d. hatchback kombi Sportstourer
Model Leon IV Leon III Leon IV Leon III
Délka [mm] 4368 4282 4642 4549
Šířka [mm] 1800 1816 1800 1816
Výška [mm] 1456 1459 1448 1451
Rozvor [mm] 2686 2636 2686 2636
Objem kufru [l] 380 380 617 587

Na nové palubní desce hrají velkou roli displeje. Před řidičem je konfigurovatelný digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce, zatímco infotainment má obrazovku o 10 palcích (standardní výbava dostane 8 palcový displej). Systém s větší obrazovkou umí pracovat s rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, lze ovládat hlasem a gesty a zahrnuje 3D navigaci se síťovým propojením.

Nový Leon je totiž dalším autem, které umí být neustále připojeno k internetu díky integrované eSIM kartě. Infotainment tedy zvládá v rámci některých funkcí využívat informace z cloudu v reálném čase, průběžně aktualizovat požívané aplikace a rovněž poskytuje službu eCall, která v případě nehody automaticky přivolá záchranné služby.

Na palubní desce a středovém panelu si všimnete sníženého počtu fyzických tlačítek, která podobně jako v Golfu nahradily dotykové plochy. Ve výbavě Leonu pak najdete i přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu, ambientní osvětlení s nastavitelným odstínem (a pruhem světla kolem celé palubní desky, zasahujícím až do předních dveří) a objevují se i zbytečnosti jako vnější zrcátka s funkcí promítání pozdravu „Hola!“ na vozovku. Seat mimochodem označuje nový Leon za své vůbec nejbezpečnější auto, takže přirozeně nechybí armáda posledních asistenčních a bezpečnostních systémů.

Ani nabídkou motorizací se Leon od Golfu příliš nevzdálí. Předvídatelně se tak spolehne na tříválce 1.0 TSI (66 kW/90 k nebo 81 kW/110 k), větší čtyřválce 1.5 TSI (96 kW/130 k nebo 110 kW/150 k), přičemž na vrcholu nabídky bude čtyřválec 2.0 TSI (140 kW/190 k) s automatem DSG. Nafta zůstává ve formě 2.0 TDI ve třech úrovních naladění (od 85 kW/115 k do 110 kW/150 k). A přijde také jednotka 1.5 TGI na CNG (96 kW/130 k).

Hlavní novinkou Leonu je zavedení mild-hybridních jednotek eTSI využívajících 48V palubní síť – nový tříválec 1.0 eTSI (81 kW/110 k) a čtyřválec 1.5 eTSI (110 kW/150 k), výhradně v kombinaci s automatem DSG. Stejně naladěné verze těchto motorů s manuální převodovkou (uvedené výše) nemají 48V síť a nejsou tedy mild-hybridní.

Nakonec ani Seat nevynechává u nového Leonu plug-in hybridní pohon (eHybrid), který jako u koncernových sourozenců kombinuje zážehový motor 1.4 TSI s elektromotorem, lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 13 kWh a šestistupňovým DSG. Kombinovaný výkon činí 150 kW (204 koní) a dojezd v čistě elektrickém režimu je udáván na cca 60 km (WLTP).

Předprodej nové generace Seatu Leon v provedení hatchback a kombi bude na českém trhu zahájen v březnu. Kombi ale fyzicky dorazí až v létě společně s plug-in hybridní verzí. Cenovky zatím neznáme. Pod křídly sportovní značky Cupra se poté samozřejmě ukáže i ostrá verze Leonu, která dle všeho rovněž využije plug-in hybridní techniku

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Doporučujeme

Články odjinud