I letos jsme se vydali do zkušebny s celou řadou testovacích automobilů, abychom změřili jejich reálný výkon. Celkem už jejich počet dosáhl na 26.
Výkon je velmi důležitá věc a pro mnoho lidí je to také jedno z hlavních kritérií při výběru automobilu. Jenže ne vždy člověk opravdu dostane to, co slibuje výrobce, což jasně ukazuje řada našich měření. Jejich základní výsledky najdete níže v tabulce, kde jsou také odkazy na samostatné články, ve kterých se o jednotlivých automobilech dočtete podrobnosti.
Výsledky nelze brát jako absolutně průkazné, protože je zde celá řada faktorů, které mohou finální číslo ovlivnit. Upřímně, není v našich silách zajistit ani měření jednoho auta na více zkušebnách, ani více stejných modelů na jedné zkušebně, ani shodné teploty a někdy kvůli času ani stejné palivo (auta jsou zapůjčena na omezenou dobu, vyjet první nádrž někdy prostě nestihneme) a na brzdu se musí s tím, co do vozu natankoval výrobce. Nechceme (ani nemůžeme) dělat vědecké výzkumy, naměřené výsledky mají především sloužit pro představu, jak na tom zhruba jednotlivé automobily jsou.
V kontextu naměřených výsledků připomeňme nedávný článek, kdy jsme využili dlouhodobě testovaný Seat Leon ST Cupra a vypravili se s ním na brzdu celkem třikrát, abychom zjistili, jak se změní výkon v závislosti na oktanovém čísle tankovaného benzinu.
Aktualizovaná tabulka se všemi naměřenými výsledky zaznamenala změnu u automobilů nabízejících více, než co slibuje výrobce. Dříve vévodil této disciplíně Seat Leon ST Cupra, který přidal 20 koní. V průběhu času se ale přes něj dostalo BMW M3 (+31 k) a Audi RS3 Sportback. To na brzdě vykázalo výkon vyšší o znatelných 38 koní. Největší záporný rozdíl zatím stále drží BMW M550d s výsledkem -29 koní.