Takto si představuje aktuální variaci na téma slavného Jaguaru D-Type indický student designu.
Model D-type měl původně pokračovat ve válečném tažení Jaguaru v Le Mans a s prodejem jeho silniční varianty se nepočítalo. Tento závodní speciál debutoval na Le Mans v roce 1954, ale sužovaly jej problémy s vynechávajícím zapalováním. A přesto posádka Rolt – Hamilton obsadila po divoké bitvě výborné druhé místo, když jí jen těsně uniklo vítězství, a to ve prospěch Gonzalova Ferrari. Jaguar D-Type se v následujících letech stal legendou a více než úctyhodným završením kariéry celé řady Jaguar XK.
Jaguar XK-I v představách indického studenta
Vůz Jaguar D-Type s typickými liniemi karoserie nakonec zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovce na Le Mans v letech 1955, 1956 a 1957 a stal se inspirací pro fiktivní model Jaguar XK-I. Pod jeho přípravu se podepsal Mudit Gupta, student mezinárodní školy DSK ISD v indickém Pune, jenž připouští, že při jeho tvorbě čerpal také z odkazu předchůdce „déčka“ v podobě typu C-Type i následnického modelu Jaguar E-Type.
Jaguar D-Type
„Vybraný námět je lehký a ikonický,“ tvrdí Mudit Gupta o své kreaci a dodává: „Při vývoji jsem se pokoušel o světelné experimenty se základem v proporcích klasických Jaguarů, které mi pomohly pochopit klíčové prvky, jež zapůsobí na každého, kdo má interpretovat odkaz Jaguaru.“