Zřejmě jedna z posledních příležitostí, jak poslouchat atmosféricky plněný osmiválec z otevřené střechy je konečně tady. Nejde ale jen o randál, novinka je hezky promyšlená.
K Chevroletu Corvette již od první generace patří neodmyslitelně i verze bez střechy. Vždyť při debutu modelu v roce 1953 ani žádná jiná karoserie nebyla. Současná osmá generace však byla doposud k mání pouze jako kupé. To se ale nyní změnilo, Convertible se totiž hlásí ke slovu.
A hned po uvedení na sebe strhává pozornost další novinkou. Vedle motoru uprostřed se totiž vzdává plátěné střechy a přichází rovnou jako hardtop, což je poprvé v historii. Při navrhování si Američané dali záležet, aby nová verze neztratila nic z praktičnosti kupé. Střecha z uhlíkových kompozitů se tak skládá mimo zavazadlový prostor, který tudíž nabídne stejných 283 litrů prostoru.
Střecha se složí za 16 vteřin. Nemusíte u toho ani stát na místě, celý proces proběhne i za jízdy do rychlosti 50 km/h. Jelikož se skládá mezi kabinu a zadní zavazadlový prostor, je vystavena vysokým teplotám od motoru. V GM jí proto vymysleli speciální ochrannou přihrádku.
Ke správnému proudění vzduchu pomáhá americkému roadsteru dvojice vzduchových tunelů za sedadly a elektricky ovladatelné zadní okno. Vůz je oproti standardní verzi těžší pouze o 35 kilogramů. I tak ale inženýři vyladili podvozek, aby se dosáhlo stejné jízdní úrovně jako u kupé.
V motorovém prostoru se nic nemění. Těsně za posádkou dřímá 6,2 litrový osmiválec Small Block o výkonu 369 kW (500 koní) a s točivým momentem 637 N.m. Síla se bude přenášet na kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Koncern GM se zatím nezmiňuje o paketu Z51, který verzi kupé opepří lepšími brzdami, upraveným zavěšením nebo brutálnější výfukovou soustavou.
Produkce roadsteru bude zahájena na začátku příštího roku. Předobjednávat ale můžete už teď. Přesná cena zatím není známa, ale oproti kupé má být vyšší o zhruba 200.000 korun.