Automobilka Volkswagen uvolnila první snímky a informace k modernizaci modelové řady Polo. Půjde o úpravy designu, ale také o důležité změny v nabídce pohonných jednotek.
Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že se na březnovém autosalonu v Ženevě představí špičkové VW Polo R s výkonem okolo 250 koní a pohonem všech kol. Nyní je již jasné, že Polo R tam nebude jedinou novinkou svého druhu: svoji premiéru si v Ženevě odbude také facelift základní řady Volkswagen Polo. Možná důležitější než retuše vzhledu jsou nové motory a rozšíření výbavy.
Facelift se do tváře Volkswagenu Polo vepsal pouze nenápadnými úpravami
Volkswagen Polo páté generace byl představen na ženevském autosalonu v roce 2009. Čerstvý facelift mu přinese především ostřeji řezané nárazníky s chromovanou lištou mezi mlhovkami vpředu a upravené hlavní světlomety. Na palubě zaznamenáme nový tříramenný volant a pro dražší verze určený zábavní systém známý z Golfu VII.
Do výbavy malého Pola se dostaly také adaptivní tempomat se samočinným brzděním, nový elektromechanický posilovač řízení snižující spotřebu paliva, couvací kamera nebo tlumiče s dvoustupňovou regulací tuhosti. Nejvíce se toho odehrálo pod kapotou vozu, odkud byly vymeteny pavučiny starých časů s cílem dále snižovat spotřebu paliva.
Provedení interiéru přibližuje Polo ostatním soudobým Volkswagenům, hlavně Golfu
Do výslužby odchází známý tříválec 1,2/51 kW a vystřídá jej „litr“ z řady Volkswagen Up! ve verzích 60 a 75 koní (44, resp. 55 kW). O pohon provedení Polo BlueMotion 1,0 TSI se postará přeplňovaná verze téhož agregátu. Z nabídky vypadla vznětová jednotka 1,6 TDI/66 kW, na jejíž místo nastoupí nový tříválec 1,4 TDI s identickým výkonem, ale až o pětinu nižší spotřebou.
Nové Polo TDI BlueMotion se bude moci pochlubit průměrnou spotřebou 3,2 l/100 km a emisemi CO2 o hmotnosti 82 g/km. Zatím špičkové provedení Polo 1,4 TSI posílí ze 180 na 192 koní (141 kW), přičemž čtyřválce 1,2 TSI zřejmě zůstanou na stávajících hodnotách 90 a 105 koní (66, resp. 77 kW).