Bentley Flying Spur (dříve Continental Flying Spur) se vyrábí od roku 2005. Luxusní sedan vycházející z  grand toureru Continental GT  se od loňského roku vyrábí již ve třetí generaci. Zdroj: Bentley

Bentley Flying Spur (dříve Continental Flying Spur) se vyrábí od roku 2005. Luxusní sedan vycházející z grand toureru Continental GT se od loňského roku vyrábí již ve třetí generaci. | Zdroj: Bentley

Bentley nyní informuje, že se tohoto vozu vyrobilo dohromady již čtyřicet tisíc kusů, což je na luxusní okrajový segment velmi vysoké číslo. Zdroj: Bentley

Bentley nyní informuje, že se tohoto vozu vyrobilo dohromady již čtyřicet tisíc kusů, což je na luxusní okrajový segment velmi vysoké číslo. | Zdroj: Bentley

Není tak od věci si připomenout, jakou tyto ručně stavěné vozy z Crewe ušly za 15 let cestu. Design první generace modelu navrhl Dirk van Braeckel. Tento Belgičan si udělal u koncernu Volkswagen jméno již při práci na první generaci Audi A3 a tehdejší  limuzíně A8 . Zdroj: Bentley

Není tak od věci si připomenout, jakou tyto ručně stavěné vozy z Crewe ušly za 15 let cestu. Design první generace modelu navrhl Dirk van Braeckel. Tento Belgičan si udělal u koncernu Volkswagen jméno již při práci na první generaci Audi A3 a tehdejší limuzíně A8. | Zdroj: Bentley

Pod kapotou byl motor W12, který Flying Spur sdílel s VW Phaeton. Bentley jej však naladilo až na 449 kW (610 koní).  Zdroj: Bentley

Pod kapotou byl motor W12, který Flying Spur sdílel s VW Phaeton. Bentley jej však naladilo až na 449 kW (610 koní).  | Zdroj: Bentley

První generace vydržela v produkci obvyklých osm let. Druhá generace spatřila světlo světa na autosalonu v Ženevě v roce 2013. Zdroj: Bentley

První generace vydržela v produkci obvyklých osm let. Druhá generace spatřila světlo světa na autosalonu v Ženevě v roce 2013. | Zdroj: Bentley

Za jejím designem stál Luc Donckerwolke, který stojí i za designovým jazykem  Lamborghini  po jeho vstupu do koncernu. Stejně jako Braeckel i Donckerwolke pracoval na první generaci  Škody Fabia.  Zdroj: Bentley

Za jejím designem stál Luc Donckerwolke, který stojí i za designovým jazykem Lamborghini po jeho vstupu do koncernu. Stejně jako Braeckel i Donckerwolke pracoval na první generaci Škody Fabia. | Zdroj: Bentley

V Mladé Boleslavi pracoval v designerském centru Škodovky v letech 1994 až 1996. Mimo Fabii má tak prsty i v Octavii. Druhá generace modelu Flying Spur již udělala ústupek v podobě úspornějšího motoru. Zdroj: Bentley

V Mladé Boleslavi pracoval v designerském centru Škodovky v letech 1994 až 1996. Mimo Fabii má tak prsty i v Octavii. Druhá generace modelu Flying Spur již udělala ústupek v podobě úspornějšího motoru. | Zdroj: Bentley

Vedle agregátu W12 se tak prodávala i s motorem V8, který však díky dvojitému přeplňování dosahoval ve verzi S výkonu 528 koní. Zdroj: Bentley

Vedle agregátu W12 se tak prodávala i s motorem V8, který však díky dvojitému přeplňování dosahoval ve verzi S výkonu 528 koní. | Zdroj: Bentley

Tvůrci také vyměnili německou převodovku ZF a místo šestistupňové dali osmistupňovou, která se v modelu drží dodnes. Aktuální verze vozu dosahuje rychlosti až 333 km/h. Zdroj: Bentley

Tvůrci také vyměnili německou převodovku ZF a místo šestistupňové dali osmistupňovou, která se v modelu drží dodnes. Aktuální verze vozu dosahuje rychlosti až 333 km/h. | Zdroj: Bentley

Na každém kousku stráví 250 pracovníků přes sto hodin práce. Z již prodaných 40 tisíc kusů putovala polovina do Ameriky a Číny. Zhruba čtyři tisíce kusů pak jezdí doma po Anglii. Zdroj: Bentley

Na každém kousku stráví 250 pracovníků přes sto hodin práce. Z již prodaných 40 tisíc kusů putovala polovina do Ameriky a Číny. Zhruba čtyři tisíce kusů pak jezdí doma po Anglii. | Zdroj: Bentley

Kořeny jména  Flying Spur  sahají až do dřevních dob automobilky Bentley, kdy chtěli šéfdesignér John Polwhele Blatchley a inženýr Ivan Evernden stvořit vrchol grand touringu. Zdroj: Bentley

Kořeny jména Flying Spur sahají až do dřevních dob automobilky Bentley, kdy chtěli šéfdesignér John Polwhele Blatchley a inženýr Ivan Evernden stvořit vrchol grand touringu. | Zdroj: Bentley

Aktuální verze vozu se nyní stává vlajkovou lodí. Tento titul patřil modelu Mulsanne, který však  odchází bez přímého nástupce.  Zdroj: Bentley

Aktuální verze vozu se nyní stává vlajkovou lodí. Tento titul patřil modelu Mulsanne, který však odchází bez přímého nástupce. | Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

Chromové doplňky na karoserii vám přijdou kýčovité a požadujete pro svou britskou limuzínu trochu ostřejší výraz? Netřeba smutnit, Bentley nyní předvádí nový balíček Styling Specification pro nejnovější Flying Spur... Zdroj: Bentley

Chromové doplňky na karoserii vám přijdou kýčovité a požadujete pro svou britskou limuzínu trochu ostřejší výraz? Netřeba smutnit, Bentley nyní předvádí nový balíček Styling Specification pro nejnovější Flying Spur... | Zdroj: Bentley

...který vozu dodává především punc lehké sportovnosti s řadou honosně působících karbonových dílů. Eleganci si nicméně model stále udržuje. Zdroj: Bentley

...který vozu dodává především punc lehké sportovnosti s řadou honosně působících karbonových dílů. Eleganci si nicméně model stále udržuje. | Zdroj: Bentley

Vlastně tedy mluvíme o decentním továrním bodykitu, jenž Flying Spuru zajistí „lízátko“ na předním nárazníku, nástavce bočních prahů a záď doplňuje malý difuzor i nenápadný spoiler na kufru. Zdroj: Bentley

Vlastně tedy mluvíme o decentním továrním bodykitu, jenž Flying Spuru zajistí „lízátko“ na předním nárazníku, nástavce bočních prahů a záď doplňuje malý difuzor i nenápadný spoiler na kufru. | Zdroj: Bentley

Ve společnosti s černě lakovanými prvky karoserie včetně masky nebo rámů oken doplňky z karbonu limuzíně sluší. Zdroj: Bentley

Ve společnosti s černě lakovanými prvky karoserie včetně masky nebo rámů oken doplňky z karbonu limuzíně sluší. | Zdroj: Bentley

Když jde o Bentley, samozřejmě jde také o vrcholně zpracované díly z uhlíkových vláken s obdélníkovou strukturou tkaní 2x2, přičemž na prazích najdete dodatečně i loga automobilky. Zdroj: Bentley

Když jde o Bentley, samozřejmě jde také o vrcholně zpracované díly z uhlíkových vláken s obdélníkovou strukturou tkaní 2x2, přičemž na prazích najdete dodatečně i loga automobilky. | Zdroj: Bentley

O žádný „aftermarket“ prostě nejde a Bentley dodává, že i tyto napohled minimální změny podstoupily testovací program, ve kterém prototypy vybavené karbonovými doplňky najezdily přes 100.000 km. Zdroj: Bentley

O žádný „aftermarket“ prostě nejde a Bentley dodává, že i tyto napohled minimální změny podstoupily testovací program, ve kterém prototypy vybavené karbonovými doplňky najezdily přes 100.000 km. | Zdroj: Bentley

Výdrž a odolnost vnějším vlivům se jednoduše musela prokázat. Zdroj: Bentley

Výdrž a odolnost vnějším vlivům se jednoduše musela prokázat. | Zdroj: Bentley

Styling Specification půjde objednat klasicky při konfiguraci nového vozu. Možnost pozdějšího vybavení již existujících vozů ale značka nabídne také. Cenovku karbonového paketu zatím Bentley nezveřejnilo. Zdroj: Bentley

Styling Specification půjde objednat klasicky při konfiguraci nového vozu. Možnost pozdějšího vybavení již existujících vozů ale značka nabídne také. Cenovku karbonového paketu zatím Bentley nezveřejnilo. | Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

 Zdroj: Bentley

| Zdroj: Bentley

Automobilka Bentley odhalila speciální černý paket pro svůj nejnovější model Flying-Spur. Je určený především pro ty, kterým přijde výchozí verze moc uhlazená a chtějí trochu toho vzrušení. Paket vzhled vozu nijak výrazně nemění, trochu s ním ale potemní a zdůrazní své linie. Bentley tvrdí, že potvrzuje jeho sportovnost. Bentley

Automobilka Bentley odhalila speciální černý paket pro svůj nejnovější model Flying-Spur. Je určený především pro ty, kterým přijde výchozí verze moc uhlazená a chtějí trochu toho vzrušení. Paket vzhled vozu nijak výrazně nemění, trochu s ním ale potemní a zdůrazní své linie. Bentley tvrdí, že potvrzuje jeho sportovnost. | Bentley

Téměř všechny lesklé doplňky karoserie musely pryč, nebo se nahradily černými, a to včetně legendárního loga v podobě okřídleného písmena B. 21palcová základní a 22palcová příplatková Mulliners kola dostaly taktéž nový povrch. Zákazníci si mohou vybrat ze sedmnácti odstínů karoserie. V interiéru černý paket v podstatě nepoznáte. Bentley

Téměř všechny lesklé doplňky karoserie musely pryč, nebo se nahradily černými, a to včetně legendárního loga v podobě okřídleného písmena B. 21palcová základní a 22palcová příplatková Mulliners kola dostaly taktéž nový povrch. Zákazníci si mohou vybrat ze sedmnácti odstínů karoserie. V interiéru černý paket v podstatě nepoznáte. | Bentley

Z 0 na 100 km/h se rozjede za 3,8 sekundy a maximální rychlost činí 333 km/h. Cena speciálního černého paketu je pro Evropu stanovena na v přepočtu necelých sto tisíc korun. Vzhledem k finální ceně vozu, která se pohybuje okolo pěti milionů korun (přesná částka zatím nebyla stanovena), jde spíše o drobné. Bentley

Z 0 na 100 km/h se rozjede za 3,8 sekundy a maximální rychlost činí 333 km/h. Cena speciálního černého paketu je pro Evropu stanovena na v přepočtu necelých sto tisíc korun. Vzhledem k finální ceně vozu, která se pohybuje okolo pěti milionů korun (přesná částka zatím nebyla stanovena), jde spíše o drobné. | Bentley

Kromě těchto kroků nyní Bentley podobně jako ostatní značky míří směrem k elektrifikaci své modelové nabídky. První čistě elektrické Bentley se má objevit na trhu v roce 2025 a do té doby se značka zaměří na hybridní ústrojí, která chce do roku 2023 nabízet v každém svém modelu. Zdroj: Bentley

Kromě těchto kroků nyní Bentley podobně jako ostatní značky míří směrem k elektrifikaci své modelové nabídky. První čistě elektrické Bentley se má objevit na trhu v roce 2025 a do té doby se značka zaměří na hybridní ústrojí, která chce do roku 2023 nabízet v každém svém modelu. | Zdroj: Bentley

Černý paket pro luxusní sedan půjde zřejmě na odbyt. Když se v edici Blackline představil grand tourer Continental GT, bylo jí vybaveno 30 % prodaných kusů. Bentley

Černý paket pro luxusní sedan půjde zřejmě na odbyt. Když se v edici Blackline představil grand tourer Continental GT, bylo jí vybaveno 30 % prodaných kusů. | Bentley

Pod kapotou Flying Spur je šestilitrový motor W12 s dvojicí turbodmychadel, který je naladěn na 467 kW (635 koní) a rovných 900 N.m točivého momentu. Bentley

Pod kapotou Flying Spur je šestilitrový motor W12 s dvojicí turbodmychadel, který je naladěn na 467 kW (635 koní) a rovných 900 N.m točivého momentu. | Bentley

 Bentley

| Bentley

 Bentley

| Bentley

 Bentley

| Bentley

 Bentley

| Bentley

 Bentley

| Bentley

 Bentley

| Bentley

Bentley nyní informuje, že se tohoto vozu vyrobilo dohromady již čtyřicet tisíc kusů, což je na luxusní okrajový segment velmi vysoké číslo. Zdroj: Bentley
Není tak od věci si připomenout, jakou tyto ručně stavěné vozy z Crewe ušly za 15 let cestu. Design první generace modelu navrhl Dirk van Braeckel. Tento Belgičan si udělal u koncernu Volkswagen jméno již při práci na první generaci Audi A3 a tehdejší  limuzíně A8 . Zdroj: Bentley
Pod kapotou byl motor W12, který Flying Spur sdílel s VW Phaeton. Bentley jej však naladilo až na 449 kW (610 koní).  Zdroj: Bentley
První generace vydržela v produkci obvyklých osm let. Druhá generace spatřila světlo světa na autosalonu v Ženevě v roce 2013. Zdroj: Bentley
36
Fotogalerie

Vlajkové lodi Bentley vzniklo již 40 tisíc kusů. Víte, co má společného se Škodou Fabia?

Moderní interpretace jména Flying Spur je ve výrobě již patnáct let. Nyní se ctí převzala pozici vlajkové lodi.

Bentley Flying Spur (dříve Continental Flying Spur) se vyrábí od roku 2005. Luxusní sedan vycházející z grand toureru Continental GT se od loňského roku vyrábí již ve třetí generaci. Bentley nyní informuje, že se tohoto vozu vyrobilo dohromady již čtyřicet tisíc kusů, což je na luxusní okrajový segment velmi vysoké číslo.

Není tak od věci si připomenout, jakou tyto ručně stavěné vozy z Crewe ušly za 15 let cestu. Design první generace modelu navrhl Dirk van Braeckel. Tento Belgičan si udělal u koncernu Volkswagen jméno již při práci na první generaci Audi A3 a tehdejší limuzíně A8. Pod kapotou byl motor W12, který Flying Spur sdílel s VW Phaeton. Bentley jej však naladilo až na 449 kW (610 koní). 

První generace vydržela v produkci obvyklých osm let. Druhá generace spatřila světlo světa na autosalonu v Ženevě v roce 2013. Za jejím designem stál Luc Donckerwolke, který stojí i za designovým jazykem Lamborghini po jeho vstupu do koncernu. Stejně jako Braeckel i Donckerwolke pracoval na první generaci Škody Fabia.

V Mladé Boleslavi pracoval v designerském centru Škodovky v letech 1994 až 1996. Mimo Fabii má tak prsty i v Octavii. Druhá generace modelu Flying Spur již udělala ústupek v podobě úspornějšího motoru. Vedle agregátu W12 se tak prodávala i s motorem V8, který však díky dvojitému přeplňování dosahoval ve verzi S výkonu 528 koní.

Tvůrci také vyměnili německou převodovku ZF a místo šestistupňové dali osmistupňovou, která se v modelu drží dodnes. Aktuální verze vozu dosahuje rychlosti až 333 km/h. Na každém kousku stráví 250 pracovníků přes sto hodin práce. Z již prodaných 40 tisíc kusů putovala polovina do Ameriky a Číny. Zhruba čtyři tisíce kusů pak jezdí doma po Anglii.

Kořeny jména Flying Spur sahají až do dřevních dob automobilky Bentley, kdy chtěli šéfdesignér John Polwhele Blatchley a inženýr Ivan Evernden stvořit vrchol grand touringu. Aktuální verze vozu se nyní stává vlajkovou lodí. Tento titul patřil modelu Mulsanne, který však odchází bez přímého nástupce.

Bentley

Bentley Motors Limited je britský výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1919 založil Walter Owen Bentley. V roce 1931 koupil automobilku Rolls-Royce. Od roku 1998 patří Bentley do koncernu Volkswagen.

Bentley Continental GTBentley MulsanneBentley Flying SpurBentley Bentayga • Bentley Mulliner

Doporučujeme

Články odjinud