Automobilka Lamborghini se brání přeplňování a hybridnímu pohonu ve svých supersportech, protože její zákazníci prostě chtějí klasické velkoobjemové a vysokootáčkové motory s atmosférickým sáním.
Dokud tedy legislativa nedonutí automobilku přejít k efektivnějšímu pohonu s nižšími emisemi, Lamborghini se touto cestou nevydá. Britskému magazínu Car to řekl šéf vývoje značky Lamborghini Maurizio Reggiani.
Hybridní pohon odbyl slovy, že něco takového má smysl jen v čtyřdveřovém sedanu nebo v SUV. Oba modely sice Lamborghini chce vyrábět, ale třeba projekt SUV stále čeká na schválení mateřským Volkswagenem.
Přeplňování spolu s downsizingem je sice cesta k nižším emisím, ale dokud značku nedonutí legislativa nebo poptávka v zemích, kde budou příliš vysoké daně podle emisí nebo objemu motoru, nebude Lamborghini vyrábět motory s turbem.
Přesto Maurizio Reggiani vyjádřil obavu o budoucnost klasických velkoobjemových motorů, kterým dává podle svého přesvědčení zhruba tak čtyři roky života, než budou muset být nahrazeny menšími přeplňovanými pohonnými jednotkami.
Další variantou snížení emisí jsou menší a lehčí modely s pohonem pouze zadních kol. I když s nimi značka ve svých plánech počítá, všechny vozy s výkonem okolo 600 a více koní se budou ve svém základním provedení držet pohonu všech kol, řekl Reggiani. Zadokolky budou jen speciální limitované edice.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus