Sám Volkswagen už dříve uvedl, že cenovku svého prvního sériového elektromobilu na základě platformy MEB bude chtít držet na podobné úrovni jako v případě naftové motorizace Golfu. | Volkswagen I.D. Zdroj: Twitter.com/ Theo Calitz

Sám Volkswagen už dříve uvedl, že cenovku svého prvního sériového elektromobilu na základě platformy MEB bude chtít držet na podobné úrovni jako v případě naftové motorizace Golfu. | Volkswagen I.D. | Zdroj: Twitter.com/Theo Calitz

Tyto informace má nyní upřesňovat magazín Auto Motor und Sport, který už dokonce zmiňuje přesnou částku. | Volkswagen I.D. Zdroj: Twitter.com/ Theo Calitz

Tyto informace má nyní upřesňovat magazín Auto Motor und Sport, který už dokonce zmiňuje přesnou částku. | Volkswagen I.D. | Zdroj: Twitter.com/Theo Calitz

Za Volkswagen I.D. tedy zájemci podle německé publikace zaplatí minimálně 29.999 euro (asi 770 tisíc korun), a to v případě zvolení nejdostupnější varianty modelu. | Volkswagen I.D. Zdroj: Twitter.com/ Theo Calitz

Za Volkswagen I.D. tedy zájemci podle německé publikace zaplatí minimálně 29.999 euro (asi 770 tisíc korun), a to v případě zvolení nejdostupnější varianty modelu. | Volkswagen I.D. | Zdroj: Twitter.com/Theo Calitz

Na této částce se má pochopitelně I.D. pohybovat ještě před možným daňovým zvýhodněním elektrických vozidel, které v Německu probíhá. Ve výsledku by tedy I.D. mohlo stát ještě o pár tisíc euro méně. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Na této částce se má pochopitelně I.D. pohybovat ještě před možným daňovým zvýhodněním elektrických vozidel, které v Německu probíhá. Ve výsledku by tedy I.D. mohlo stát ještě o pár tisíc euro méně. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Pro srovnání, částka 29.999 euro se na německém trhu opravdu pohybuje na úrovni nového Golfu s naftovou motorizací 2.0 TDI a střední (Comfortline) či vyšší úrovní výbavy (Highline). | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Pro srovnání, částka 29.999 euro se na německém trhu opravdu pohybuje na úrovni nového Golfu s naftovou motorizací 2.0 TDI a střední (Comfortline) či vyšší úrovní výbavy (Highline). | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Předčasné objednávky chce Volkswagen spustit již během května.  Auto Motor und Sport ovšem dále uvádí, že automobilka zprvu na každém prodaném kusu prodělá až 3000 euro. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Předčasné objednávky chce Volkswagen spustit již během května.  Auto Motor und Sport ovšem dále uvádí, že automobilka zprvu na každém prodaném kusu prodělá až 3000 euro. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

S rozšířením výroby a zvětšením modelové rodiny vozů na základě MEB se však mají náklady na výrobu postupně ustálit. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

S rozšířením výroby a zvětšením modelové rodiny vozů na základě MEB se však mají náklady na výrobu postupně ustálit. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Do roku 2025 tak mají elektrické modely VW v tabulkách zisku automobilky nakonec předehnat klasické modely se spalovacími motory. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Do roku 2025 tak mají elektrické modely VW v tabulkách zisku automobilky nakonec předehnat klasické modely se spalovacími motory. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Za zmíněných třicet tisíc euro pak dostanou zákazníci v nejnižší úrovni hatchbacku I.D. bateriový modul o kapacitě 48 kWh, čímž má být zajištěn dojezd okolo 330 km. Elektromotor na zadní nápravě má poté udávat výkon asi 125 kW (170 koní) a točivý moment 300 N.m. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Za zmíněných třicet tisíc euro pak dostanou zákazníci v nejnižší úrovni hatchbacku I.D. bateriový modul o kapacitě 48 kWh, čímž má být zajištěn dojezd okolo 330 km. Elektromotor na zadní nápravě má poté udávat výkon asi 125 kW (170 koní) a točivý moment 300 N.m. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

U vyšší a dražší specifikace se mluví o výkonu kolem 150 kW (204 koní) a díky bateriím o kapacitě 82 kWh máme čekat dojezd až 550 km. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

U vyšší a dražší specifikace se mluví o výkonu kolem 150 kW (204 koní) a díky bateriím o kapacitě 82 kWh máme čekat dojezd až 550 km. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Ačkoliv model vlastně nahradí elektrický e-Golf, po stránce rozměrů má být ještě větší a prostornější než současná generace německého bestselleru. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Ačkoliv model vlastně nahradí elektrický e-Golf, po stránce rozměrů má být ještě větší a prostornější než současná generace německého bestselleru. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

První sériové kusy I.D. plánuje Volkswagen vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

První sériové kusy I.D. plánuje Volkswagen vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Tyto informace má nyní upřesňovat magazín Auto Motor und Sport, který už dokonce zmiňuje přesnou částku. | Volkswagen I.D. Zdroj: Twitter.com/ Theo Calitz
Za Volkswagen I.D. tedy zájemci podle německé publikace zaplatí minimálně 29.999 euro (asi 770 tisíc korun), a to v případě zvolení nejdostupnější varianty modelu. | Volkswagen I.D. Zdroj: Twitter.com/ Theo Calitz
Na této částce se má pochopitelně I.D. pohybovat ještě před možným daňovým zvýhodněním elektrických vozidel, které v Německu probíhá. Ve výsledku by tedy I.D. mohlo stát ještě o pár tisíc euro méně. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen
Pro srovnání, částka 29.999 euro se na německém trhu opravdu pohybuje na úrovni nového Golfu s naftovou motorizací 2.0 TDI a střední (Comfortline) či vyšší úrovní výbavy (Highline). | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen
12
Fotogalerie

Elektrický VW I.D. bude stát minimálně 30 tisíc euro. VW na něm zprvu prodělá

Uvedení elektrického hatchbacku na základě dřívějšího konceptu I.D. Neo se pomalu blíží a nyní se dostávají na veřejnost další informace o cenovce nového modelu.

Sám Volkswagen už dříve uvedl, že cenovku svého prvního sériového elektromobilu na základě platformy MEB bude chtít držet na podobné úrovni jako v případě naftové motorizace Golfu. Tyto informace má nyní upřesňovat magazín Auto Motor und Sport, který už dokonce zmiňuje přesnou částku.

Za Volkswagen I.D. tedy zájemci podle německé publikace zaplatí minimálně 29.999 euro (asi 770 tisíc korun), a to v případě zvolení nejdostupnější varianty modelu. Na této částce se má pochopitelně I.D. pohybovat ještě před možným daňovým zvýhodněním elektrických vozidel, které v Německu probíhá. Ve výsledku by tedy I.D. mohlo stát ještě o pár tisíc euro méně.

Pro srovnání, částka 29.999 euro se na německém trhu opravdu pohybuje na úrovni nového Golfu s naftovou motorizací 2.0 TDI a střední (Comfortline) či vyšší úrovní výbavy (Highline). Pokud jsou tedy informace pravdivé, Volkswagen by mohl svůj slib o dostupnosti elektromobilu splnit.

Předčasné objednávky chce Volkswagen spustit již během května.  Auto Motor und Sport ovšem dále uvádí, že automobilka zprvu na každém prodaném kusu prodělá až 3000 euro. S rozšířením výroby a zvětšením modelové rodiny vozů na základě MEB se však mají náklady na výrobu postupně ustálit. Do roku 2025 tak mají elektrické modely VW v tabulkách zisku automobilky nakonec předehnat klasické modely se spalovacími motory.

Za zmíněných třicet tisíc euro pak dostanou zákazníci v nejnižší úrovni hatchbacku I.D. bateriový modul o kapacitě 48 kWh, čímž má být zajištěn dojezd okolo 330 km. Elektromotor na zadní nápravě má poté udávat výkon asi 125 kW (170 koní) a točivý moment 300 N.m. U vyšší a dražší specifikace se mluví o výkonu kolem 150 kW (204 koní) a díky bateriím o kapacitě 82 kWh máme čekat dojezd až 550 km.

Ačkoliv model vlastně nahradí elektrický e-Golf, po stránce rozměrů má být ještě větší a prostornější než současná generace německého bestselleru. Rozvor náprav má být přesněji o 130 mm větší s konečnou hodnotou 2750 mm. Základní objem kufru se ještě dozvíme, zatím ovšem VW zmiňuje až 980 litrů při sklopení zadních sedaček.

První sériové kusy I.D. plánuje Volkswagen vypustit do světa v listopadu 2019, přičemž naplno již chce prodeje spustit na začátku roku 2020. Mimo elektrický hatchback pak VW pracuje i na sériové verzi SUV I.D. Crozz, mikrobusu I.D. Buzz (a jeho užitkové verzi) a velkém sedanu I.D. Vizzion a také velkém sedmimístném SUV I.D. Roomzz pro čínský trh.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud