Klasické Volvo P1800 upravené po vzoru dnes populárních restomod úprav, tedy vybavené moderní technikou, ale s ponecháním pocitu z řízení jako u staré školy. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

Klasické Volvo P1800 upravené po vzoru dnes populárních restomod úprav, tedy vybavené moderní technikou, ale s ponecháním pocitu z řízení jako u staré školy. | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

Právě tohle je výsledek schopností závodního týmu Cyan Racing, který se pustil do odvážné přestavby. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

Právě tohle je výsledek schopností závodního týmu Cyan Racing, který se pustil do odvážné přestavby. | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

Pokud vám jméno Cyan Racing nic neříká, ale pastelově modrá barva upraveného kupé něco naznačuje, vězte, že se jedná o závodní tým pod střechou koncernu Geely... | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

Pokud vám jméno Cyan Racing nic neříká, ale pastelově modrá barva upraveného kupé něco naznačuje, vězte, že se jedná o závodní tým pod střechou koncernu Geely... | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

...který vzešel z oficiálního továrního týmu Volva a divize Polestar. Nyní má tým kromě jiného na starosti závodní vozy čínské značky Lynk & Co. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

...který vzešel z oficiálního továrního týmu Volva a divize Polestar. Nyní má tým kromě jiného na starosti závodní vozy čínské značky Lynk & Co. | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

Vazba na modely švédské automobilky a rovněž její dřívější závodní působení je tedy stále silná, což dokazuje P1800 pod kapotou. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

Vazba na modely švédské automobilky a rovněž její dřívější závodní působení je tedy stále silná, což dokazuje P1800 pod kapotou. | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

Sličné kupé totiž nově pohání moderní dvoulitrový a turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec původem ze závodního Volva S60 TC1. Klasiku tak žene vpřed 420 koní (309 kW) a 455 N.m točivého momentu. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

Sličné kupé totiž nově pohání moderní dvoulitrový a turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec původem ze závodního Volva S60 TC1. Klasiku tak žene vpřed 420 koní (309 kW) a 455 N.m točivého momentu. | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

Nová pětistupňová manuální převodovka Holinger, samosvorný diferenciál, pohon zadních kol... zde je technika poměrně tradiční. Tedy až na použití karbonové hnací hřídele. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

Nová pětistupňová manuální převodovka Holinger, samosvorný diferenciál, pohon zadních kol... zde je technika poměrně tradiční. Tedy až na použití karbonové hnací hřídele. | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

Moderní asistenční elektroniku v P1800 Cyan taky nehledejte. Žádné ABS, kontrola trakce ani stabilizace. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

Moderní asistenční elektroniku v P1800 Cyan taky nehledejte. Žádné ABS, kontrola trakce ani stabilizace. | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

Rozsáhlejší úpravy čekaly karoserii a šasi. Použity byly díly z karbonu a vysokopevnostní oceli pro zvýšení torzní tuhosti, auto má nyní širší rozchod kol a tedy i širší blatníky... | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

Rozsáhlejší úpravy čekaly karoserii a šasi. Použity byly díly z karbonu a vysokopevnostní oceli pro zvýšení torzní tuhosti, auto má nyní širší rozchod kol a tedy i širší blatníky... | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

...kdežto na podvozku se objevují i moderní tlumiče s dvoustupňovým nastavením. Za kovanými 18palcovými koly, obutými do pneumatik Pirelli P Zero, se pak nachází nové čtyřpístkové brzdy. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

...kdežto na podvozku se objevují i moderní tlumiče s dvoustupňovým nastavením. Za kovanými 18palcovými koly, obutými do pneumatik Pirelli P Zero, se pak nachází nové čtyřpístkové brzdy. | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

Cyan Racing dodává, že ačkoliv se to může zdát, auto není naladěno jako řízný závoďák, který z řidiče vytřese duši. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

Cyan Racing dodává, že ačkoliv se to může zdát, auto není naladěno jako řízný závoďák, který z řidiče vytřese duši. | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

Poslední číslovka pak s ohledem na zmíněnou technikou potěší. Pohotovostní hmotnost restomodu totiž čítá jen 990 kg. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

Poslední číslovka pak s ohledem na zmíněnou technikou potěší. Pohotovostní hmotnost restomodu totiž čítá jen 990 kg. | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

Nakonec nejde o pouhou jednohubku. Cyan Racing zamýšlí stvořit více kusů takto vyladěného P1800. Cenovku nicméně uvádí pouze vážným zájemcům, jelikož částka silně závisí na konečné specifikaci vozu. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

Nakonec nejde o pouhou jednohubku. Cyan Racing zamýšlí stvořit více kusů takto vyladěného P1800. Cenovku nicméně uvádí pouze vážným zájemcům, jelikož částka silně závisí na konečné specifikaci vozu. | Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing

| Volvo P1800 Cyan | Zdroj: Cyan Racing

Právě tohle je výsledek schopností závodního týmu Cyan Racing, který se pustil do odvážné přestavby. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing
Pokud vám jméno Cyan Racing nic neříká, ale pastelově modrá barva upraveného kupé něco naznačuje, vězte, že se jedná o závodní tým pod střechou koncernu Geely... | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing
...který vzešel z oficiálního továrního týmu Volva a divize Polestar. Nyní má tým kromě jiného na starosti závodní vozy čínské značky Lynk & Co. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing
Vazba na modely švédské automobilky a rovněž její dřívější závodní působení je tedy stále silná, což dokazuje P1800 pod kapotou. | Volvo P1800 Cyan Zdroj: Cyan Racing
19
Fotogalerie

Volvo P1800 Cyan je špičkový restomod. Srdce má od profíků z motorsportu

Restomod od profesionálů z motorsportu. Tato přestavba jednoduše nemohla dopadnout špatně.

Klasické Volvo P1800 upravené po vzoru dnes populárních restomod úprav, tedy vybavené moderní technikou, ale s ponecháním pocitu z řízení jako u staré školy. Právě tohle je výsledek schopností závodního týmu Cyan Racing, který se pustil do odvážné přestavby. 

Pokud vám jméno Cyan Racing nic neříká, ale pastelově modrá barva upraveného kupé něco naznačuje, vězte, že se jedná o závodní tým pod střechou koncernu Geely, který vzešel z oficiálního továrního týmu Volva a divize Polestar. Nyní má tým kromě jiného na starosti závodní vozy čínské značky Lynk & Co.

Vazba na modely švédské automobilky a rovněž její dřívější závodní působení je tedy stále silná, což dokazuje P1800 pod kapotou. Sličné kupé totiž nově pohání moderní dvoulitrový a turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec původem ze závodního Volva S60 TC1. Klasiku tak žene vpřed 420 koní (309 kW) a 455 N.m točivého momentu.

Nová pětistupňová manuální převodovka Holinger, samosvorný diferenciál, pohon zadních kol... zde je technika poměrně tradiční. Tedy až na použití karbonové hnací hřídele. Moderní asistenční elektroniku v P1800 Cyan taky nehledejte. Žádné ABS, kontrola trakce ani stabilizace.

Rozsáhlejší úpravy čekaly karoserii a šasi. Použity byly díly z karbonu a vysokopevnostní oceli pro zvýšení torzní tuhosti, auto má nyní širší rozchod kol a tedy i širší blatníky, kdežto na podvozku se objevují i moderní tlumiče s dvoustupňovým nastavením. Za kovanými 18palcovými koly, obutými do pneumatik Pirelli P Zero, se pak nachází nové čtyřpístkové brzdy.

Cyan Racing dodává, že ačkoliv se to může zdát, auto není naladěno jako řízný závoďák, který z řidiče vytřese duši. Poslední číslovka pak s ohledem na zmíněnou technikou potěší. Pohotovostní hmotnost restomodu totiž čítá jen 990 kg.

Nakonec nejde o pouhou jednohubku. Cyan Racing zamýšlí stvořit více kusů takto vyladěného P1800. Cenovku nicméně uvádí pouze vážným zájemcům, jelikož částka silně závisí na konečné specifikaci vozu.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud