Čekání je u konce. Nejostřejší z nejostřejších, Porsche 911 GT3 RS, konečně přijíždí do Ženevy spolu s novým Caymanem GT4. Než se ale pustíme do technických detailů, které jsou v případě GT3 RS vskutku dechberoucí, připomeňme si jednu zásadní věc.
Za 911 GT3 RS a Cayman GT4 vděčíme SUV Cayenne. Ono vydělává peníze, které pak Porsche investuje do vývoje těchto specialit. Ne snad, že by se běžná 911 neprodávala...
Tahle dvě auta jsou výsledkem obchodního úspěchu vozů jako je naftová Panamera a SUV Porsche Cayenne. Proto pokud stále patříte k těm pobouřeným tradicionalistům, kteří si rvali vlasy i tehdy, když Porsche přešlo k vodnímu chlazení u 911, pochopte už, že bez SUV a naftových motorů by prostě Porsche takové speciality, jako 911 GT3 RS a Cayman GT4, dělat nemohlo.
Nové Porsche 911 GT3 RS přichází s plochým atmosféricky plněným šestiválcem 4,0 l o výkonu rovných 500 koní, který se točí do 8800 ot./min. Možná někoho zklame absence tradičního manuálu, ale převodovka PDK je na okruhu skvělá a posouvá možnosti tohoto Porsche ještě dál. Navíc zrychlení na stovku za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,9 sekundy by s manuálem asi možné nebylo.
Pohotovostní hmotnost GT3 RS je 1420 kg, což je proti standardní GT3 úspora jen 10 kg. Ale auto má vyšší výkon, jinak nastavený podvozek, účinnějších brzdy a efektivnější aerodynamiku, takže o výrazném nárůstu reálné rychlosti se nedá pochybovat. Porsche tvrdí, že nová GT3 RS zajede Nordschleife za 7 minut a 20 sekund. Pokud máte zájem, připravte si minimálně 181 690 eur, tedy asi pět milionů a nějaké drobné.