Honda si nedá s pomalým odhalováním technických údajů chystaného elektromobilu E pokoj, a tak nyní vyhazuje do prostoru konečně i výkonnostní hodnoty elektromotoru, který bude v městském hatchbacku pohánět zadní kola. | Honda E prototype Zdroj: Honda

Honda si nedá s pomalým odhalováním technických údajů chystaného elektromobilu E pokoj, a tak nyní vyhazuje do prostoru konečně i výkonnostní hodnoty elektromotoru, který bude v městském hatchbacku pohánět zadní kola. | Honda E prototype | Zdroj: Honda

V produkční verzi modelu tak čekejte 110 kW (150 koní) a točivý moment „přes 300 N.m“. | Honda E prototype Zdroj: Honda

V produkční verzi modelu tak čekejte 110 kW (150 koní) a točivý moment „přes 300 N.m“. | Honda E prototype | Zdroj: Honda

Že by s malým elektromobilem mohla být i celkem zábava, to už dříve předpověděly informace o nízko položeném akumulátoru v podlaze pro ideální rozložení hmotnosti 50:50 a nezávislém zavěšení všech kol. | Honda E prototype Zdroj: Honda

Že by s malým elektromobilem mohla být i celkem zábava, to už dříve předpověděly informace o nízko položeném akumulátoru v podlaze pro ideální rozložení hmotnosti 50:50 a nezávislém zavěšení všech kol. | Honda E prototype | Zdroj: Honda

Některé části podvozku mají být přitom vyrobeny z hliníku ve snaze zajistit nízkou hmotnost elektromobilu. Přesný údaj pohotovostní hmotnosti však také zatím nevíme. | Honda E prototype Zdroj: Honda

Některé části podvozku mají být přitom vyrobeny z hliníku ve snaze zajistit nízkou hmotnost elektromobilu. Přesný údaj pohotovostní hmotnosti však také zatím nevíme. | Honda E prototype | Zdroj: Honda

Zmíněná kapacita akumulátoru 35,5 kWh a udávaný dojezd přes 200 km nadále nezní kdovíjak lichotivě, především tedy ve srovnání s konkurencí například  od Opelu  či  Peugeotu . | Honda E prototype Zdroj: Honda

Zmíněná kapacita akumulátoru 35,5 kWh a udávaný dojezd přes 200 km nadále nezní kdovíjak lichotivě, především tedy ve srovnání s konkurencí například od Opelu či Peugeotu. | Honda E prototype | Zdroj: Honda

Možnost rychlonabíjení má ovšem Hondě E zajistit dobití akumulátoru na 80% kapacitu za 30 minut. V tomto ohledu se již rivalům vyrovnává. | Honda E prototype Zdroj: Honda

Možnost rychlonabíjení má ovšem Hondě E zajistit dobití akumulátoru na 80% kapacitu za 30 minut. V tomto ohledu se již rivalům vyrovnává. | Honda E prototype | Zdroj: Honda

Jak už byste u moderního elektromobilu čekali, také Honda bude vybavena systémem rekuperace energie z brzdění. | Honda E prototype Zdroj: Honda

Jak už byste u moderního elektromobilu čekali, také Honda bude vybavena systémem rekuperace energie z brzdění. | Honda E prototype | Zdroj: Honda

Elektromobil tak bude v podstatě možné ovládat jen plynovým pedálem, jelikož po jeho puštění se aktivuje funkce rekuperačního brzdění a vůz začne razantně zpomalovat. | Honda E prototype Zdroj: Honda

Elektromobil tak bude v podstatě možné ovládat jen plynovým pedálem, jelikož po jeho puštění se aktivuje funkce rekuperačního brzdění a vůz začne razantně zpomalovat. | Honda E prototype | Zdroj: Honda

Na druhou stranu, pro trochu zábavnější jízdu bude moci řidič zvolit režim Sport, který zostří reakce elektromotoru. | Honda E prototype Zdroj: Honda

Na druhou stranu, pro trochu zábavnější jízdu bude moci řidič zvolit režim Sport, který zostří reakce elektromotoru. | Honda E prototype | Zdroj: Honda

Dále již víme, že takzvaná  virtuální zrcátka  budou u Hondy E standardní výbavou a že  předběžné rezervace  už byly v některých zemích Evropy spuštěny. | Honda E prototype Zdroj: Honda

Dále již víme, že takzvaná virtuální zrcátka budou u Hondy E standardní výbavou a že předběžné rezervace už byly v některých zemích Evropy spuštěny. | Honda E prototype | Zdroj: Honda

Sériovou produkci pro místní trh chce totiž Honda odstartovat ještě během letoška. | Honda E prototype Zdroj: Honda

Sériovou produkci pro místní trh chce totiž Honda odstartovat ještě během letoška. | Honda E prototype | Zdroj: Honda

V produkční verzi modelu tak čekejte 110 kW (150 koní) a točivý moment „přes 300 N.m“. | Honda E prototype Zdroj: Honda
Že by s malým elektromobilem mohla být i celkem zábava, to už dříve předpověděly informace o nízko položeném akumulátoru v podlaze pro ideální rozložení hmotnosti 50:50 a nezávislém zavěšení všech kol. | Honda E prototype Zdroj: Honda
Některé části podvozku mají být přitom vyrobeny z hliníku ve snaze zajistit nízkou hmotnost elektromobilu. Přesný údaj pohotovostní hmotnosti však také zatím nevíme. | Honda E prototype Zdroj: Honda
Zmíněná kapacita akumulátoru 35,5 kWh a udávaný dojezd přes 200 km nadále nezní kdovíjak lichotivě, především tedy ve srovnání s konkurencí například  od Opelu  či  Peugeotu . | Honda E prototype Zdroj: Honda
11
Fotogalerie

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Japonská automobilka po kouscích zveřejňuje technické údaje svého městského elektromobilu. Teď už víme, kolik koní a točivého momentu máme od elektrického ústrojí čekat.

Honda si nedá s pomalým odhalováním technických údajů chystaného elektromobilu E pokoj, a tak nyní vyhazuje do prostoru konečně i výkonnostní hodnoty elektromotoru, který bude v městském hatchbacku pohánět zadní kola. V produkční verzi modelu tak čekejte 110 kW (150 koní) a točivý moment „přes 300 N.m“.

Že by s malým elektromobilem mohla být i celkem zábava, to už dříve předpověděly informace o nízko položeném akumulátoru v podlaze pro ideální rozložení hmotnosti 50:50 a nezávislém zavěšení všech kol. Některé části podvozku mají být přitom vyrobeny z hliníku ve snaze zajistit nízkou hmotnost elektromobilu. Přesný údaj pohotovostní hmotnosti však také zatím nevíme.

Zmíněná kapacita akumulátoru 35,5 kWh a udávaný dojezd přes 200 km nadále nezní kdovíjak lichotivě, především tedy ve srovnání s konkurencí například od Opelu či Peugeotu. Možnost rychlonabíjení má ovšem Hondě E zajistit dobití akumulátoru na 80% kapacitu za 30 minut. V tomto ohledu se již rivalům vyrovnává.

Jak už byste u moderního elektromobilu čekali, také Honda bude vybavena systémem rekuperace energie z brzdění. Elektromobil tak bude v podstatě možné ovládat jen plynovým pedálem, jelikož po jeho puštění se aktivuje funkce rekuperačního brzdění a vůz začne razantně zpomalovat. Na druhou stranu, pro trochu zábavnější jízdu bude moci řidič zvolit režim Sport, který zostří reakce elektromotoru.

Dále již víme, že takzvaná virtuální zrcátka budou u Hondy E standardní výbavou a že předběžné rezervace už byly v některých zemích Evropy spuštěny. Sériovou produkci pro místní trh chce totiž Honda odstartovat ještě během letoška.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud