PSA pokračuje ve své elektro-ofenzivě a představuje novou platformu, která se bude možná podílet na zániku čistě spalovacích motorizací.
Nehledě na budující spolupráci koncernů FCA a PSA, ze kterých vznikne nová skupina Stellantis, se ještě francouzské PSA o samotě pouští do prezentace nové platformy eVMP (Electric Vehicle Modular Platform), kterou bude používat pro širokou škálu elektromobilů nižší a střední třídy, od hatchbacků po SUV.
Nové modely na platformě eVMP chce PSA uvést na trh počínaje rokem 2023. Nepůjde přitom jen o nové elektromobily značek Peugeot, Citroën, DS a Opel. Základ totiž půjde dle společnosti využití také pro zajištění hybridních modelů a přizpůsobit je tak pro širší záběr na trhu.
Šéf PSA Carlos Tavares přitom dodal, že společnosti chce do roku 2025 postupně přejít ze současných platforem určených pro různé druhy pohonu (multi-energy) na dvě 100% elektrifikované platformy – eVMP je jednou z nich. V náznacích si tedy můžeme domyslet, že PSA by mohlo od roku 2025 zcela přestat nabízet vozy s čistě spalovacími motory.
Co se týče elektromobilů na základě eVMP, pro uložení baterie se bude používat celá podlaha a PSA chce nabídnout moduly o kapacitě 60 až 100 kWh. V závislosti na velikost modelu chce tak zajistit plně elektrický dojezd od 400 do 650 km (WLTP). Rovněž bude možná zástavba ústrojí pohánějících přední i všechna kola.
V galerii elektrický koncept Peugeot e-Legend (2018).