Nedávné spojení koncernů FCA a PSA do jednoho podniku Stellantis vytvořilo čtvrtého největšího výrobce aut na světě. Zdroj: Automobili Amos

Nedávné spojení koncernů FCA a PSA do jednoho podniku Stellantis vytvořilo čtvrtého největšího výrobce aut na světě. | Zdroj: Automobili Amos

Pod nově vzniklou fúzi spadá i tradiční italská automobilky Lancia, která si již delší dobu vystačí s jedním modelem na jediném trhu, a i tak se jí dařilo válcovat evropské prodeje Alfy Romeo. Zdroj: Automobili Amos

Pod nově vzniklou fúzi spadá i tradiční italská automobilky Lancia, která si již delší dobu vystačí s jedním modelem na jediném trhu, a i tak se jí dařilo válcovat evropské prodeje Alfy Romeo. | Zdroj: Automobili Amos

Přechod do nového společenství ale znamená více využitelné techniky a více peněz. Lancia tak pomalu uvede další modely. Nyní také potvrzuje, že se v roce 2026 vrátí i jedno velmi slavné jméno - Delta. Zdroj: Automobili Amos

Přechod do nového společenství ale znamená více využitelné techniky a více peněz. Lancia tak pomalu uvede další modely. Nyní také potvrzuje, že se v roce 2026 vrátí i jedno velmi slavné jméno - Delta. | Zdroj: Automobili Amos

Nepůjde o žádnou limitku, ani o designové cvičení, ale o normální produkční auto, které si budeme moct všichni koupit. Zdroj: Automobili Amos

Nepůjde o žádnou limitku, ani o designové cvičení, ale o normální produkční auto, které si budeme moct všichni koupit. | Zdroj: Automobili Amos

„Všichni chtějí Deltu zpět a v našich plánech tak nesmí chybět. Vrátí se a bude to skutečná Delta: Vzrušující auto a manifest pokroku a technologie. A samozřejmě, že bude elektrická,“ uvedl nový šéf značky Luca Napolitano v rozhovoru pro italský deník Corriere della Sera.  Zdroj: Automobili Amos

„Všichni chtějí Deltu zpět a v našich plánech tak nesmí chybět. Vrátí se a bude to skutečná Delta: Vzrušující auto a manifest pokroku a technologie. A samozřejmě, že bude elektrická,“ uvedl nový šéf značky Luca Napolitano v rozhovoru pro italský deník Corriere della Sera.  | Zdroj: Automobili Amos

Že bude Lancia Delta elektrická se ale dalo čekat, protože značky pod skupinou Stellantis už na spalovací motory moc už nehledí. Zdroj: Automobili Amos

Že bude Lancia Delta elektrická se ale dalo čekat, protože značky pod skupinou Stellantis už na spalovací motory moc už nehledí. | Zdroj: Automobili Amos

Ostatně poslední Lancia se spalovacím motorem bude představena do tří let a půjde o nástupce modelu Ypsilon, který se teď už kroutí deset let na trhu. Od roku 2026 by pak měla být Lancia čistě elektrická. Zdroj: Automobili Amos

Ostatně poslední Lancia se spalovacím motorem bude představena do tří let a půjde o nástupce modelu Ypsilon, který se teď už kroutí deset let na trhu. Od roku 2026 by pak měla být Lancia čistě elektrická. | Zdroj: Automobili Amos

 Zdroj: Automobili Amos

| Zdroj: Automobili Amos

 Zdroj: Automobili Amos

| Zdroj: Automobili Amos

 Zdroj: Automobili Amos

| Zdroj: Automobili Amos

 Zdroj: Automobili Amos

| Zdroj: Automobili Amos

 Zdroj: Automobili Amos

| Zdroj: Automobili Amos

 Zdroj: Automobili Amos

| Zdroj: Automobili Amos

 Zdroj: Automobili Amos

| Zdroj: Automobili Amos

 Zdroj: Automobili Amos

| Zdroj: Automobili Amos

 Zdroj: Automobili Amos

| Zdroj: Automobili Amos

Pod nově vzniklou fúzi spadá i tradiční italská automobilky Lancia, která si již delší dobu vystačí s jedním modelem na jediném trhu, a i tak se jí dařilo válcovat evropské prodeje Alfy Romeo. Zdroj: Automobili Amos
Přechod do nového společenství ale znamená více využitelné techniky a více peněz. Lancia tak pomalu uvede další modely. Nyní také potvrzuje, že se v roce 2026 vrátí i jedno velmi slavné jméno - Delta. Zdroj: Automobili Amos
Nepůjde o žádnou limitku, ani o designové cvičení, ale o normální produkční auto, které si budeme moct všichni koupit. Zdroj: Automobili Amos
„Všichni chtějí Deltu zpět a v našich plánech tak nesmí chybět. Vrátí se a bude to skutečná Delta: Vzrušující auto a manifest pokroku a technologie. A samozřejmě, že bude elektrická,“ uvedl nový šéf značky Luca Napolitano v rozhovoru pro italský deník Corriere della Sera.  Zdroj: Automobili Amos
16
Fotogalerie

Lancia oficiálně potvrdila návrat modelu Delta. Bude za pět let a na elektřinu

Lancia si již delší dobu vystačí jen s jedním modelem. Do pěti let ale vrátí do hry ikonické jméno.

Nedávné spojení koncernů FCA a PSA do jednoho podniku Stellantis vytvořilo čtvrtého největšího výrobce aut na světě. Pod nově vzniklou fúzi spadá i tradiční italská automobilky Lancia, která si již delší dobu vystačí s jedním modelem na jediném trhu, a i tak se jí dařilo válcovat evropské prodeje Alfy Romeo.

Přechod do nového společenství ale znamená více využitelné techniky a více peněz. Lancia tak pomalu uvede další modely. Nyní také potvrzuje, že se v roce 2026 vrátí i jedno velmi slavné jméno - Delta. Nepůjde o žádnou limitku, ani o designové cvičení, ale o normální produkční auto, které si budeme moct všichni koupit.

„Všichni chtějí Deltu zpět a v našich plánech tak nesmí chybět. Vrátí se a bude to skutečná Delta: Vzrušující auto a manifest pokroku a technologie. A samozřejmě, že bude elektrická,“ uvedl nový šéf značky Luca Napolitano v rozhovoru pro italský deník Corriere della Sera

Že bude Lancia Delta elektrická se ale dalo čekat, protože značky pod skupinou Stellantis už na spalovací motory moc už nehledí. Ostatně poslední Lancia se spalovacím motorem bude představena do tří let a půjde o nástupce modelu Ypsilon, který se teď už kroutí deset let na trhu. Od roku 2026 by pak měla být Lancia čistě elektrická.

V galerii najdete restomod Delta Futurista.

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

Doporučujeme

Články odjinud