Žijeme ve světě, ve kterém už je všechno virtuální, digitální a dotykové, tak proč by se dnešní technologický pokrok nedal využít i na tak jednoduché části interiéru auta, jakými jsou sluneční clony? Zdroj: Bosch

Žijeme ve světě, ve kterém už je všechno virtuální, digitální a dotykové, tak proč by se dnešní technologický pokrok nedal využít i na tak jednoduché části interiéru auta, jakými jsou sluneční clony? | Zdroj: Bosch

Bosch na veletrhu spotřební elektronicky CES v Las Vegas ukázal směr, kterým by se mohly clony v autech posunout. Zdroj: Bosch

Bosch na veletrhu spotřební elektronicky CES v Las Vegas ukázal směr, kterým by se mohly clony v autech posunout. | Zdroj: Bosch

Bosch svou novinku označuje jako virtuální sluneční clonu. Toto moderní „stínítko“ má přibližně stejný tvar jako konvenční výklopná sluneční clona, nicméně jeho plochu vyplňuje transparentní LCD panel rozdělený do oddílů ve tvaru plástve. Zdroj: Bosch

Bosch svou novinku označuje jako virtuální sluneční clonu. Toto moderní „stínítko“ má přibližně stejný tvar jako konvenční výklopná sluneční clona, nicméně jeho plochu vyplňuje transparentní LCD panel rozdělený do oddílů ve tvaru plástve. | Zdroj: Bosch

Jednotlivé oddíly pak dokážou stínit příchozí paprsky slunce, zatímco zbytek plochy clony zůstává průhledný. Zdroj: Bosch

Jednotlivé oddíly pak dokážou stínit příchozí paprsky slunce, zatímco zbytek plochy clony zůstává průhledný. | Zdroj: Bosch

Hlavní roli zde hraje umělá inteligence, která analyzuje záběry z kamery sledující řidiče a samozřejmě zatemněním jednotlivých oddílů clony zajišťuje, aby se paprsky slunečního světla nedostaly do oblasti jeho očí. Zdroj: Bosch

Hlavní roli zde hraje umělá inteligence, která analyzuje záběry z kamery sledující řidiče a samozřejmě zatemněním jednotlivých oddílů clony zajišťuje, aby se paprsky slunečního světla nedostaly do oblasti jeho očí. | Zdroj: Bosch

Systém funguje průběžně a sleduje pozici očí řidiče, i když se třeba rozhlíží a hýbe hlavou, a stejně tak sleduje pozici zdroje světla. Zdroj: Bosch

Systém funguje průběžně a sleduje pozici očí řidiče, i když se třeba rozhlíží a hýbe hlavou, a stejně tak sleduje pozici zdroje světla. | Zdroj: Bosch

Cílem je neustále vykrývat paprsky slunce a udržovat oči ve stínu, ovšem s tou výhodou, že se pouze minimálně snižuje řidičův výhled na silnici. Více v článku... Zdroj: Bosch

Cílem je neustále vykrývat paprsky slunce a udržovat oči ve stínu, ovšem s tou výhodou, že se pouze minimálně snižuje řidičův výhled na silnici. Více v článku... | Zdroj: Bosch

Bosch na veletrhu spotřební elektronicky CES v Las Vegas ukázal směr, kterým by se mohly clony v autech posunout. Zdroj: Bosch
Bosch svou novinku označuje jako virtuální sluneční clonu. Toto moderní „stínítko“ má přibližně stejný tvar jako konvenční výklopná sluneční clona, nicméně jeho plochu vyplňuje transparentní LCD panel rozdělený do oddílů ve tvaru plástve. Zdroj: Bosch
Jednotlivé oddíly pak dokážou stínit příchozí paprsky slunce, zatímco zbytek plochy clony zůstává průhledný. Zdroj: Bosch
Hlavní roli zde hraje umělá inteligence, která analyzuje záběry z kamery sledující řidiče a samozřejmě zatemněním jednotlivých oddílů clony zajišťuje, aby se paprsky slunečního světla nedostaly do oblasti jeho očí. Zdroj: Bosch
7
Fotogalerie

Bosch představuje virtuální sluneční clonu. Bezpečnost zvyšuje umělá inteligence

Lze nějak vylepšit klasickou sluneční clonu v autě? Podle technologického giganta Bosch nepochybně.

Žijeme ve světě, ve kterém už je všechno virtuální, digitální a dotykové, tak proč by se dnešní technologický pokrok nedal využít i na tak jednoduché části interiéru auta, jakými jsou sluneční clony? Bosch na veletrhu spotřební elektronicky CES v Las Vegas ukázal směr, kterým by se mohly clony v autech posunout.

Bosch svou novinku označuje jako virtuální sluneční clonu. Toto moderní „stínítko“ má přibližně stejný tvar jako konvenční výklopná sluneční clona, nicméně jeho plochu vyplňuje transparentní LCD panel rozdělený do oddílů ve tvaru plástve. Jednotlivé oddíly pak dokážou stínit příchozí paprsky slunce, zatímco zbytek plochy clony zůstává průhledný.

Hlavní roli zde hraje umělá inteligence, která analyzuje záběry z kamery sledující řidiče a samozřejmě zatemněním jednotlivých oddílů clony zajišťuje, aby se paprsky slunečního světla nedostaly do oblasti jeho očí. Systém funguje průběžně a sleduje pozici očí řidiče, i když se třeba rozhlíží a hýbe hlavou, a stejně tak sleduje pozici zdroje světla.

Cílem je neustále vykrývat paprsky slunce a udržovat oči ve stínu, ovšem s tou výhodou, že se pouze minimálně snižuje řidičův výhled na silnici. Úroveň zastínění jednotlivých oddílů clony Bosch přirovnává k nasazení slunečních brýlí. Zejména při cestování za východu či západu slunce firma vyzdvihuje mnohem vyšší bezpečnost tohoto řešení než v případě klasické clony.

Zatím se jedná o prototyp, nicméně Bosch už plně vyhlíží uvedení své novinky na trh a především již diskutuje s výrobci automobilů (osobními i užitkovými) o nasazení virtuální sluneční clony do výbavy jejich budoucích modelů.

Doporučujeme

Články odjinud