Nehledě na budující spolupráci koncernů FCA a PSA, ze kterých vznikne  nová skupina Stellantis , se ještě francouzské PSA o samotě pouští do prezentace nové platformy eVMP (Electric Vehicle Modular Platform)... Zdroj: Peugeot

Nehledě na budující spolupráci koncernů FCA a PSA, ze kterých vznikne nová skupina Stellantis, se ještě francouzské PSA o samotě pouští do prezentace nové platformy eVMP (Electric Vehicle Modular Platform)... | Zdroj: Peugeot

...kterou bude používat pro širokou škálu elektromobilů nižší a střední třídy, od hatchbacků po SUV. | Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot

...kterou bude používat pro širokou škálu elektromobilů nižší a střední třídy, od hatchbacků po SUV. | Koncept Peugeot e-Legend | Zdroj: Peugeot

Nové modely na platformě eVMP chce PSA uvést na trh počínaje rokem 2023. Nepůjde přitom jen o nové elektromobily značek Peugeot, Citroën, DS a Opel. | Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot

Nové modely na platformě eVMP chce PSA uvést na trh počínaje rokem 2023. Nepůjde přitom jen o nové elektromobily značek Peugeot, Citroën, DS a Opel. | Koncept Peugeot e-Legend | Zdroj: Peugeot

Základ totiž půjde dle společnosti využití také pro zajištění hybridních modelů a přizpůsobit je tak pro širší záběr na trhu. | Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot

Základ totiž půjde dle společnosti využití také pro zajištění hybridních modelů a přizpůsobit je tak pro širší záběr na trhu. | Koncept Peugeot e-Legend | Zdroj: Peugeot

Šéf PSA Carlos Tavares přitom dodal, že společnosti chce do roku 2025 postupně přejít ze současných platforem určených pro různé druhy pohonu (multi-energy) na dvě 100% elektrifikované platformy – eVMP je jednou z nich. | Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot

Šéf PSA Carlos Tavares přitom dodal, že společnosti chce do roku 2025 postupně přejít ze současných platforem určených pro různé druhy pohonu (multi-energy) na dvě 100% elektrifikované platformy – eVMP je jednou z nich. | Koncept Peugeot e-Legend | Zdroj: Peugeot

V náznacích si tedy můžeme domyslet, že PSA by mohlo od roku 2025 zcela přestat nabízet vozy s čistě spalovacími motory. | Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot

V náznacích si tedy můžeme domyslet, že PSA by mohlo od roku 2025 zcela přestat nabízet vozy s čistě spalovacími motory. | Koncept Peugeot e-Legend | Zdroj: Peugeot

Co se týče nových elektromobilů na základě eVMP, pro uložení baterie se bude používat celá podlaha a PSA chce nabídnout moduly o kapacitě 60 až 100 kWh. | Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot

Co se týče nových elektromobilů na základě eVMP, pro uložení baterie se bude používat celá podlaha a PSA chce nabídnout moduly o kapacitě 60 až 100 kWh. | Koncept Peugeot e-Legend | Zdroj: Peugeot

V závislosti na velikost modelu chce tak zajistit plně elektrický dojezd od 400 do 650 km (WLTP). Rovněž bude možná zástavba ústrojí pohánějících přední i všechna kola. | Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot

V závislosti na velikost modelu chce tak zajistit plně elektrický dojezd od 400 do 650 km (WLTP). Rovněž bude možná zástavba ústrojí pohánějících přední i všechna kola. | Koncept Peugeot e-Legend | Zdroj: Peugeot

| Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot

| Koncept Peugeot e-Legend | Zdroj: Peugeot

...kterou bude používat pro širokou škálu elektromobilů nižší a střední třídy, od hatchbacků po SUV. | Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot
Nové modely na platformě eVMP chce PSA uvést na trh počínaje rokem 2023. Nepůjde přitom jen o nové elektromobily značek Peugeot, Citroën, DS a Opel. | Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot
Základ totiž půjde dle společnosti využití také pro zajištění hybridních modelů a přizpůsobit je tak pro širší záběr na trhu. | Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot
Šéf PSA Carlos Tavares přitom dodal, že společnosti chce do roku 2025 postupně přejít ze současných platforem určených pro různé druhy pohonu (multi-energy) na dvě 100% elektrifikované platformy – eVMP je jednou z nich. | Koncept Peugeot e-Legend Zdroj: Peugeot
9
Fotogalerie

Vzdá se PSA čistě spalovacích modelů? Nová platforma eVMP tento krok naznačuje

PSA pokračuje ve své elektro-ofenzivě a představuje novou platformu, která se bude možná podílet na zániku čistě spalovacích motorizací.

Nehledě na budující spolupráci koncernů FCA a PSA, ze kterých vznikne nová skupina Stellantis, se ještě francouzské PSA o samotě pouští do prezentace nové platformy eVMP (Electric Vehicle Modular Platform), kterou bude používat pro širokou škálu elektromobilů nižší a střední třídy, od hatchbacků po SUV.

Nové modely na platformě eVMP chce PSA uvést na trh počínaje rokem 2023. Nepůjde přitom jen o nové elektromobily značek Peugeot, Citroën, DS a Opel. Základ totiž půjde dle společnosti využití také pro zajištění hybridních modelů a přizpůsobit je tak pro širší záběr na trhu.

Šéf PSA Carlos Tavares přitom dodal, že společnosti chce do roku 2025 postupně přejít ze současných platforem určených pro různé druhy pohonu (multi-energy) na dvě 100% elektrifikované platformy – eVMP je jednou z nich. V náznacích si tedy můžeme domyslet, že PSA by mohlo od roku 2025 zcela přestat nabízet vozy s čistě spalovacími motory.

Co se týče elektromobilů na základě eVMP, pro uložení baterie se bude používat celá podlaha a PSA chce nabídnout moduly o kapacitě 60 až 100 kWh. V závislosti na velikost modelu chce tak zajistit plně elektrický dojezd od 400 do 650 km (WLTP). Rovněž bude možná zástavba ústrojí pohánějících přední i všechna kola.

V galerii elektrický koncept Peugeot e-Legend (2018).

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud