Nejstarší automobil, který kdy nosil znak automobilky Porsche, je na prodej. Jeden ze tří prototypů, které předcházely prvnímu modelu německé automobilky, typu 356, vydraží o víkendu známá aukční síň RM Sotheby´s. Foto: RM Sotheby’s

Nejstarší automobil, který kdy nosil znak automobilky Porsche, je na prodej. Jeden ze tří prototypů, které předcházely prvnímu modelu německé automobilky, typu 356, vydraží o víkendu známá aukční síň RM Sotheby´s. | Foto: RM Sotheby’s

Nový majitel by za něj podle odhadů mohl zaplatit až 20 milionů dolarů (462 milionů korun), což by z vozu označovaného jako Type 64 činilo nejdražší porsche všech dob. Foto: RM Sotheby’s

Nový majitel by za něj podle odhadů mohl zaplatit až 20 milionů dolarů (462 milionů korun), což by z vozu označovaného jako Type 64 činilo nejdražší porsche všech dob. | Foto: RM Sotheby’s

Automobil navrhl tým pod vedením samotného Ferdinanda Porsche v roce 1939, aby se zúčastnil 1500 kilometrů  dlouhého vytrvalostního závodu  z Berlína do Říma. Foto: RM Sotheby’s

Automobil navrhl tým pod vedením samotného Ferdinanda Porsche v roce 1939, aby se zúčastnil 1500 kilometrů dlouhého vytrvalostního závodu z Berlína do Říma. | Foto: RM Sotheby’s

Propagandistický podnik, který měl oslavit zahájení výroby lidového vozu (pozdějšího Volkswagenu Brouk), se ale nakonec nekonal. Začala druhá světová válka. Foto: RM Sotheby’s

Propagandistický podnik, který měl oslavit zahájení výroby lidového vozu (pozdějšího Volkswagenu Brouk), se ale nakonec nekonal. Začala druhá světová válka. | Foto: RM Sotheby’s

Zastavil se i vývoj těchto prototypů, které měly být základem budoucích sportovních vozů. Ferdinand Porsche se zapojil do vývoje válečné techniky. Foto: RM Sotheby’s

Zastavil se i vývoj těchto prototypů, které měly být základem budoucích sportovních vozů. Ferdinand Porsche se zapojil do vývoje válečné techniky. | Foto: RM Sotheby’s

Se stavbou Typu 64 tak pokračoval jeho syn Ferry, pozdější zakladatel automobilky Porsche. Vznikly další dva prototypy a právě třetí z nich byl jediný, který přečkal válku. Foto: RM Sotheby’s

Se stavbou Typu 64 tak pokračoval jeho syn Ferry, pozdější zakladatel automobilky Porsche. Vznikly další dva prototypy a právě třetí z nich byl jediný, který přečkal válku. | Foto: RM Sotheby’s

„Bez Typu 64 by nebylo žádné  Porsche 356 , žádný model 550, žádná 911,“ vyzdvihuje význam vozu specialista RM Sotheby’s Marcus Görig. Foto: RM Sotheby’s

„Bez Typu 64 by nebylo žádné Porsche 356, žádný model 550, žádná 911,“ vyzdvihuje význam vozu specialista RM Sotheby’s Marcus Görig. | Foto: RM Sotheby’s

Rodina si vůz nechala jako své osobní auto až do roku 1948, kdy jej koupil závodník Otto Mathé. Foto: RM Sotheby’s

Rodina si vůz nechala jako své osobní auto až do roku 1948, kdy jej koupil závodník Otto Mathé. | Foto: RM Sotheby’s

Během 50. let vůz s Mathém za volantem vyhrál řadu soutěží a Type 64 se tak zároveň stalo prvním aktivním závodním vozem se znakem Porsche. Foto: RM Sotheby’s

Během 50. let vůz s Mathém za volantem vyhrál řadu soutěží a Type 64 se tak zároveň stalo prvním aktivním závodním vozem se znakem Porsche. | Foto: RM Sotheby’s

Mathé si vůz nechal celých 46 let – až do své smrti v roce 1995. Ani poté se majitelé nestřídali ve vysokém tempu, automobil má nyní teprve čtvrtého vlastníka. Foto: RM Sotheby’s

Mathé si vůz nechal celých 46 let – až do své smrti v roce 1995. Ani poté se majitelé nestřídali ve vysokém tempu, automobil má nyní teprve čtvrtého vlastníka. | Foto: RM Sotheby’s

Na tradiční přehlídce automobilových veteránu v kalifornském Monterey, kterou doprovází i řada specializovaných aukcí, by Type 64 mohl stanovit nový aukční rekord pro vůz německé automobilky. Foto: RM Sotheby’s

Na tradiční přehlídce automobilových veteránu v kalifornském Monterey, kterou doprovází i řada specializovaných aukcí, by Type 64 mohl stanovit nový aukční rekord pro vůz německé automobilky. | Foto: RM Sotheby’s

Aby se tak stalo, musí osmdesátiletý veterán překonat částku 14 milionů dolarů, za kterou se předloni prodal závodní vůz Porsche 917. Foto: RM Sotheby’s

Aby se tak stalo, musí osmdesátiletý veterán překonat částku 14 milionů dolarů, za kterou se předloni prodal závodní vůz Porsche 917. | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové Foto: RM Sotheby’s

Majitel k vozu přidává i sadu náhradních dílů a komponety, které musel v minulosti vyměnit za nové | Foto: RM Sotheby’s

Nový majitel by za něj podle odhadů mohl zaplatit až 20 milionů dolarů (462 milionů korun), což by z vozu označovaného jako Type 64 činilo nejdražší porsche všech dob. Foto: RM Sotheby’s
Automobil navrhl tým pod vedením samotného Ferdinanda Porsche v roce 1939, aby se zúčastnil 1500 kilometrů  dlouhého vytrvalostního závodu  z Berlína do Říma. Foto: RM Sotheby’s
Propagandistický podnik, který měl oslavit zahájení výroby lidového vozu (pozdějšího Volkswagenu Brouk), se ale nakonec nekonal. Začala druhá světová válka. Foto: RM Sotheby’s
Zastavil se i vývoj těchto prototypů, které měly být základem budoucích sportovních vozů. Ferdinand Porsche se zapojil do vývoje válečné techniky. Foto: RM Sotheby’s
32
Fotogalerie

Nejstarší Porsche jde do aukce. Může stát až půl miliardy, má speciální význam

Nebýt tohoto vozu, nevznikly by modely 356, 550 či legendární 911. Jeden ze tří prototypů teď může být váš.

Nejstarší automobil, který kdy nosil znak automobilky Porsche, je na prodej. Jeden ze tří prototypů, které předcházely prvnímu modelu německé automobilky, typu 356, vydraží o víkendu známá aukční síň RM Sotheby's. Nový majitel by za něj podle odhadů mohl zaplatit až 20 milionů dolarů (462 milionů korun), což by z vozu označovaného jako Type 64 činilo nejdražší porsche všech dob.

Automobil navrhl tým pod vedením samotného Ferdinanda Porsche v roce 1939, aby se zúčastnil 1500 kilometrů dlouhého vytrvalostního závodu z Berlína do Říma. Propagandistický podnik, který měl oslavit zahájení výroby lidového vozu (pozdějšího Volkswagenu Brouk), se ale nakonec nekonal. Začala druhá světová válka.

Zastavil se i vývoj těchto prototypů, které měly být základem budoucích sportovních vozů. Ferdinand Porsche se zapojil do vývoje válečné techniky. Se stavbou Typu 64 tak pokračoval jeho syn Ferry, pozdější zakladatel automobilky Porsche. Vznikly další dva prototypy a právě třetí z nich byl jediný, který přečkal válku. „Bez Typu 64 by nebylo žádné Porsche 356, žádný model 550, žádná 911,“ vyzdvihuje význam vozu specialista RM Sotheby’s Marcus Görig.

Rodina si vůz nechala jako své osobní auto až do roku 1948, kdy jej koupil závodník Otto Mathé. Během 50. let vůz s Mathém za volantem vyhrál řadu soutěží a Type 64 se tak zároveň stalo prvním aktivním závodním vozem se znakem Porsche. Mathé si vůz nechal celých 46 let – až do své smrti v roce 1995. Ani poté se majitelé nestřídali ve vysokém tempu, automobil má nyní teprve čtvrtého vlastníka.

Na tradiční přehlídce automobilových veteránu v kalifornském Monterey, kterou doprovází i řada specializovaných aukcí, by Type 64 mohl stanovit nový aukční rekord pro vůz německé automobilky. Aby se tak stalo, musí osmdesátiletý veterán překonat částku 14 milionů dolarů, za kterou se předloni prodal závodní vůz Porsche 917.

Autor: Štěpán Bruner

Článek připravila redakce E15.cz

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud