Příchod Škody Scala  neznamenal automatické ukončení výroby a prodeje rapidu po celém světě. Liftback dál přežívá třeba v Číně a v Rusku, kde aktuálně přezbrojuje na novou generaci. Foto: Škoda Auto

Příchod Škody Scala neznamenal automatické ukončení výroby a prodeje rapidu po celém světě. Liftback dál přežívá třeba v Číně a v Rusku, kde aktuálně přezbrojuje na novou generaci. | Foto: Škoda Auto

Vůz, který vidíte na fotkách, byl oficiálně představen včera v Petrohradu a skutečně jde o rapid, přestože vypadá jako scala liftback. Je určen výhradně pro ruský trh, uplatnění by ale jistě našel i u nás. Foto: Škoda Auto

Vůz, který vidíte na fotkách, byl oficiálně představen včera v Petrohradu a skutečně jde o rapid, přestože vypadá jako scala liftback. Je určen výhradně pro ruský trh, uplatnění by ale jistě našel i u nás. | Foto: Škoda Auto

Vůz je v řadě ohledů přizpůsoben jeho domácímu trh. Přístrojová deska s volně stojícím displejem infotainmentu je sice nápadně  podobná té ve scale a kamiqu , pod středovými výdechy ventilace ale najdete spoustu klasických tlačítek, která nám ve zmíněných modelech často chybí. Foto: Škoda Auto

Vůz je v řadě ohledů přizpůsoben jeho domácímu trh. Přístrojová deska s volně stojícím displejem infotainmentu je sice nápadně podobná té ve scale a kamiqu, pod středovými výdechy ventilace ale najdete spoustu klasických tlačítek, která nám ve zmíněných modelech často chybí. | Foto: Škoda Auto

Výbava zahrnuje třeba vyhřívaný volant  s tlačítky jako v nové octavii  či vyhřívané čelní sklo. A komu by se nelíbil klasický přístrojový štít se dvěma budíky a palubním počítačem uprostřed, může stáhnout po virtuálním kokpitu. Foto: Škoda Auto

Výbava zahrnuje třeba vyhřívaný volant s tlačítky jako v nové octavii či vyhřívané čelní sklo. A komu by se nelíbil klasický přístrojový štít se dvěma budíky a palubním počítačem uprostřed, může stáhnout po virtuálním kokpitu. | Foto: Škoda Auto

Zatímco u nás měla  Škoda Rapid na sklonku života pouze litrové tříválce , v Rusku vsadila na čtyřválcový motor 1.6 MPI ve dvou variantách. Foto: Škoda Auto

Zatímco u nás měla Škoda Rapid na sklonku života pouze litrové tříválce, v Rusku vsadila na čtyřválcový motor 1.6 MPI ve dvou variantách. | Foto: Škoda Auto

Výkony 66 a 81 kW jsou téměř shodné s parametry litrových tříválců ve scale (70 a 85 kW), standardem je pětistupňová manuální převodovka a za příplatek je možné mít i automat. Foto: Škoda Auto

Výkony 66 a 81 kW jsou téměř shodné s parametry litrových tříválců ve scale (70 a 85 kW), standardem je pětistupňová manuální převodovka a za příplatek je možné mít i automat. | Foto: Škoda Auto

Výroba druhé generace Škody Rapid bude probíhat v Kaluze a start prodeje je plánován na první čtvrtletí příštího roku. Základní verze bude vyjíždět na 14palcových kolech, ty dražší dostanou 15- a 16palcová kola. Foto: Škoda Auto

Výroba druhé generace Škody Rapid bude probíhat v Kaluze a start prodeje je plánován na první čtvrtletí příštího roku. Základní verze bude vyjíždět na 14palcových kolech, ty dražší dostanou 15- a 16palcová kola. | Foto: Škoda Auto

Ve standardu jsou třeba LED přední světlomety a zadní svítilny, naopak systém Front Assist, který dnes bývá automatickou výbavou řady evropských vozů, bude za příplatek. Základní cena by se v přepočtu měla pohybovat okolo 300.000 Kč (829.000 rublů).  Foto: Škoda Auto

Ve standardu jsou třeba LED přední světlomety a zadní svítilny, naopak systém Front Assist, který dnes bývá automatickou výbavou řady evropských vozů, bude za příplatek. Základní cena by se v přepočtu měla pohybovat okolo 300.000 Kč (829.000 rublů).  | Foto: Škoda Auto

| Škoda Rapid druhé generace Foto: Škoda Auto

| Škoda Rapid druhé generace | Foto: Škoda Auto

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

| Škoda Rapid druhé generace

Vůz, který vidíte na fotkách, byl oficiálně představen včera v Petrohradu a skutečně jde o rapid, přestože vypadá jako scala liftback. Je určen výhradně pro ruský trh, uplatnění by ale jistě našel i u nás. Foto: Škoda Auto
Vůz je v řadě ohledů přizpůsoben jeho domácímu trh. Přístrojová deska s volně stojícím displejem infotainmentu je sice nápadně  podobná té ve scale a kamiqu , pod středovými výdechy ventilace ale najdete spoustu klasických tlačítek, která nám ve zmíněných modelech často chybí. Foto: Škoda Auto
Výbava zahrnuje třeba vyhřívaný volant  s tlačítky jako v nové octavii  či vyhřívané čelní sklo. A komu by se nelíbil klasický přístrojový štít se dvěma budíky a palubním počítačem uprostřed, může stáhnout po virtuálním kokpitu. Foto: Škoda Auto
Zatímco u nás měla  Škoda Rapid na sklonku života pouze litrové tříválce , v Rusku vsadila na čtyřválcový motor 1.6 MPI ve dvou variantách. Foto: Škoda Auto
20
Fotogalerie

Škoda Rapid žije dál. Nová generace stojí 300.000 Kč a potěší výbavou i motory

Škoda Rapid na velké části evropského trhu skončila s nástupem sofistikovanějšího modelu Scala. Žije ale dál a s novou generací přiváží celu řadu zajímavých novinek.

Škoda Rapid se prodávala od poloviny roku 2012 a její tažení na většině evropských trhů skončilo o šest let později. V průběhu života stihla prodělat jeden facelift, který se ale na vzhled zaměřil jen minimálně. Hlavním bodem byl přechod na nové tříválcové motory, které jsou pro řadu Čechů stále trnem v oku. Volají po čtyřválcích, klidně atmosférických, přestože nové motory TSI nejsou náchylné na nečekaná poškození, i když nemají zrovna jednoduchý život.

Příchod Škody Scala neznamenal automatické ukončení výroby a prodeje rapidu po celém světě. Liftback dál přežívá třeba v Číně a v Rusku, kde aktuálně přezbrojuje na novou generaci. Vůz, který vidíte na fotkách, byl oficiálně představen včera v Petrohradu a skutečně jde o rapid, přestože vypadá jako scala liftback. Je určen výhradně pro ruský trh, uplatnění by ale jistě našel i u nás.

Vůz je v řadě ohledů přizpůsoben jeho domácímu trh. Přístrojová deska s volně stojícím displejem infotainmentu je sice nápadně podobná té ve scale a kamiqu, pod středovými výdechy ventilace ale najdete spoustu klasických tlačítek, která nám ve zmíněných modelech často chybí. Výbava zahrnuje třeba vyhřívaný volant s tlačítky jako v nové octavii či vyhřívané čelní sklo. A komu by se nelíbil klasický přístrojový štít se dvěma budíky a palubním počítačem uprostřed, může stáhnout po virtuálním kokpitu.

Zatímco u nás měla Škoda Rapid na sklonku života pouze litrové tříválce, v Rusku vsadila na čtyřválcový motor 1.6 MPI ve dvou variantách. Výkony 66 a 81 kW jsou téměř shodné s parametry litrových tříválců ve scale (70 a 85 kW), standardem je pětistupňová manuální převodovka a za příplatek je možné mít i automat.

Výroba druhé generace Škody Rapid bude probíhat v Kaluze a start prodeje je plánován na první čtvrtletí příštího roku. Základní verze bude vyjíždět na 14palcových kolech, ty dražší dostanou 15- a 16palcová kola. Ve standardu jsou třeba LED přední světlomety a zadní svítilny, naopak systém Front Assist, který dnes bývá automatickou výbavou řady evropských vozů, bude za příplatek. Základní cena by se v přepočtu měla pohybovat okolo 300.000 Kč (829.000 rublů). 

Škoda Rapid

Škoda Rapid vyplňovala v nabídce české značky mezeru mezi Fabií a Octavií. Zákazníky oslovila zejména zavazadlovým prostorem. V nabídce byl pětidveřový liftback nebo stylové kombi Rapid Spaceback. S nástupem modelu Škoda Scala se v České republice, stejně jako ve velké části evropského trhu, Škoda Rapid již neprodává. Dále se vyrábí například pro Rusko a Čínu.

Škoda Rapid versus Renault Mégane • Facelift

Doporučujeme

Články odjinud