Premiéra nového Porsche Cayman GT4 RS proběhla teprve ve středu, ale české zastoupení už stihlo spustit konfigurátor. Jen připomínáme, že nejostřejší člen rodiny 718 používá motor z  911 GT3  naladěný na 500 koní, váží 1415 kilogramů a Jörg Bergmeister s ním pokořil Severní smyčku Nürburgringu  za 7:09,3 minuty . Zdroj: Porsche

Premiéra nového Porsche Cayman GT4 RS proběhla teprve ve středu, ale české zastoupení už stihlo spustit konfigurátor. Jen připomínáme, že nejostřejší člen rodiny 718 používá motor z 911 GT3 naladěný na 500 koní, váží 1415 kilogramů a Jörg Bergmeister s ním pokořil Severní smyčku Nürburgringu za 7:09,3 minuty. | Zdroj: Porsche

Základní cena v Česku činí 3.987.000 Kč. Oproti základní GT4 je RS o 1,2 milionu dražší, ale zase je o milion levnější než 911 GT3. Jak jsme tedy čekali, GT4 RS je mezistupeň mezi těmito dvěma vozy nejen technickými parametry, ale i cenově. Okruhovou hračku na vypráskání většiny návštěvníků track days už máte v standardu, ale můžete jít ještě dál. Zdroj: Porsche

Základní cena v Česku činí 3.987.000 Kč. Oproti základní GT4 je RS o 1,2 milionu dražší, ale zase je o milion levnější než 911 GT3. Jak jsme tedy čekali, GT4 RS je mezistupeň mezi těmito dvěma vozy nejen technickými parametry, ale i cenově. Okruhovou hračku na vypráskání většiny návštěvníků track days už máte v standardu, ale můžete jít ještě dál. | Zdroj: Porsche

Metalízou za více než devadesát tisíc to může jen začít. Paket Weissach přidává další díly z karbonu, titanové výfuky ve stylu modelu 935, horní část palubní desky v barvě Race-Tex, 6bodové bezpečnostní pásy či bezpečnostní rám z titanu a vyjde vás na 500.210 Kč. Obyčejně stojí 450.250 Kč, ale je nutné k němu přidat specifické čalounění interiéru. Zdroj: Porsche

Metalízou za více než devadesát tisíc to může jen začít. Paket Weissach přidává další díly z karbonu, titanové výfuky ve stylu modelu 935, horní část palubní desky v barvě Race-Tex, 6bodové bezpečnostní pásy či bezpečnostní rám z titanu a vyjde vás na 500.210 Kč. Obyčejně stojí 450.250 Kč, ale je nutné k němu přidat specifické čalounění interiéru. | Zdroj: Porsche

No a kdo bude chtít hořčíková 20palcová kola, která jsou dostupná ve spojení s Weissach paketem, zaplatí ještě 423.520 Kč navíc. I s metalízou tímto překročíte hranici pěti milionů. Standardem jsou plně skořepinová sedadla, můžete si ale zvolit i civilnější s 18 možnostmi elektrického nastavení. Ty ale vylučují rám a Weissach paket bez rámu stojí 358.790 Kč. Zdroj: Porsche

No a kdo bude chtít hořčíková 20palcová kola, která jsou dostupná ve spojení s Weissach paketem, zaplatí ještě 423.520 Kč navíc. I s metalízou tímto překročíte hranici pěti milionů. Standardem jsou plně skořepinová sedadla, můžete si ale zvolit i civilnější s 18 možnostmi elektrického nastavení. Ty ale vylučují rám a Weissach paket bez rámu stojí 358.790 Kč. | Zdroj: Porsche

Přihoďte k tomu všemu ještě karbon-keramické brzdy s pár dalšími drobnostmi a jste snadno na cestě k šesti milionové hranici. Zdroj: Porsche

Přihoďte k tomu všemu ještě karbon-keramické brzdy s pár dalšími drobnostmi a jste snadno na cestě k šesti milionové hranici. | Zdroj: Porsche

Do 718 GT4 RS si můžete připlatit i přihrádku na chytrý telefon a reproduktory Bose. Zároveň si ale můžete nechat rádio odebrat úplně. Zdroj: Porsche

Do 718 GT4 RS si můžete připlatit i přihrádku na chytrý telefon a reproduktory Bose. Zároveň si ale můžete nechat rádio odebrat úplně. | Zdroj: Porsche

Porsche již oficiálně představuje model 718 Cayman GT4 RS, který se tak stává vrcholem nabídky modelů 718.  Zdroj: Porsche

Porsche již oficiálně představuje model 718 Cayman GT4 RS, který se tak stává vrcholem nabídky modelů 718.  | Zdroj: Porsche

Upozornit na sebe auto dokázalo ještě před premiérou, kdy s ním testovací pilot Jörg Bergmeister vyrazil na severní smyčku Nürburgringu a  zajel fantastický čas 7:09,3 minuty . Je tak o 23,6 sekundy rychlejší než verze GT4. Zdroj: Porsche

Upozornit na sebe auto dokázalo ještě před premiérou, kdy s ním testovací pilot Jörg Bergmeister vyrazil na severní smyčku Nürburgringu a zajel fantastický čas 7:09,3 minuty. Je tak o 23,6 sekundy rychlejší než verze GT4. | Zdroj: Porsche

Cayman GT4 RS vděčí svým výkonům především uprostřed umístěnému atmosférickému plochému šestiválci z modelů 911 GT3 Cup a  sériové GT3 . Zdroj: Porsche

Cayman GT4 RS vděčí svým výkonům především uprostřed umístěnému atmosférickému plochému šestiválci z modelů 911 GT3 Cup a sériové GT3. | Zdroj: Porsche

Díky tomu dosahuje výkonu 368 kW (500 koní) a točivého momentu 450 N.m. Je tedy o 10 koní slabší než sériová GT3, ale zase kompaktnější a lehčí (1415 kg). Ale to jen tak pro číselné srovnání. Zdroj: Porsche

Díky tomu dosahuje výkonu 368 kW (500 koní) a točivého momentu 450 N.m. Je tedy o 10 koní slabší než sériová GT3, ale zase kompaktnější a lehčí (1415 kg). Ale to jen tak pro číselné srovnání. | Zdroj: Porsche

Místo zadních okének má vůz nasávací otvory. Tradičně je pak najdete i před zadním blatníkem. Jako každý model RS je tento model dodávaný výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Zdroj: Porsche

Místo zadních okének má vůz nasávací otvory. Tradičně je pak najdete i před zadním blatníkem. Jako každý model RS je tento model dodávaný výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. | Zdroj: Porsche

S tímto setupem dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a sedmička ho roztáhne až na 315 km/h. Zdroj: Porsche

S tímto setupem dokáže vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a sedmička ho roztáhne až na 315 km/h. | Zdroj: Porsche

Oproti standardnímu GT4 ušetřilo Porsche u novinky ještě 35 kilogramů. Lví podíl na tom mají díly z karbonu, konkrétně třeba kapota a spodní část předního nárazníku. Zdroj: Porsche

Oproti standardnímu GT4 ušetřilo Porsche u novinky ještě 35 kilogramů. Lví podíl na tom mají díly z karbonu, konkrétně třeba kapota a spodní část předního nárazníku. | Zdroj: Porsche

Šetřilo se ale všude. Třeba madla dveří jsou jen látková, zadní okno je z odlehčeného skla a použilo se i méně izolace. Zdroj: Porsche

Šetřilo se ale všude. Třeba madla dveří jsou jen látková, zadní okno je z odlehčeného skla a použilo se i méně izolace. | Zdroj: Porsche

Důležitým prvkem je nové zadní křídlo, které se inspirovalo u závodního 911 RSR GT a používá ho i 911 GT3. Zdroj: Porsche

Důležitým prvkem je nové zadní křídlo, které se inspirovalo u závodního 911 RSR GT a používá ho i 911 GT3. | Zdroj: Porsche

Společně s o 3 centimetry nižší světlou výškou (oproti Caymanu), nasávacími otvory vpředu, aerodynamicky tvarovanými panely podvozku, zadním difuzorem a předním splitterem, se podařilo dosáhnout o 25 % většího přítlaku než u GT4. Zdroj: Porsche

Společně s o 3 centimetry nižší světlou výškou (oproti Caymanu), nasávacími otvory vpředu, aerodynamicky tvarovanými panely podvozku, zadním difuzorem a předním splitterem, se podařilo dosáhnout o 25 % většího přítlaku než u GT4. | Zdroj: Porsche

Podvozek je tužší a tlumiče jsou speciálně nastavené pro účely verzí RS. Kdo chce však dostat z auta ještě víc, může sáhnout po balíčku Weissach. Zdroj: Porsche

Podvozek je tužší a tlumiče jsou speciálně nastavené pro účely verzí RS. Kdo chce však dostat z auta ještě víc, může sáhnout po balíčku Weissach. | Zdroj: Porsche

Ten vám vymění 20palcová kovaná kola za 20palcová magnéziová. Vedle pár designových doplňků v interiéru dodá i titanovou závodní klec a další díly z karbonu. Zdroj: Porsche

Ten vám vymění 20palcová kovaná kola za 20palcová magnéziová. Vedle pár designových doplňků v interiéru dodá i titanovou závodní klec a další díly z karbonu. | Zdroj: Porsche

Porsche popisuje GT4 RS jako nejpřesnějšího a nejostřejšího člena rodiny 718. Zdroj: Porsche

Porsche popisuje GT4 RS jako nejpřesnějšího a nejostřejšího člena rodiny 718. | Zdroj: Porsche

Jedná se o aktuální vrchol nabídky a dál už zřejmě jít nejde. O dostupnosti na českém trhu vás budeme informovat. Zdroj: Porsche

Jedná se o aktuální vrchol nabídky a dál už zřejmě jít nejde. O dostupnosti na českém trhu vás budeme informovat. | Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

Základní cena v Česku činí 3.987.000 Kč. Oproti základní GT4 je RS o 1,2 milionu dražší, ale zase je o milion levnější než 911 GT3. Jak jsme tedy čekali, GT4 RS je mezistupeň mezi těmito dvěma vozy nejen technickými parametry, ale i cenově. Okruhovou hračku na vypráskání většiny návštěvníků track days už máte v standardu, ale můžete jít ještě dál. Zdroj: Porsche
Metalízou za více než devadesát tisíc to může jen začít. Paket Weissach přidává další díly z karbonu, titanové výfuky ve stylu modelu 935, horní část palubní desky v barvě Race-Tex, 6bodové bezpečnostní pásy či bezpečnostní rám z titanu a vyjde vás na 500.210 Kč. Obyčejně stojí 450.250 Kč, ale je nutné k němu přidat specifické čalounění interiéru. Zdroj: Porsche
No a kdo bude chtít hořčíková 20palcová kola, která jsou dostupná ve spojení s Weissach paketem, zaplatí ještě 423.520 Kč navíc. I s metalízou tímto překročíte hranici pěti milionů. Standardem jsou plně skořepinová sedadla, můžete si ale zvolit i civilnější s 18 možnostmi elektrického nastavení. Ty ale vylučují rám a Weissach paket bez rámu stojí 358.790 Kč. Zdroj: Porsche
Přihoďte k tomu všemu ještě karbon-keramické brzdy s pár dalšími drobnostmi a jste snadno na cestě k šesti milionové hranici. Zdroj: Porsche
23
Fotogalerie

Porsche Cayman GT4 RS má české ceny! Příplatky za ceny hatchbacků jsou běžné

Ultimátní okruhové náčiní se cenou posadilo mezi 718 GT4 a 911 GT3. Snadno ho ale nacpete příplatky za více než milion korun.

Premiéra nového Porsche Cayman GT4 RS proběhla teprve ve středu, ale české zastoupení už nyní spouští konfigurátor. Jen připomínáme, že nejostřejší člen rodiny 718 používá motor z 911 GT3 naladěný na 500 koní, váží 1415 kilogramů a Jörg Bergmeister s ním pokořil Severní smyčku Nürburgringu za 7:09,3 minuty.

Základní cena v Česku činí 3.987.000 Kč. Oproti základní GT4 je RS o 1,2 milionu dražší, ale zase je o milion levnější než 911 GT3. Jak jsme tedy čekali, GT4 RS je mezistupeň mezi těmito dvěma vozy nejen technickými parametry, ale i cenově. Okruhovou hračku na vypráskání většiny návštěvníků track days už máte v standardu, ale můžete jít ještě dál.

Metalízou za více než devadesát tisíc to může jen začít. Paket Weissach přidává další díly z karbonu, titanové výfuky ve stylu modelu 935, horní část palubní desky v barvě Race-Tex, 6bodové bezpečnostní pásy či bezpečnostní rám z titanu a vyjde vás na 500.210 Kč. Obyčejně stojí 450.250 Kč, ale je nutné k němu přidat specifické čalounění interiéru.

No a kdo bude chtít hořčíková 20palcová kola, která jsou dostupná ve spojení s Weissach paketem, zaplatí ještě 423.520 Kč navíc. I s metalízou tímto překročíte hranici pěti milionů. Standardem jsou plně skořepinová sedadla, můžete si ale zvolit i civilnější s 18 možnostmi elektrického nastavení. Ty ale vylučují rám a Weissach paket bez rámu stojí 358.790 Kč.

Přihoďte k tomu všemu ještě karbon-keramické brzdy s pár dalšími drobnostmi a jste snadno na cestě k šesti milionové hranici. Do 718 GT4 RS si můžete připlatit i přihrádku na chytrý telefon a reproduktory Bose. Zároveň si ale můžete nechat rádio odebrat úplně.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud