Zatímco dříve se Suzuki Jimny vešlo pod půl milionu i ve vrcholné výbavě s automatem, dnes je podstatně dražší. A navíc má uvnitř jen dvě místa k sezení.
Schopný malý off-road, parádní stylovka a silně nedostatkové zboží. I tak by se dalo charakterizovat Suzuki Jimny. Po jeho oficiálním vstupu na český trh vzali zákazníci dealerství Suzuki útokem a zásoby se rychle tenčily. Do toho vstoupily přísnější emisní limity a tažení skvělého auta Evropou se v podstatě zastavilo. Přišla řada na dlouho očekávané řešení v podobě verze N1, i ta je ale pouze malá náplast na pokrytí velké poptávky.
Dobrá zpráva je, že Suzuki Jimny N1 míří do České republiky. Má pouze přední sedadla, za nimi bytelnou přepážku a velký nákladový prostor, takže pro zákazníky například z řad myslivců, kteří malý off-road dokonale využijí, má vůz stále velké opodstatnění.
Problém je v tom, že v letošním roce dorazí do Česka jen 45 kusů, z nichž desítka je dle informací kolegů ze Světa motorů už na cestě. Pídili jsme se po cenách a rychle nás zpražilo prohlášení na oficiálních stránkách českého zastoupení Suzuki:
Vážení zákazníci,
dlouho očekávaný model Jimny v užitkové verzi N1 je dostupný ve velmi omezeném počtu. Alokace pro český trh na letošní rok již byly vyčerpány. Je nám líto, ale vzhledem k velkému zájmu zákazníků, výrazně převyšujícímu dostupné množství vozidel, nejsme schopni všechny zájemce o vůz uspokojit. Nemá tak smysl jednotlivé prodejce Suzuki kontaktovat za účelem nákupu vozu.
Děkujeme za pochopení
Suzuki ČR
Vyčerpaná kvóta pro letošní rok nicméně není důvodem k dočasnému stažení vozu z nabídky. Suzuki Jimny N1 je k dostání v jediné konfiguraci (1.5 VVT/75 kW, pohon 4x4, redukce, manuální převodovka) za cenu 543.900 Kč, přičemž cenu je možné dle oficiálního konfigurátoru navýšit pouze o 9000 Kč (dvoutónová metalíza, za ostatní laky se nepřiplácí). Kola jsou ocelová s průměrem 15 palců, a to včetně rezervy na víku kufru.
Výbava zahrnuje dva airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, rádio s DAB+ a dvěma reproduktory, halogenové světlomety, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelný multifunkční volant, elektrické ovládání předních oken, elektronickou uzávěrku diferenciálu či asistent pro sjíždění svahů a rozjezd do kopce. Z elektronických pomocníků nechybí systém nouzového brzdění, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, sledování únavy řidiče a rozpoznávání dopravních značek.
Aktuální Suzuki Jimny vstupovalo na český trh v září roku 2019. K motoru 1.5 VVT jste si mohli vybrat pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku a volit jste mohli mezi výbavami Premium a Elegance. Základní cena činila 422.900 Kč, linie Elegance stála 468.900 Kč, a pod půl milionu se vešla i verze s automatem (496.900 Kč). Vrcholná výbava zahrnovala třeba automatickou klimatizaci, navigaci, zadní osvětlení kabiny, sluneční clony se zrcátky a držáky dokladů, 12V zásuvku v kufru či volant obšitý kůží.
Suzuki Jimny N1: Technická data a česká cena platná od 15. června |
Zdvihový objem [cm3] |
1462 |
Pohon |
Přiřaditelný 4WD |
Válce/ventily |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
75/6000 |
Točivý moment [N.m/min] |
130/4 000 |
Převodovka |
5M |
Max. rychlost [km/h] |
145 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
neuvedeno |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
7,7 |
Provozní hmotnost [kg] |
1165 |
Největší povolená hmotnost [kg] |
1435 |
Základní cena [Kč] |
543.900 |
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross