Test byl tentokrát velmi zajímavý protože se jim na zkušební trati sešly dva vozy s identickou technikou – Kia Sportage PHEV a Hyundai Tucson PHEV s výkonem 198 kW (265 k) a dokonce na stejných pneumatikách Michelin Primacy 4. Zdroj: km77.com

Test byl tentokrát velmi zajímavý protože se jim na zkušební trati sešly dva vozy s identickou technikou – Kia Sportage PHEV a Hyundai Tucson PHEV s výkonem 198 kW (265 k) a dokonce na stejných pneumatikách Michelin Primacy 4. | Zdroj: km77.com

Sportage PHEV dobře zvládla první část zkoušky, tedy slalom – dokonce s úplně stejným časem, jako sesterská Kia. Zdroj: km77.com

Sportage PHEV dobře zvládla první část zkoušky, tedy slalom – dokonce s úplně stejným časem, jako sesterská Kia. | Zdroj: km77.com

hovala se stabilně a čitelně, ochotně měnila směr a dle subjektivního hodnocení se řidič za jejím volantem cítil při manévrech o něco lépe. Zdroj: km77.com

hovala se stabilně a čitelně, ochotně měnila směr a dle subjektivního hodnocení se řidič za jejím volantem cítil při manévrech o něco lépe. | Zdroj: km77.com

Losí test s cílem zvládnout průjezd v rychlosti 77 km/h ale dopadl poněkud hůře. Zdroj: km77.com

Losí test s cílem zvládnout průjezd v rychlosti 77 km/h ale dopadl poněkud hůře. | Zdroj: km77.com

Vůz byl sice stabilní, ale mezi kuželkami se nedokázal protáhnout tak, aby je nesrazil. Zdroj: km77.com

Vůz byl sice stabilní, ale mezi kuželkami se nedokázal protáhnout tak, aby je nesrazil. | Zdroj: km77.com

Nakonec bylo jeho nejlepší tempo 71 km/h, což je ve srovnání s konkurencí horší výsledek. Zdroj: km77.com

Nakonec bylo jeho nejlepší tempo 71 km/h, což je ve srovnání s konkurencí horší výsledek. | Zdroj: km77.com

Sportage PHEV dobře zvládla první část zkoušky, tedy slalom – dokonce s úplně stejným časem, jako sesterská Kia. Zdroj: km77.com
hovala se stabilně a čitelně, ochotně měnila směr a dle subjektivního hodnocení se řidič za jejím volantem cítil při manévrech o něco lépe. Zdroj: km77.com
Losí test s cílem zvládnout průjezd v rychlosti 77 km/h ale dopadl poněkud hůře. Zdroj: km77.com
Vůz byl sice stabilní, ale mezi kuželkami se nedokázal protáhnout tak, aby je nesrazil. Zdroj: km77.com
6
Fotogalerie

Plug-in hybridní Kia Sportage v losím testu: Průměrný výsledek, slalom jí šel lépe

Jak zvládne korejské SUV s nabíjením ze zásuvky zkoušku ovladatelnosti? Úplně přesvědčivé to nebylo…

Tradiční test našich španělských kolegů z webu km77.com tentokrát hostil aktuální model značky Kia s plug-in hybridním pohonem. Tentokrát byl velmi zajímavý protože se jim na zkušební trati sešly dva vozy s identickou technikou – Kia Sportage PHEV a Hyundai Tucson PHEV s výkonem 198 kW (265 k) a dokonce na stejných pneumatikách Michelin Primacy 4. Výsledky byly překvapivé.

Sportage PHEV dobře zvládla první část zkoušky, tedy slalom – dokonce s úplně stejným časem jako Hyundai. Chovala se stabilně a čitelně, ochotně měnila směr a dle subjektivního hodnocení se řidič za jejím volantem cítil při manévrech o něco lépe. Losí test s cílem zvládnout průjezd v rychlosti 77 km/h ale dopadl poněkud hůře. Vůz byl sice stabilní, ale mezi kuželkami se nedokázal protáhnout tak, aby je nesrazil. Nakonec bylo jeho nejlepší tempo 71 km/h, což je ve srovnání s konkurencí horší výsledek.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud