Nástupce sportovní legendy si žádají i akcionáři japonské automobilky. Mohl by vzniknout, pokud se značce bude dařit na zcela opačném spektru nabídky.
Bezpočet vítězství na závodních tratích, deset generací, miliony fanoušků po celém světě. Mitsubishi Lancer Evolution vždy patřil k výkladní skříni japonské značky, ostatně kolik automobilek má či mělo skutečné „auto z plakátu?“
Zatím poslední generace skončila v roce 2016, přičemž už v roce 2014 mluvčí automobilky Namie Koketsu oznámila, že se nechystá žádný nástupce s koncepcí benzinem poháněného sedanu a pohonem všech kol. Drobnou nadějí měl být příslib, že Mitsubishi bude zkoumat možnosti výkonných modelů, které budou obsahovat prvky elektrického pohonu.
To ale bylo před sedmi lety, během nichž se situace na trhu hodně změnila. Zatímco Mitsubishi nabídlo elektromobil i-MiEV již v roce 2009 a její Outlander PHEV opanoval první příčky v prodejích plug-in hybridů, automobilka nyní postrádá elektrické vozy, na jejichž vývoj padnou nemalé peníze. V Evropě hodlá využít techniku Renaultu pro dva nové modely v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.
Cílem značky je plně elektrifikovat svou nabídku do roku 2030, což je dost ambiciozní plán vzhledem k tomu, že momentálně nenabízí ani jeden čistě bateriový vůz. Nejprve tedy bude nutné firmu stabilizovat po stránce financí i nabídky elektromobilů a pak bude čas na hraní si a tudíž i na nové Evo. Otázkou je, kdy se tak stane, a jestli vůbec. Můžeme jen doufat. Návrat legendy si ale přejí i akcionáři.