Po upoutávce zveřejněné tento týden Peugeot konečně vydal první oficiální snímky a informace k novému modelu 508 SW. Vůz si odbude světovou premiéru na autosalonu v Paříži.
Bylo to zrovna včera večer, co jsme zveřejnili upoutávku Peugeotu na novou generaci modelu 508 SW. Automobilka si hrála s fantazií fanoušků na sociální síti, že se však bude jednat o nové kombi, nebylo těžké odvodit. Už dříve po internetu kolovaly skici vytvořené nezávislými grafiky, nyní však máme k dispozici oficiální fotogalerii a první informace.
Už první oficiální snímky sedanu vydané před březnovou premiérou v Ženevě veřejnost příjemně překvapily a kombi na tom zřejmě nebude jinak. Zachovává si bezrámová boční okna, čímž mezi modely ve střední třídě jednoznačně vyniká, nízkou a širokou siluetu a mimořádně dynamický nádech.
Zadní část samozřejmě čerpá ze stylu sedanu, a proto i zde najdeme propojené svítilny symbolizující lví drápy. Dosud jsem za nejkrásnější kombíky daného segmentu považoval Opel Insignia Sports Tourer a nové Volvo V60, nemůžu se však ubránit dojmu, že Francouzi všem vypálili rybník. No uznejte sami...
Vůz na délku měří 4778 mm (o 28 mm více než sedan) a s výškou 1420 mm je o 56 mm nižší než předchůdce. Šířka 1859 mm a rozvor 2793 mm se od sedanu neliší. V porovnání s předchůdcem rovněž došlo k redukci hmotnosti o přibližně 70 kilogramů.
Peugeot 508 SW – mezigenerační srovnání rozměrů |
Generace |
II. (2018-) |
I. (2011-2018) |
Délka [mm] |
4778 |
4829 |
Šířka mm] |
1859 |
1853 |
Výška [mm] |
1420 |
1476 |
Rozvor [mm] |
2793 |
2815 |
Rozchod vpředu [mm] |
1601 |
1579 |
Rozchod vzadu [mm] |
1597 |
1552 |
Objem kufru min/max po střechu [l] |
530/1780 |
1550/1598 |
U kombíku je pochopitelně nejdůležitější zavazadlový prostor, který má v základním uspořádání 530 litrů (sedan má 487 litrů) a 1780 litrů dostanete po sklopení zadních opěradel (sedan má 1537 litrů). Peugeot se chlubí také nákladovou hranou ve výšce 635 mm od země a rovnou ložnou plochou v případě maximální přepravní kapacity.
Vůz stojí na modulární platformě EMP2. Stejně jako v případě sedanu zahrnuje paleta motorů dvě verze benzinové šestnáctistovky (133 kW, 250 N.m a 169 kW a 300 N.m) kombinované výhradně s osmistupňovým automatem. Patnáctistovka BlueHDI má 96 kW a 300 N.m (manuál i automat), a vznětový vrchol představuje dvoulitr BlueHDI se 120 a 130 kW (v obou případech 400 N.m a automat).
Zatímco sedan vstoupí na evropský trh už v září, na kombi si budeme muset počkat do ledna příštího roku. Výrobu zajistí továrna v Mulhouse na východě Francie. Všechny motory jsou homologovány podle normy Euro 6d-TEMP, přičemž Peugeot slibuje nejlepší hodnoty CO2 ve třídě.