| Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera

Bugatti 13 (1910) | Foto: Zdeněk Patera

 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera
 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera
 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera
 | Bugatti 13 (1910) Foto: Zdeněk Patera
12
Fotogalerie

Slavný komik představil pojízdné Bugatti z roku 1913. V Praze je ale starší

Moderátor a komik Jay Leno ve svém pořadu představil údajně nejstarší pojízdné Bugatti. Je ve skvělém stavu, v Praze však najdete starší.

Nádherný exemplář vozu Bugatti 22, což je jeden z nejstarších typů této legendární značky, představil ve svém pořadu Garage slavný moderátor Jay Leno. Automobil patří Alanu Travisovi, milovníkovi předválečných aut. Aby nedošlo k mýlce - těch z doby před první světovou válkou. Mezi ně nepochybně patří tento nádherný vůz, který nedávno prošel kompletním restaurováním.

Při něm se navrátil do své původní podoby. Zajímavá je například barva. Prý jde o odstín, který býval na krabičce cigaret oblíbené značky manželky Ettore Bugattiho. Travisovi se dokonce podařilo tento originální balíček najít. Automobil pohání čtyřválcový motor, který prostřednictvím čtyřstupňové převodovky posílá výkon na zadní kola. Motor je sám o sobě malým uměleckým dílem, ostatně podívejte se na přiložené video, kde se jej můžete dosyta nabažit.

Podle vyjádření v pořadu je právě toto Bugatti tím nejstarším pojízdným na světě. Jenže, v dopravní hale Národního technického muzea v Praze stojí vystavený exemplář Bugatti 13 z roku 1910. Je to tedy o celé tři roky starší vůz než ten pana Travise. Popiska vedle vozu uvádí, že se jedná o nejstarší dochovaný vůz značky Bugatti v celém širém světě, a vy si jej nyní můžete prohlédnout v přiložené galerii.

Původním majitelem byl kníže Philipp Ernst Hohenlohe-Schillingsfürst, který ho ovšem vlastnil jen krátce. Záhy ho pak získal Robert Patočka z Ústí nad Labem, který s ním již v roce 1913 zvítězil v závodě do vrchu Zbraslav-Jíloviště. Od roku 1947 je pak automobil ve vlastnictví Národního technického muzea v Praze.

Redakce Autorevue děkuje panu Zdeňku Paterovi za poskytnutí snímků v galerii. Více o Bugatti 13 najdete zde.

Doporučujeme

Články odjinud