S novými plug-in hybridy v nabídce nám Škoda ukazuje, jak nejen pro svá auta připravuje lithium-iontové baterie.
180.000 baterií za rok. Taková je kapacita výrobní linky Škody pro baterie posledních plug-in hybridů Superb iV a Octavia iV. Automobilka v novém videu ukazuje proces linky v Mladé Boleslavi, odkud vyráběné moduly poputují i do modelů dalších značek koncernu VW.
Linka na výrobu baterií má tři hlavní větve, přičemž v jedné jsou kompletovány samotné bateriové moduly do čtveřic. Ve druhé je potřebnými komponenty vybavena vana, která moduly baterií chrání a která je v závěru montáže dokonale utěsněna, aby byla baterie chráněna před vnějšími vlivy. A ve třetí menší větvi vzniká sestava řídicí elektroniky baterie.
Ne všechno si samozřejmě Škoda vyrábí sama, takže při sestavování zmíněných čtveřic jsou již používány moduly od externího dodavatele, které jsou vlastně už hotovou malou baterií. Na lince se kombinuje síla robotů, ale i ruční práce zaměstnanců, kteří mají na částech linky se zvýšenou ochranou proti statickému přepětí speciální ochranné obleky.
Po kompletaci prochází baterie řadou testů včetně těsnosti a série elektrických testů, prověřující vysokonapěťové i nízkonapěťové (komunikační) části a funkčnost izolace. Po zvládnutí testů je baterie přímo ve zkušebním stavu nabita asi na 37 % kapacity, označena nutnými štítky a poté míří do skladu. V personálu 58 lidí tímto tempem vzniká na místě každodenně 720 bateriových modulů. Více už ukáže samotné video…