Americká automobilka Ford minulý týden oznámila razantní krok. Na domácím trhu se chce více soustředit na užitkové vozy.
Minulý týden Ford oznámil drastické plány pro severoamerický trh. Už se nechce tolik soustředit na osobní automobily. Místo toho se chce více zaměřit na vozidla jako jsou SUV, pick-upy a dodávky.
Podle plánu budou jedinými klasickými vozy, které bude americká značka prodávat, Mustang a nový Focus Active. Přechod na tuto novou strategii automobilky má být dokončen kolem roku 2020.
"Živit budeme zdravou součást našeho podnikání a rázně vyřešíme oblasti, které ničí hodnotu," řekl Jim Hackett, generální ředitel společnosti Ford.
Již v minulosti společnost Ford uvedla, že považuje posun spotřebitelů směrem k vozidlům "užitkového" typu za trvalý. Tento názor prozatím podporují také statistiky. Tento segment představoval ve Spojených státech až 68% prodeje během prvního čtvrtletí. Analytici očekávají, že tato čísla budou ještě příštích letech dále růst.
Ford nyní očekává, že do roku 2022 ušetří 25,5 miliardy dolarů díky snížení nákladů. I přes tyto úspory ale automobilka bude neustále přinášet nové produkty. Těšit se můžeme například na model Bronco či elektrické SUV s dojezdem okolo 300 mil (přibližně 483 km) na jedno nabití.
Podle vedení automobilky se hlavně změní "formát" vozů. Pořád si ale budou moci zákazníci vybrat ze široké nabídky automobilů, včetně cenově dostupnějších modelů.