České zastoupení automobilky Toyota zveřejnilo tuzemské ceny sportovního kupé Supra ve slabší verzi se čtyřválcovým motorem. Jestliže na šestiválec internet prskal, na tomhle si teď smlsne ještě víc. Malé kupé pohání přeplňovaný  čtyřválec z BMW  o výkonu 258 koní.

České zastoupení automobilky Toyota zveřejnilo tuzemské ceny sportovního kupé Supra ve slabší verzi se čtyřválcovým motorem. Jestliže na šestiválec internet prskal, na tomhle si teď smlsne ještě víc. Malé kupé pohání přeplňovaný čtyřválec z BMW o výkonu 258 koní.

Jednotka B48B20 rozpohybuje čtyřválcovou Supru na stovku za 5,2 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než Z4 sDrive30i. Přes osmistupňový automat pak táhne až na elektricky omezenou hranici 250 km/h, stejně jako R6. Supra pak bude vedle živého motoru a poměrně nízké hmotnosti (jen 1470 kilogramů) těžit i z příznivější ceny.

Jednotka B48B20 rozpohybuje čtyřválcovou Supru na stovku za 5,2 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než Z4 sDrive30i. Přes osmistupňový automat pak táhne až na elektricky omezenou hranici 250 km/h, stejně jako R6. Supra pak bude vedle živého motoru a poměrně nízké hmotnosti (jen 1470 kilogramů) těžit i z příznivější ceny.

Vstupní verze totiž vyjde pouze na 1.250.000 Kč, o 550 tisíc méně než  šestiválcový Big Brother . Na německý ekvivalent má však stále 17 tisíc deficit. Nízká cena není odrazem jen slabšího motoru, ale i chudší výbavy. S příchodem novinky se totiž otevírá i nová vstupní výbava Dynamic.

Vstupní verze totiž vyjde pouze na 1.250.000 Kč, o 550 tisíc méně než šestiválcový Big Brother. Na německý ekvivalent má však stále 17 tisíc deficit. Nízká cena není odrazem jen slabšího motoru, ale i chudší výbavy. S příchodem novinky se totiž otevírá i nová vstupní výbava Dynamic.

Chybí jí třeba sledování slepého úhlu, adaptivní podvozek, sportovní diferenciál, head-up displej, adaptivní LED světlomety, prémiový audiosystém JBL a místo devatenáctek obouvá 255/40 R18 vpředu a 275/40 R18 vzadu. Neochudí vás ale o tempomat, parkovací kameru, bluetooth, sportovní sedadla nebo klimatizaci.

Chybí jí třeba sledování slepého úhlu, adaptivní podvozek, sportovní diferenciál, head-up displej, adaptivní LED světlomety, prémiový audiosystém JBL a místo devatenáctek obouvá 255/40 R18 vpředu a 275/40 R18 vzadu. Neochudí vás ale o tempomat, parkovací kameru, bluetooth, sportovní sedadla nebo klimatizaci.

Připlácet si moc nemůžete. Snad jedině za lak, pokud vám standardní žlutá nevyhovuje. Nová Toyota Supra je tedy chudší výbavou, slabší motorem, ale zase lehčí a levnější. Bude s ní ale i taková zábava? To ještě letos zjistíme.

Připlácet si moc nemůžete. Snad jedině za lak, pokud vám standardní žlutá nevyhovuje. Nová Toyota Supra je tedy chudší výbavou, slabší motorem, ale zase lehčí a levnější. Bude s ní ale i taková zábava? To ještě letos zjistíme.

Nová Toyota Supra  naběhla minulý rok na trh  v té nejsilnější verzi, tedy s šestiválcovým motorem o výkonu 340 koní. Při představení nám ale Toyota předložila tři verze - již zmíněnou šestiválcovou a dvě čtyřválcové. Ta prostřední se na trh dostane již v březnu tohoto roku. Pojďme se na ni trochu podívat. Toyota

Nová Toyota Supra naběhla minulý rok na trh v té nejsilnější verzi, tedy s šestiválcovým motorem o výkonu 340 koní. Při představení nám ale Toyota předložila tři verze - již zmíněnou šestiválcovou a dvě čtyřválcové. Ta prostřední se na trh dostane již v březnu tohoto roku. Pojďme se na ni trochu podívat. | Toyota

Prostřední motorizace znamená přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr o výkonu 190 kW (258 koní) s točivým momentem 400 N.m. Příbuznost s BMW nám napovídá, že se jedná o jednotku B48B20 s přeplňováním twin scroll a maximálním výkonem dostupným od 5000 otáček za minutu, který najdete v novém  BMW 330i , nebo  Z4 sDrive30i . Toyota

Prostřední motorizace znamená přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr o výkonu 190 kW (258 koní) s točivým momentem 400 N.m. Příbuznost s BMW nám napovídá, že se jedná o jednotku B48B20 s přeplňováním twin scroll a maximálním výkonem dostupným od 5000 otáček za minutu, který najdete v novém BMW 330i, nebo Z4 sDrive30i. | Toyota

Motor je spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a všechnu sílu posílá na zadní nápravu. Sprint z klidu na stovku zvládne nová Supra za 5,2 sekundy, tedy o dost rychleji než BMW 330i (5,8 s) a BMW Z4 sDrive30i (5,4 s). Maximální rychlost je limitovaná na 250 km/h. Toyota

Motor je spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a všechnu sílu posílá na zadní nápravu. Sprint z klidu na stovku zvládne nová Supra za 5,2 sekundy, tedy o dost rychleji než BMW 330i (5,8 s) a BMW Z4 sDrive30i (5,4 s). Maximální rychlost je limitovaná na 250 km/h. | Toyota

Majitelé tohoto vozu budou těžit z výhod nižší spotřeby a méně zatížené přední nápravy, podle Toyoty jde konkrétně o sto kilogramů. Vzhledem ke kompaktnosti je motor umístěný více do středu vozu, aby se zachovalo rozložení hmotnosti 50:50. Toyota

Majitelé tohoto vozu budou těžit z výhod nižší spotřeby a méně zatížené přední nápravy, podle Toyoty jde konkrétně o sto kilogramů. Vzhledem ke kompaktnosti je motor umístěný více do středu vozu, aby se zachovalo rozložení hmotnosti 50:50. | Toyota

Jestli bude nová Supra kouzlit úsměvy na tváři stejně, jako čtyřválcový Jaguar F-Type, tak sem s ní. O dostupnosti na českém trhu vás budeme informovat. Toyota

Jestli bude nová Supra kouzlit úsměvy na tváři stejně, jako čtyřválcový Jaguar F-Type, tak sem s ní. O dostupnosti na českém trhu vás budeme informovat. | Toyota

 Toyota

| Toyota

 Toyota

| Toyota

 Toyota

| Toyota

 Toyota

| Toyota

 Toyota

| Toyota

 Toyota

| Toyota

Jednotka B48B20 rozpohybuje čtyřválcovou Supru na stovku za 5,2 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než Z4 sDrive30i. Přes osmistupňový automat pak táhne až na elektricky omezenou hranici 250 km/h, stejně jako R6. Supra pak bude vedle živého motoru a poměrně nízké hmotnosti (jen 1470 kilogramů) těžit i z příznivější ceny.
Vstupní verze totiž vyjde pouze na 1.250.000 Kč, o 550 tisíc méně než  šestiválcový Big Brother . Na německý ekvivalent má však stále 17 tisíc deficit. Nízká cena není odrazem jen slabšího motoru, ale i chudší výbavy. S příchodem novinky se totiž otevírá i nová vstupní výbava Dynamic.
Chybí jí třeba sledování slepého úhlu, adaptivní podvozek, sportovní diferenciál, head-up displej, adaptivní LED světlomety, prémiový audiosystém JBL a místo devatenáctek obouvá 255/40 R18 vpředu a 275/40 R18 vzadu. Neochudí vás ale o tempomat, parkovací kameru, bluetooth, sportovní sedadla nebo klimatizaci.
Připlácet si moc nemůžete. Snad jedině za lak, pokud vám standardní žlutá nevyhovuje. Nová Toyota Supra je tedy chudší výbavou, slabší motorem, ale zase lehčí a levnější. Bude s ní ale i taková zábava? To ještě letos zjistíme.
22
Fotogalerie

Levná Toyota Supra je konečně v Česku. Vypadá skvěle a ušetří přes 500.000 Kč

Silnější a dražší, versus slabší, levnější a lehčí. Sophiina volba?

České zastoupení automobilky Toyota zveřejnilo tuzemské ceny sportovního kupé Supra ve slabší verzi se čtyřválcovým motorem. Jestliže na šestiválec internet prskal, na tomhle si teď smlsne ještě víc. Malé kupé pohání přeplňovaný čtyřválec z BMW o výkonu 258 koní.

Jednotka B48B20 rozpohybuje čtyřválcovou Supru na stovku za 5,2 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než Z4 sDrive30i. Přes osmistupňový automat pak táhne až na elektricky omezenou hranici 250 km/h, stejně jako R6. Supra pak bude vedle živého motoru a poměrně nízké hmotnosti (jen 1470 kilogramů) těžit i z příznivější ceny.

Vstupní verze vyjde pouze na 1.250.000 Kč, o 550 tisíc levněji než šestiválcový Big Brother. Na německý ekvivalent má však stále 17 tisíc deficit. Nízká cena není odrazem jen slabšího motoru, ale i chudší výbavy. S příchodem novinky se totiž otevírá i nová vstupní výbava Dynamic.

Chybí jí třeba sledování slepého úhlu, adaptivní podvozek, sportovní diferenciál, head-up displej, adaptivní LED světlomety, prémiový audiosystém JBL a místo devatenáctek obouvá 255/40 R18 vpředu a 275/40 R18 vzadu. Neochudí vás ale o tempomat, parkovací kameru, bluetooth, sportovní sedadla nebo klimatizaci.

Připlácet si moc nemůžete. Snad jedině za lak, pokud vám standardní žlutá nevyhovuje. Nová Toyota Supra je tedy chudší výbavou, slabší motorem, ale zase lehčí a levnější. Bude s ní ale i taková zábava? To ještě letos zjistíme.

Toyota Supra: Srovnání technických údajů
Motor 2.0 Turbo 3.0 Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1998 2998
Výkon [kW/ot.min] 190/5000-6500 250/5000-6500
Točivý moment [N.m/ot.min] 400/1550-4400 500/1600-4500
Max. Rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 4,3
Převodovka 8A 8A
Pohotovostní hmotnost [kg] 1470 1570
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,9 - 6,3 7,5
Cena [Kč] 1.250.000 1.800.000

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud