Po rekordní jízdě na Severní smyčce Nürburgringu si nový Mégane R.S. Trophy-R připisuje rekord také v belgickém Spa. A opět tím napráskal Hondě Civic Type R.
Není tomu dlouho, co Renault oznámil rekordní čas nového Méganu R.S. Trophy-R na Nordschleife. S časem 7:40,1 s tak porazila nejostřejší verze francouzského hatchbacku dřívějšího rekordmana mezi předokolkami Hondu Civic Type R. Renault se však nedrží zpátky a svou zbraň vypustil rovněž na belgický okruh Spa-Francorchamps, kde se nyní opět chopil nadvlády.
Trophy-R zajelo okruh ve Spa za 2:48,338 s, čímž bylo oproti dřívějšímu rekordu Civicu Type R rychlejší o více jak 5 sekund. Samozřejmě se stále bavíme o kategorii pro nejrychlejší předokolky. Za volantem Renaultu byl přitom znova testovací pilot a inženýr Renault Sportu Laurent Hurgon. Právě on je člověkem, který v posledních letech zajistil Renaultu celou řadu okruhových rekordů.
O technice nového Trophy-R jsme se už podrobněji rozepsali dříve. Stačí však vědět, že namísto zvyšování výkonu se Renault Sport zaměřil hlavně na odtučňovací kůru, aerodynamiku a vyladění podvozku. „Erko“ má tudíž pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec o výkonu 220 kW (300 koní) jako standardní Trophy.
Díky řadě dílů z karbonu, odlehčené zadní nápravě nebo třeba tenčím oknům se však podařilo hmotnost vozu snížit o značných 130 kg. Kompletně byl přenastaven podvozek s nastavitelnými tlumiči Öhlins, novou geometrií či tužším stabilizátorem vzadu. Na přídi se zase objevuje přepracovaný splitter a k zadnímu difuzoru směrují vzduch speciální díly na podvozku.
Produkce Trophy-R je limitována na 500 kusů. V prodeji se má novinka objevit před koncem letošního roku.