Rychlá jízda po štěrku, nekonečné usedání do sedaček nebo hrubé zacházení s infotainmentem. I Mach-E má podle Fordu vydržet opravdu hodně.
Nakouknutí do předprodukčního testovacího procesu automobilek je vždy zajímavé. Nyní se o hrstku záběrů dělí i Ford, který ukazuje některé z metod používaných při zátěžových testech elektrického SUV Mustang Mach-E. Ani tento model se totiž nevyhnul týrání inženýry s cílem zajistit zákazníkům kvalitní auto.
Výdrž exteriéru či utěsnění interiéru a částí elektrického ústrojí tak třeba Ford testoval rovněž v automatické myčce. Mach-E prošel celkem 60 cykly automatického mytí bez pěny, drsnými kartáči a následným sušením, což má představovat návštěvu klasické auto myčky každé dva týdny po dobu dvou let. Kromě toho testoval Ford výdrž laku vůči vysokotlakým čističkám s tlakem až 1700 PSI a teplotou vody 60 °C ze vzdálenosti asi 30 cm.
Uvnitř pokračoval Ford i testováním sedaček, pro které má speciální robotické „zadky“, simulující usedání člověka na sedačku minimálně 25.000krát. Nechyběly zkoušky oděru a natahování čalounění, představující 10 let neustálého používání, aniž by materiály vykázaly znaky únavy či popraskání.
V interiéru procházel hrubým zacházením také 15,5palcový dotykový displej infotainmentu, který v Mach-E představuje výchozí centrum ovládání funkcí vozu. Úmyslné škrábání po obrazovce, drsné kroucení otočným voličem a další zkoušky měly zajistit, že infotainment vydrží každodenní a často neomalené používání.
K odolnosti laku karoserie a plastových částí vozu se pak inženýři vrátili i během jízdních testů, jak dokazují záběry ze zkoušek na šotolinové trati. Ford dodává, že majitelé se nemusí v Mach-E bát vyrazit i mimo zpevněné silnice. Odírání laku odletujícím štěrkem testoval Ford na dvou úrovních tratě, každé s jinou hrubostí povrchu. Po asi 1,6 kilometru dlouhé trase se pilot projel rychlostí 100 km/h skoro 200krát než došlo na konečné vyhodnocení stavu Mach-E.