Silnice a veřejná parkoviště se často stávají místem pro bezplatné uskladnění nepoužívaného či opuštěného majetku. I tento důvod k předložení novely zákona ohledně odtahu vraků automobilů zmiňovali poslanci z hnutí ANO. Zdroj: Pixabay.com

Silnice a veřejná parkoviště se často stávají místem pro bezplatné uskladnění nepoužívaného či opuštěného majetku. I tento důvod k předložení novely zákona ohledně odtahu vraků automobilů zmiňovali poslanci z hnutí ANO. | Zdroj: Pixabay.com

Návrh, který nyní putuje do Senátu, by měl celý proces odstranění starých nepojízdných a poškozených vozů z ulic urychlit a zjednodušit. Zdroj: Pexels.com

Návrh, který nyní putuje do Senátu, by měl celý proces odstranění starých nepojízdných a poškozených vozů z ulic urychlit a zjednodušit. | Zdroj: Pexels.com

Novelu zákona podpořilo 179 poslanců. Prezentována je hlavně větší pravomoc pro vlastníky silnic a veřejných parkovišť. Zdroj: Pxfuel.com

Novelu zákona podpořilo 179 poslanců. Prezentována je hlavně větší pravomoc pro vlastníky silnic a veřejných parkovišť. | Zdroj: Pxfuel.com

Nově by mohli nechat odtáhnout i vozidla, která nemají déle než půl roku platnou technickou prohlídku. Auto s půl roku propadlou technickou by už totiž podle novely mohlo být legislativně definováno jako autovrak. Zdroj: Pikrepro.com

Nově by mohli nechat odtáhnout i vozidla, která nemají déle než půl roku platnou technickou prohlídku. Auto s půl roku propadlou technickou by už totiž podle novely mohlo být legislativně definováno jako autovrak. | Zdroj: Pikrepro.com

Vlastník komunikace by měl možnost takové auto odtáhnout v případě, že na výzvu o odstranění nepojízdného vozu nebude jeho majitel reagovat. Více v článku... Zdroj: Pixabay.com

Vlastník komunikace by měl možnost takové auto odtáhnout v případě, že na výzvu o odstranění nepojízdného vozu nebude jeho majitel reagovat. Více v článku... | Zdroj: Pixabay.com

Návrh, který nyní putuje do Senátu, by měl celý proces odstranění starých nepojízdných a poškozených vozů z ulic urychlit a zjednodušit. Zdroj: Pexels.com
Novelu zákona podpořilo 179 poslanců. Prezentována je hlavně větší pravomoc pro vlastníky silnic a veřejných parkovišť. Zdroj: Pxfuel.com
Nově by mohli nechat odtáhnout i vozidla, která nemají déle než půl roku platnou technickou prohlídku. Auto s půl roku propadlou technickou by už totiž podle novely mohlo být legislativně definováno jako autovrak. Zdroj: Pikrepro.com
Vlastník komunikace by měl možnost takové auto odtáhnout v případě, že na výzvu o odstranění nepojízdného vozu nebude jeho majitel reagovat. Více v článku... Zdroj: Pixabay.com
5
Fotogalerie

Poslanci se chtějí zbavit autovraků v ulicích. Schválili návrh pro snazší odtah

Do Senátu putuje novela zákona, která by zajistila snazší a rychlejší odtah vraků ze silnic a parkovišť. K odtahu vozidla by mohla stačit jen půl roku propadlá technická.

Silnice a veřejná parkoviště se často stávají místem pro bezplatné uskladnění nepoužívaného či opuštěného majetku. I tento důvod k předložení novely zákona ohledně odtahu vraků automobilů zmiňovali poslanci z hnutí ANO. Návrh, který nyní putuje do Senátu, by měl celý proces odstranění starých nepojízdných a poškozených vozů z ulic urychlit a zjednodušit.

Novelu zákona podpořilo 179 poslanců. Prezentována je hlavně větší pravomoc pro vlastníky silnic a veřejných parkovišť. Nově by mohli nechat odtáhnout i vozidla, která nemají déle než půl roku platnou technickou prohlídku. Auto s půl roku propadlou technickou by už totiž podle novely mohlo být legislativně definováno jako autovrak.

Vlastník komunikace by měl možnost takové auto odtáhnout v případě, že na výzvu o odstranění nepojízdného vozu nebude jeho majitel reagovat. Náklady na odtažení by vlastník komunikace vymáhal po majiteli auta, přičemž ke snazší identifikaci majitele vozu by mohl nově čerpat údaje z registru vozidel.

Odtáhnout vozidlo by nicméně mohl vlastník komunikace až po dvou měsících od prvotní výzvy. Majiteli vozu pak musí být podle novely oznámeno, kde si může vrak vyzvednout. Až v případě nezájmu by mohlo dojít k vydražení či konečnému zlikvidování vraku.

Proces odtahu autovraků dle poslanců padá na současné legislativě, která zcela neupřesňuje, co je to autovrak. Nyní je možné odtáhnout vrak auta jen v případě, že má rozsáhle poškozenou karoserii nebo autu chybí motor. Zákon rovněž nezakazuje stání vozidel bez platné technické kontroly na pozemních komunikacích.

Často se tedy stává, že pokud má auto motor a stojí na čtyřech kolech, ač má vyfouknuté pneumatiky je obrostlé vegetací, vlastník komunikace stejně nemá pravomoc vozidlo odtáhnout. Majitelé vraků se přitom často snaží znesnadnit identifikaci vozu odstraněním registračních značek.  

Doporučujeme

Články odjinud