Prototyp Bugatti Chiron 4-005 najezdil za osm let přes 74 000 kilometrů. Zdroj: Bugatti

Prototyp Bugatti Chiron 4-005 najezdil za osm let přes 74 000 kilometrů. | Zdroj: Bugatti

Tento konkrétní kus sloužil k ladění palubní elektroniky. Zdroj: Bugatti

Tento konkrétní kus sloužil k ladění palubní elektroniky. | Zdroj: Bugatti

V rámci testování procestoval téměř celý svět - testování probíhalo na sněhu, v USA, v JAR i na rychlostních okruzích. Zdroj: Bugatti

V rámci testování procestoval téměř celý svět - testování probíhalo na sněhu, v USA, v JAR i na rychlostních okruzích. | Zdroj: Bugatti

Na „čtyři-pětce“ pracovalo celkem třináct vývojářů, kteří ladili navigační systém, funkce pro telefonické hovory nebo třeba ovládací rozhraní | Bugatti Chiron prototyp 4-005 Zdroj: Bugatti

Na „čtyři-pětce“ pracovalo celkem třináct vývojářů, kteří ladili navigační systém, funkce pro telefonické hovory nebo třeba ovládací rozhraní | Bugatti Chiron prototyp 4-005 | Zdroj: Bugatti

Vůz je osazen třiceti řídícími jednotkami, které byly neustále monitorovány a zdokonalovány | Bugatti Chiron prototyp 4-005 Zdroj: Bugatti

Vůz je osazen třiceti řídícími jednotkami, které byly neustále monitorovány a zdokonalovány | Bugatti Chiron prototyp 4-005 | Zdroj: Bugatti

Práce zvláště na tomto na prototypu pak zformovaly finální podobu sériového provedení | Bugatti Chiron prototyp 4-005 Zdroj: Bugatti

Práce zvláště na tomto na prototypu pak zformovaly finální podobu sériového provedení | Bugatti Chiron prototyp 4-005 | Zdroj: Bugatti

Jednotlivé jízdy trvaly až deset hodin v kuse, Bugatti se muselo ujistit, že bude vše fungovat a majitelé budou i po dlouhých cestách vystupovat svěží a odpočatí | Bugatti Chiron prototyp 4-005 Zdroj: Bugatti

Jednotlivé jízdy trvaly až deset hodin v kuse, Bugatti se muselo ujistit, že bude vše fungovat a majitelé budou i po dlouhých cestách vystupovat svěží a odpočatí | Bugatti Chiron prototyp 4-005 | Zdroj: Bugatti

Jedním z nejextrémnějších testů bylo pálení vozu přídavným spalováním proudového letounu Eurofighter Typhoon | Bugatti Chiron prototyp 4-005 Zdroj: Bugatti

Jedním z nejextrémnějších testů bylo pálení vozu přídavným spalováním proudového letounu Eurofighter Typhoon | Bugatti Chiron prototyp 4-005 | Zdroj: Bugatti

Nyní již nejsou jeho služby potřeba, zřejmě skončí v muzeu nebo depozitáři | Bugatti Chiron prototyp 4-005 Zdroj: Bugatti

Nyní již nejsou jeho služby potřeba, zřejmě skončí v muzeu nebo depozitáři | Bugatti Chiron prototyp 4-005 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron prototyp 4-005 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron prototyp 4-005 | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron prototyp 4-005 Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron prototyp 4-005 | Zdroj: Bugatti

Tento konkrétní kus sloužil k ladění palubní elektroniky. Zdroj: Bugatti
V rámci testování procestoval téměř celý svět - testování probíhalo na sněhu, v USA, v JAR i na rychlostních okruzích. Zdroj: Bugatti
Na „čtyři-pětce“ pracovalo celkem třináct vývojářů, kteří ladili navigační systém, funkce pro telefonické hovory nebo třeba ovládací rozhraní | Bugatti Chiron prototyp 4-005 Zdroj: Bugatti
Vůz je osazen třiceti řídícími jednotkami, které byly neustále monitorovány a zdokonalovány | Bugatti Chiron prototyp 4-005 Zdroj: Bugatti
11
Fotogalerie

Nejdůležitější Bugatti Chiron jde konečně do důchodu. Pálili ho i motorem stíhačky

Je jedním z osmi vývojových prototypů, vyroben byl už v roce 2013. Sloužil k vývoji softwaru a elektroniky v extrémních podmínkách. Život měl bratru nelehký...

Nástupce Bugatti Veyron musela být a je dokonalost sama. Bugatti si nemohlo dovolit jakékoliv chyby a podcenit byť jediný aspekt při vývoji by se rovnalo reputační i ekonomické sebevraždě. K testování sloužila hrstka prototypů, tento nese označení 4-005. Čtyřka v názvu značí status prototypu, pětka pak pořadové číslo v osmikusové sérii.

Na „čtyři-pětce“ pracovalo celkem třináct vývojářů, kteří ladili navigační systém, funkce pro telefonické hovory nebo třeba ovládací rozhraní. Vůz je osazen třiceti řídícími jednotkami, které byly neustále monitorovány a zdokonalovány. Práce zvláště na tomto na prototypu pak zformovaly finální podobu sériového provedení.

Podíval se do všech koutů světa – do arktických oblastí i rozžhavené Jihoafrické republiky, dále pak na rychlostní okruh Nardo v Itálii. Jde také o první Chiron, který jezdil na půdě USA. Jednotlivé jízdy trvaly až deset hodin v kuse, Bugatti se muselo ujistit, že bude vše fungovat a majitelé budou i po dlouhých cestách vystupovat svěží a odpočatí.

Jedním z nejextrémnějších testů bylo pálení vozu přídavným spalováním proudového letounu Eurofighter Typhoon. V maskování procestoval prakticky celý svět a najel přes 74 tisíc kilometrů. Nyní již nejsou jeho služby potřeba, zřejmě skončí v muzeu nebo depozitáři.

Doporučujeme

Články odjinud