Je jedním z osmi vývojových prototypů, vyroben byl už v roce 2013. Sloužil k vývoji softwaru a elektroniky v extrémních podmínkách. Život měl bratru nelehký...
Nástupce Bugatti Veyron musela být a je dokonalost sama. Bugatti si nemohlo dovolit jakékoliv chyby a podcenit byť jediný aspekt při vývoji by se rovnalo reputační i ekonomické sebevraždě. K testování sloužila hrstka prototypů, tento nese označení 4-005. Čtyřka v názvu značí status prototypu, pětka pak pořadové číslo v osmikusové sérii.
Na „čtyři-pětce“ pracovalo celkem třináct vývojářů, kteří ladili navigační systém, funkce pro telefonické hovory nebo třeba ovládací rozhraní. Vůz je osazen třiceti řídícími jednotkami, které byly neustále monitorovány a zdokonalovány. Práce zvláště na tomto na prototypu pak zformovaly finální podobu sériového provedení.
Podíval se do všech koutů světa – do arktických oblastí i rozžhavené Jihoafrické republiky, dále pak na rychlostní okruh Nardo v Itálii. Jde také o první Chiron, který jezdil na půdě USA. Jednotlivé jízdy trvaly až deset hodin v kuse, Bugatti se muselo ujistit, že bude vše fungovat a majitelé budou i po dlouhých cestách vystupovat svěží a odpočatí.
Jedním z nejextrémnějších testů bylo pálení vozu přídavným spalováním proudového letounu Eurofighter Typhoon. V maskování procestoval prakticky celý svět a najel přes 74 tisíc kilometrů. Nyní již nejsou jeho služby potřeba, zřejmě skončí v muzeu nebo depozitáři.