Zatímco ostatní značky ze segmentu MPV utíkají pryč, Hyundai  jde opět proti proudu  a již oficiálně představuje svého zástupce této kategorie pro následující roky.

Zatímco ostatní značky ze segmentu MPV utíkají pryč, Hyundai jde opět proti proudu a již oficiálně představuje svého zástupce této kategorie pro následující roky.

Minimalisticky moderní design, údajně „evokující tvary vesmírné lodě“, nám už korejská automobilka ukázala v rámci dřívějších upoutávek. Nyní tedy přichází na řadu zbytek specifikace novinky jménem Staria.

Minimalisticky moderní design, údajně „evokující tvary vesmírné lodě“, nám už korejská automobilka ukázala v rámci dřívějších upoutávek. Nyní tedy přichází na řadu zbytek specifikace novinky jménem Staria.

S rozvorem 3273 mm, délkou 5253 mm, šířkou 1997 mm a výškou 1990 mm Staria samozřejmě hledí na vnitřní prostor.

S rozvorem 3273 mm, délkou 5253 mm, šířkou 1997 mm a výškou 1990 mm Staria samozřejmě hledí na vnitřní prostor.

Ten navíc zvýrazňuje i bohaté prosklení kabiny s nízkou linií bočních oken a také rozměrnou panoramatickou střechou. Ve výsledku tu máme dodávku/MPV, zajišťující univerzálně sezení pro 2 až 11 lidí.

Ten navíc zvýrazňuje i bohaté prosklení kabiny s nízkou linií bočních oken a také rozměrnou panoramatickou střechou. Ve výsledku tu máme dodávku/MPV, zajišťující univerzálně sezení pro 2 až 11 lidí.

Staria tedy může být i obytnou dodávkou (viz fotky s matrací vzadu) nebo komfortním MPV s různými konfiguracemi rozkládacích a otočných křesel pro převoz celé byznys kanceláře.

Staria tedy může být i obytnou dodávkou (viz fotky s matrací vzadu) nebo komfortním MPV s různými konfiguracemi rozkládacích a otočných křesel pro převoz celé byznys kanceláře.

Ostatně pro druhé zmíněné využití bude k dispozici i luxusněji vybavená varianta Staria Premium.

Ostatně pro druhé zmíněné využití bude k dispozici i luxusněji vybavená varianta Staria Premium.

Dvou- a třímístná verze pak hledí i na podnikatele s maximálním objemem zavazadlového prostoru takřka 5000 litrů a místem pro uložení tří europalet najednou.

Dvou- a třímístná verze pak hledí i na podnikatele s maximálním objemem zavazadlového prostoru takřka 5000 litrů a místem pro uložení tří europalet najednou.

Před řidičem je na vrchu palubní desky zasazen digitální přístrojový štít, uprostřed poté 10,25palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity.

Před řidičem je na vrchu palubní desky zasazen digitální přístrojový štít, uprostřed poté 10,25palcový infotainment s posledními funkcemi konektivity.

Zaujmout chce Staria i nespočtem odkládacích přihrádek, držáky na pití či USB porty. Celá armáda nejnovějších asistenčních systémů, rovněž pro bezpečí posádky (třeba s detekcí projíždějících vozů pro bezpečné vystoupení z kabiny), přirozeně nechybí.

Zaujmout chce Staria i nespočtem odkládacích přihrádek, držáky na pití či USB porty. Celá armáda nejnovějších asistenčních systémů, rovněž pro bezpečí posádky (třeba s detekcí projíždějících vozů pro bezpečné vystoupení z kabiny), přirozeně nechybí.

Uvedené motorizace pod kapotou Starie potvrzují, že novinka zamíří nejprve na domácí trh Jižní Koreje.

Uvedené motorizace pod kapotou Starie potvrzují, že novinka zamíří nejprve na domácí trh Jižní Koreje.

Základem bude vylepšený 2,2litrový turbodiesel o síle 177 koní (130 kW) v kombinaci s manuální šestistupňovou či automatickou osmistupňovou převodovkou.

Základem bude vylepšený 2,2litrový turbodiesel o síle 177 koní (130 kW) v kombinaci s manuální šestistupňovou či automatickou osmistupňovou převodovkou.

MPV Hyundai Staria bude k mání se 7, 9 nebo 11 sedadly. Zdroj: Hyundai

MPV Hyundai Staria bude k mání se 7, 9 nebo 11 sedadly. | Zdroj: Hyundai

Přístup dovnitř usnadní rozměrné zadní dveře. Zdroj: Hyundai

Přístup dovnitř usnadní rozměrné zadní dveře. | Zdroj: Hyundai

Pás diod denního svícení se táhne napříč celou přídí. Zdroj: Hyundai

Pás diod denního svícení se táhne napříč celou přídí. | Zdroj: Hyundai

Z boku Staria zaujme rozměrnými okny. Zdroj: Hyundai

Z boku Staria zaujme rozměrnými okny. | Zdroj: Hyundai

Hlavní světlomety se nachází ve spodních rozích čelní masky. Zdroj: Hyundai

Hlavní světlomety se nachází ve spodních rozích čelní masky. | Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria Zdroj: Hyundai

Hyundai Staria | Zdroj: Hyundai

Nové rodinné MPV Staria, které dorazí i na český trh, nám Hyundai  představil už letos v dubnu . Se svým osobitým designem se teď nicméně model ukazuje rovněž v užitkové verzi Load.

Nové rodinné MPV Staria, které dorazí i na český trh, nám Hyundai představil už letos v dubnu. Se svým osobitým designem se teď nicméně model ukazuje rovněž v užitkové verzi Load.

Namísto převozu až 11 osob v komfortu tak hledí pracant na velikost nákladového prostoru a obecně jednodušší specifikaci.

Namísto převozu až 11 osob v komfortu tak hledí pracant na velikost nákladového prostoru a obecně jednodušší specifikaci.

V tuto chvíli se Staria Load představuje na australském trhu jakožto nástupce starší dodávky iLoad. Nabízena bude v několika konfiguracích, jako dvoumístný Van nebo pětimístný Crew Van...

V tuto chvíli se Staria Load představuje na australském trhu jakožto nástupce starší dodávky iLoad. Nabízena bude v několika konfiguracích, jako dvoumístný Van nebo pětimístný Crew Van...

...přičemž zadní dveře nákladového prostoru mohou být křídlové nebo klasicky výklopné nahoru. Dodávka si v prostornější verzi poradí s trojicí europalet a maximálně nabízí 4935 litrů prostoru.

...přičemž zadní dveře nákladového prostoru mohou být křídlové nebo klasicky výklopné nahoru. Dodávka si v prostornější verzi poradí s trojicí europalet a maximálně nabízí 4935 litrů prostoru.

Jinak model pozbývá designových prvků civilního MPV, jezdí standardně na plechových kolech a ze startu bude dostupný ve dvou barvách karoserie – v bílé a stříbrné.

Jinak model pozbývá designových prvků civilního MPV, jezdí standardně na plechových kolech a ze startu bude dostupný ve dvou barvách karoserie – v bílé a stříbrné.

Uvnitř ale bude dodávka vybavena stále slušně s bezklíčovým přístupem, sedmi airbagy, bezdrátovým rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátovou nabíječkou telefonu a řadou dnešních asistenčních systémů.

Uvnitř ale bude dodávka vybavena stále slušně s bezklíčovým přístupem, sedmi airbagy, bezdrátovým rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátovou nabíječkou telefonu a řadou dnešních asistenčních systémů.

Pod kapotu nasadí australský Hyundai jedinou motorizaci, a to 2,2litrový naftový čtyřválec o výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 430 N.m. Standardem je osmistupňová automatická převodovka a pohon předních kol.

Pod kapotu nasadí australský Hyundai jedinou motorizaci, a to 2,2litrový naftový čtyřválec o výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 430 N.m. Standardem je osmistupňová automatická převodovka a pohon předních kol.

O možném rozšíření dodávky Staria Load na další trhy Hyundai nemluví.

O možném rozšíření dodávky Staria Load na další trhy Hyundai nemluví.

Současně tedy model startuje na australském trhu za cenu 45.740 dolarů (asi 718.000 Kč) pro verzi Load Van, přičemž pětimístný Load Crew Van začíná od 48.240 dolarů (asi 757.000 Kč).

Současně tedy model startuje na australském trhu za cenu 45.740 dolarů (asi 718.000 Kč) pro verzi Load Van, přičemž pětimístný Load Crew Van začíná od 48.240 dolarů (asi 757.000 Kč).

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

Minimalisticky moderní design, údajně „evokující tvary vesmírné lodě“, nám už korejská automobilka ukázala v rámci dřívějších upoutávek. Nyní tedy přichází na řadu zbytek specifikace novinky jménem Staria.
S rozvorem 3273 mm, délkou 5253 mm, šířkou 1997 mm a výškou 1990 mm Staria samozřejmě hledí na vnitřní prostor.
Ten navíc zvýrazňuje i bohaté prosklení kabiny s nízkou linií bočních oken a také rozměrnou panoramatickou střechou. Ve výsledku tu máme dodávku/MPV, zajišťující univerzálně sezení pro 2 až 11 lidí.
Staria tedy může být i obytnou dodávkou (viz fotky s matrací vzadu) nebo komfortním MPV s různými konfiguracemi rozkládacích a otočných křesel pro převoz celé byznys kanceláře.
36
Fotogalerie

Hyundai Staria odhaluje první ceny. Velké MPV nabídne dost i s jediným motorem

Nahlédnutí k sousedům potvrzuje, že do Evropy nakonec přijíždí i užitková varianta.

MPV s futuristickou tváří Staria nám Hyundai představil letos v dubnu s informací, že oficiálně dorazí také na český trh. Zatímco si však musíme na domácí cenovky ještě chvíli počkat, jistou představu už nabízejí sousední trhy Německa a Rakouska. Svou první cenu v Evropě už přitom odhaluje i nedávno představená užitková verze.

Jak už víme, na evropské trhy zamíří Staria s 2,2litrovým turbodieselem o výkonu 177 koní (130 kW) a točivém momentu 430 N.m v kombinaci s manuální šestistupňovou či automatickou osmistupňovou převodovkou. K mání bude i volba mezi pohonem předních nebo všech kol, kdežto interiér bude v Česku pravděpodobně dostupný maximálně v devítimístné konfiguraci (na dalších trzích nabídne Staria až 11 míst).

Představu o ceně bohatě vybavené, zaváděcí verze Signature nabízí německé zastoupení. To zveřejňuje cenu od 56.150 eur (asi 1,42 milionu korun) pro sedmimístnou konfiguraci kabiny, standardně s elektricky posuvnými bočními dveřmi, full-LED světlomety, koženým čalouněním, třízónovou klimatizací, 10,25palcovým infotainmentem s navigací či audiosystémem Bose. Zmíněný diesel 2,2 litru je zde kombinován výhradně s automatem, přičemž na 58.150 eur (asi 1,47 milionu korun) posune cenu volitelný pohon všech kol.

Další potencionální varianty i pro náš trh naznačuje rakouské zastoupení Hyundaie, které už nabízí MPV také v úrovních Trend Line a Luxury Line. První zmíněná výbava začíná na ceně 50.990 eur (asi 1,29 milionu korun) s pohonem předních kol a manuální převodovkou, respektive od 55.490 eur (asi 1,4 milionu korun) za čtyřkolku s automatem. Trend Line má standardně devítimístný interiér, manuálně posuvné boční dveře, menší 8palcový infotainment, automatickou klimatizaci nebo přední a zadní parkovací senzory (vzadu s kamerou).

Luxury Line pak dostává v Rakousku svému označení. Od ceny 66.490 eur (asi 1,68 milionu korun) je sedmimístnou variantou výhradně s pohonem 4x4 a automatem, elektricky posuvnými dveřmi, panoramatickou střechou, audiosystémem Bose, 10,25palcovým infotainmentem, kamerovým systémem s rozsahem 360 stupňů, koženým čalouněním nebo vyhřívanými a odvětrávanými sedačkami v první a druhé řadě.

Nakonec tedy do Evropy míří i užitková varianta. V Rakousku je označená jako Staria Transporter a začíná v třímístné verzi s pohonem předních kol a manuální převodovkou od ceny 29.640 eur (asi 750.000 korun). Dražší je poté šestimístná verze od 36.097 eur (asi 913.000 Kč).

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud