Letos na podzim vstoupí do prodeje modernizované provedení vlajkové lodi automobilky Jaguar. Model XJ dostal v rámci faceliftu nové výbavy (R-Sport a Autobiography), v nabídce se objevuje naftový šestiválec s výkonem 300 koní a přichází další asistenční systémy.
Design Jaguar XJ se nijak dramaticky nezměnil. Nejvýraznější designovou novinkou jsou hlavní světlomety kompletně složené z diod. V interiéru zaujme nový multimediální systém InControl Touch Pro a přepracovaný je i displej nahrazující přístrojový štít, kde si nově můžete zobrazit mapu navigace.
Největší technickou změnou je příchod naftového šestiválce, který z původních 202 kW (275 koní) posílil na 221 kW (300 koní). Točivý moment dosahuje na 700 Nm. Sprint z nuly na stovku zvládne toto provedení za 6,2 s a maximálně jede 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí pohádkových 5,7 l/100 km.
Kromě dieselového šestiválce je XJ dostupné také s dvoulitrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem (176 kW/240 k), třílitrovým šestiválcem původem z F-Type (250 kW/340 k) a na samém vrcholu je pětilitrový osmiválec, který se nabízí ve verzích s výkony 346 kW (470 k), 375 kW (510 k) a 404 kW (550 k). Nejrychlejší XJ dá stovku za 4,6 s, maximální rychlost činí 280 km/h.
Tak jako mnoho jiných modelů dostal i model XJ v zájmu snižování produkce emisí a spotřeby elektromechanický posilovač řízení. Co se asistentů týká, zájemci se mohou těšit na adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v kolonách, sledování přijíždějících vozidel nebo na aktivní parkovací asistent.
Nová výbava R-Sport přináší decentní přední spoiler, výraznější prahy, malý zadní spoiler, černou masku chladiče, dvacetipalcová kola, sportovní volant a sportovní sedačky. Autobiography je pak dostupné pouze ve verzi s prodlouženým rozvorem. Na karoserii tato výbava přidá více chromu, opět zde najdete davecitpalcová kola, perfektní kůži, obložení dubovým dřevem nebo podsvětlené výdechy klimatizace.