Ford testuje v ČR nový Focus. Na D8 jsme narazili na vývojový prototyp

Zbrusu nová čtvrtá generace Focusu se ve světové premiéře objevila teprve před týdnem a na českém trhu se ukáže až v červenci. Přesto jsme se na první kus podívali zblízka už nyní.

Lhali bychom, kdybychom řekli, že jsme si naše první setkání s Focusem čtvrté generace představovali právě takto. Přeci jen jsme zvyklí, že se na našich silnicích prohánějí spíše kamuflované vývojové muly domácí automobilky, případně ještě Mercedesy. Proto nás poněkud zaskočilo, že se na jedné z hlavních pražských výpadovek objevil právě zbrusu nový maskovaný Ford s evidenčním číslem Kolína nad Rýnem.

Pravdou je, že bychom si tohle auto v hustém provozu možná ani nevšimli, kdyby na sobě nemělo to extrémně nápadné maskování (stejně máme za to, že se automobilky snaží tímto způsobem lákat pozornost, než že by chtěly něco skrývat). Podobně jako nová Fiesta, ani aktuálně uvedený Focus se svými horizontálně orientovanými světly nevypadá zezadu nějak zvlášť nápadně a snadno by se dal zaměnit s některým z asijských modelů. Jak už ale bylo řečeno, ty typické „psychedelické“ fólie nešlo zkrátka přehlédnout.

Pochopitelně na nějaké bližší zkoumání novinky modrého oválu nám mnoho času nezbylo. Přestože jde v tuto chvíli již o známý model, řidiči se zrovna dvakrát nelíbilo, že si jeho služební vůz někdo fotí, a proto se snažil co nejdříve zmizet. Pár snímků se nám nicméně přeci jen nafotit podařilo. A jak nový Focus působí naživo?

Díky výrazným prolisům nad blatníky i trojúhelníkovým zadním sloupkům by se dala nová generace Fordu nižší střední třídy poměrně snadno splést třeba s Mazdou 3. V širokých hlavních zadních světlech ukrytých pod lehkou kamufláží pak může leckdo vidět současný Hyundai i30, každopádně pochybnosti nebyly v tomto případě na místě. Nic jiného, než Focus to být nemohl.

Jen pro pořádek připomínáme, že tohle auto je postaveno na zcela nové platformě C2. Má o 20 procent vyšší torzní tuhost karoserie, rozvor náprav prodloužený o 53 mm, hmotnost sníženou o téměř 90 kg, a co je nejvíce překvapivé, pod kapotou prozatím nenajdete jiné benzínové pohonné jednotky než přeplňované tříválce.

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud