Americká automobilka Cord vznikla v americkém státě Indiana v roce 1929. Ve světě si získala jméno díky zajímavým karosériím a pokročilým technologiím. Výroba automobilů jí vydržela bohužel jen osm let.  RM Sotheby´s

Americká automobilka Cord vznikla v americkém státě Indiana v roce 1929. Ve světě si získala jméno díky zajímavým karosériím a pokročilým technologiím. Výroba automobilů jí vydržela bohužel jen osm let.  | RM Sotheby´s

Slibná cesta nové značky skončila v roce 1937, když byl zakladatel Ebbett Lobban Cord obviněn z finančních podvodů a utekl do Nevady. RM Sotheby´s

Slibná cesta nové značky skončila v roce 1937, když byl zakladatel Ebbett Lobban Cord obviněn z finančních podvodů a utekl do Nevady. | RM Sotheby´s

Značka za sebou zanechala jen pár modelů a tím nejznámějším je bezesporu typ 810/812. Ten způsobil na autosalonu v New Yorku v roce 1935 svým vzhledem senzaci a lidé jej začali hojně objednávat. RM Sotheby´s

Značka za sebou zanechala jen pár modelů a tím nejznámějším je bezesporu typ 810/812. Ten způsobil na autosalonu v New Yorku v roce 1935 svým vzhledem senzaci a lidé jej začali hojně objednávat. | RM Sotheby´s

Nadšená značka původně počítala s výrobní kapacitou 1000 vozů měsíčně, nakonec jich ale za první rok vzniklo jen 1174. Dohromady pak do roku 1937 vzniklo 2900 kousků, z nichž 612 bylo ve verzi Phaeton, kterou vidíte na titulním obrázku. RM Sotheby´s

Nadšená značka původně počítala s výrobní kapacitou 1000 vozů měsíčně, nakonec jich ale za první rok vzniklo jen 1174. Dohromady pak do roku 1937 vzniklo 2900 kousků, z nichž 612 bylo ve verzi Phaeton, kterou vidíte na titulním obrázku. | RM Sotheby´s

Za opojným vzhledem vozu stál designér Gordon Buehrig. Jeho práce pro značku Cord byla dokonce v roce 1951 oceněna Muzeem moderního umění. Vůz byl také unikátní poloautomatickou čtyřstupňovou převodovkou, pohonem přední nápravy a nezávislým zavěšením předních kol.  RM Sotheby´s

Za opojným vzhledem vozu stál designér Gordon Buehrig. Jeho práce pro značku Cord byla dokonce v roce 1951 oceněna Muzeem moderního umění. Vůz byl také unikátní poloautomatickou čtyřstupňovou převodovkou, pohonem přední nápravy a nezávislým zavěšením předních kol.  | RM Sotheby´s

Vůz poháněl osmiválec o objemu 4,7 litru o výkonu 93 kW (126 koní) od společnosti Lycoming, která byla taktéž ve vlastnictví pana Corda. RM Sotheby´s

Vůz poháněl osmiválec o objemu 4,7 litru o výkonu 93 kW (126 koní) od společnosti Lycoming, která byla taktéž ve vlastnictví pana Corda. | RM Sotheby´s

Jeden z Phaetonů prošel před nedávnem kompletní renovací a nyní je nabízený aukční síní RM Sotheby´s. Všimněte si i příplatkových mlhových světel. Klasické světlomety se vyklápěly z předních blatníků. Vůz v téměř perfektní kondici může být váš za cenu od 140.000 dolarů (3.450.000 Kč). RM Sotheby´s

Jeden z Phaetonů prošel před nedávnem kompletní renovací a nyní je nabízený aukční síní RM Sotheby´s. Všimněte si i příplatkových mlhových světel. Klasické světlomety se vyklápěly z předních blatníků. Vůz v téměř perfektní kondici může být váš za cenu od 140.000 dolarů (3.450.000 Kč). | RM Sotheby´s

Vzhledem ke epidemii koronaviru se aukce koná online a začíná od 20. března. Další model Cord 812 pak bude na prodej během aukce Elkhart v Indianě již na začátku května. Nejedná se ovšem o Phaeton, ale o verzi Sportsman s přeplňovaným motorem. V galerii je to ten červený. RM Sotheby´s

Vzhledem ke epidemii koronaviru se aukce koná online a začíná od 20. března. Další model Cord 812 pak bude na prodej během aukce Elkhart v Indianě již na začátku května. Nejedná se ovšem o Phaeton, ale o verzi Sportsman s přeplňovaným motorem. V galerii je to ten červený. | RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

Slibná cesta nové značky skončila v roce 1937, když byl zakladatel Ebbett Lobban Cord obviněn z finančních podvodů a utekl do Nevady. RM Sotheby´s
Značka za sebou zanechala jen pár modelů a tím nejznámějším je bezesporu typ 810/812. Ten způsobil na autosalonu v New Yorku v roce 1935 svým vzhledem senzaci a lidé jej začali hojně objednávat. RM Sotheby´s
Nadšená značka původně počítala s výrobní kapacitou 1000 vozů měsíčně, nakonec jich ale za první rok vzniklo jen 1174. Dohromady pak do roku 1937 vzniklo 2900 kousků, z nichž 612 bylo ve verzi Phaeton, kterou vidíte na titulním obrázku. RM Sotheby´s
Za opojným vzhledem vozu stál designér Gordon Buehrig. Jeho práce pro značku Cord byla dokonce v roce 1951 oceněna Muzeem moderního umění. Vůz byl také unikátní poloautomatickou čtyřstupňovou převodovkou, pohonem přední nápravy a nezávislým zavěšením předních kol.  RM Sotheby´s
50
Fotogalerie

Jeden z prvních modelů Phaeton je na prodej. S VW ale nemá nic společného

Krása některých předválečných vozů je nezpochybnitelná. Tento je navíc poměrně vzácný.

Americká automobilka Cord vznikla v americkém státě Indiana v roce 1929. Ve světě si získala jméno díky zajímavým karosériím a pokročilým technologiím. Výroba automobilů jí vydržela bohužel jen osm let. Slibná cesta nové značky skončila v roce 1937, když byl zakladatel Ebbett Lobban Cord obviněn z finančních podvodů a utekl do Nevady.

Značka za sebou zanechala pár modelů a tím nejznámějším je bezesporu typ 810/812. Ten způsobil na autosalonu v New Yorku v roce 1935 svým vzhledem senzaci a lidé jej začali hojně objednávat. Nadšená značka původně počítala s výrobní kapacitou 1000 vozů měsíčně, nakonec jich ale za první rok vzniklo jen 1174. Dohromady pak do roku 1937 vzniklo 2900 kousků, z nichž 612 bylo ve verzi Phaeton, kterou vidíte na titulním obrázku.

Za opojným vzhledem vozu stál designér Gordon Buehrig. Jeho práce pro značku Cord byla dokonce v roce 1951 oceněna Muzeem moderního umění. Vůz byl také unikátní poloautomatickou čtyřstupňovou převodovkou, pohonem přední nápravy a nezávislým zavěšením předních kol. Vůz poháněl osmiválec o objemu 4,7 litru o výkonu 93 kW (126 koní) od společnosti Lycoming, která byla taktéž ve vlastnictví pana Corda.

Jeden z Phaetonů prošel před nedávnem kompletní renovací a nyní je nabízený aukční síní RM Sotheby's. Všimněte si i příplatkových mlhových světel. Klasické světlomety se vyklápěly z předních blatníků. Vůz v téměř perfektní kondici může být váš za cenu od 140.000 dolarů (3.450.000 Kč).

Vzhledem ke epidemii koronaviru se aukce koná online a začíná zítra, tedy 20. března. Další model Cord 812 pak bude na prodej během aukce Elkhart v Indianě již na začátku května. Nejedná se ovšem o Phaeton, ale o verzi Sportsman s přeplňovaným motorem. V galerii je to ten červený.

Doporučujeme

Články odjinud