45
Fotogalerie

Test Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow: britská limitka

Evoque je nejmenší, nejúspornější a hned od uvedení na trh měl ambice stát se také nejprodávanějším z rodiny Range Rover. Tato ambice došla svého naplnění a kromě jiného k tomu dopomohla také sem tam nějaká ta limitované edice.

Kapitoly článku:


Psal se rok 2011 a napříč všemi médii kolovala jedna a ta stejná zpráva. Land Rover představil po dlouhých letech zbrusu nový model řady Range Rover a byl to jednoznačně zásah do černého. Malé SUV používající techniku Freelanderu dostalo velmi odvážný design, který se ani po dvou letech neokoukal a auto pořád vypadá, jako kdyby mělo svou světovou premiéru teprve před pár týdny. Odpověď na otázku, jak je to možné, není složitá. Designérům se podařilo přesvědčit marketingové oddělení značky a to pustilo do výroby sériové provedení tvarově neobvykle blízké konceptu LRX, který Evoque předcházel.

Evoque je kompaktní crossover, který nenabídne zrovna prostorný a navíc si můžete dokonce připlatit za třídveřovou variantu. Myslet si o tomto autě lze cokoliv, občas se objeví názory, že je ošklivé jak noc, podle jiných je to absolutní zbytečnost a hříčka automobilového marketingu. Jenže víte co, ono to je vlastně úplně jedno, respektive to je téma na dlouhé internetové diskuze. Z těch automobilky jako takové nežijí a možná nebudu daleko od pravdy, když napíšu, že je ani moc nezajímají. Tím nejdůležitějším ukazatelem jsou prodejní čísla a ta hovoří jasně. Platí to jak třeba pro X6, tak pro snad ještě divnějšího křížence 5 GT a platí to i pro Evoque. Ten na své konto získal za poslední rok a půl na 160 000 celosvětových zápisů. A to navzdory malému prostoru vzadu, špatnému výhledu ven a jiným neduhům.

evoque_yellow_14.JPGevoque_yellow_09.JPG 
Evoque už není žádným nováčkem, ale pořád vypadá, jako kdyby ho automobilka zrovna představila.

Jak je vidět, poptávka po těchto autech existuje a není jediný důvod, aby se tomu nepřizpůsobovala nabídka. V tomto kontextu se mi vždycky vybaví památná věta jednoho z kolegů, který při debatě o 5 GT prohlásil, že BMW má naprosto precizně zmáknuté hledání i těch nejmenších mezer na trhu. "A kdyby příslušné oddělení zjistilo, že si trh žádá sportovní BMW s trojicí náprav, můžeme si být jisti, že se časem na trhu takový vůz objeví."

Kategorie crossoverů se obecně těší velké oblibě. Důvodů je celá řada, ale ty teď necháme stranou. V případě Evoque to je ale zcela bez debat ojedinělý vzhled, image a pocit, že vlastním něco extra. Ne vždy ale postačí základní možnosti a tak se ke slovu dostávají možnosti nadstandardní.

Výhradně 30

Český trh je možná malý, ale je také v řadě věcí speciální. Jak nám tu řádí finanční krize, tak se pořád velmi dobře prodávají luxusní automobily. U Porsche se průměrně za příplatky vysolí přes půl milionu Kč a navzdory klimatickým podmínkám tu jdou na odbyt auta s pohonem všech kol jako rohlíky v supermarketu a ještě k tomu v akci. Co se také těší veliké oblibě, to jsou limitované edice. Alespoň podle toho, co říkají lidé, kteří mají na starost české a rakouské prodeje automobilek Land Rover a Jaguar.

evoque_yellow_ext_03.JPGevoque_yellow_ext_05.JPG 
Podle Land Roveru se u nás velmi dobře prodávají různé speciální edice. To je hlavní důvod, proč k nám zamířila také verze Sicilian Yellow.

Na první pohlede takový nesmysl, jako Defender Rough se tu bez problémů prodal a na jeho úspěch naváže výroční Defender LXV. Do nabídky českých dealerů přistála také taková položka, jakou je Evoque v edici upravené podle Victorie Beckham a ta je limitována celosvětově na 200 kusů. Koncem června dorazila novinářům tiskovka oznamující další podobnou specialitu. Tentokrát šlo o Evoque Sicilian Yellow, kterých bylo přiděleno dohromady pro Českou republiku a Rakousku pouhých 30. No a jeden z nich si našel cestu také do naší redakce.

Popsat, o co přesně se jedná, nezabere mnoho času a stejně snadné je poznat Sicilian Yellow na ulici. K dispozici jsou dvě varianty, jedna se zlatou karoserií, černou střechou a černými disky, druhá má barvy přesně naopak. K tomu přidejme černé detaily typu nápisů Range Rover na kapotě, černá zpětná zrcátka a tak podobně.

Černá a žlutá kombinace vládne samozřejmě také interiéru, i když v mnohem decentnější formě. Černé kožené čalounění dostalo kontrastní žluté švy, a to jak na volantu, tak také u všech sedaček. Takovou třešničkou na dortu je zlatá lišta na palubní desce a tím je vlastně výčet veškerého nového u konce.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud